Velmi rychlé a chce se nám říct, že prostě dokonalé rozloučení s aktuální generací modelu 911 si připravila značka Porsche. Není jím nic jiného než pekelná 911 GT3 RS, o které jsme vám už před nějakou dobou říkali. Porsche totiž neuhlídalo pár fotografií a několik informací, které se dostaly do světa daleko před premiérou na autosalonu v Ženevě. Není se tak co divit, že značka raději přišla se všemi oficiálními informacemi sama. Jen před čtením a následným prohlížením fotografií a videa musíme varovat. I přes monitor počítače umí Porsche 911 GT3 RS zaujmout tak, že ho prostě budete chtít.

Začneme hned u toho nejdůležitějšího. O pohon se stará atmosférický šestiválec o objemu 4.0 litrů, který výhradně na zadní kola posílá fantastických 383 kW/520 koní, což je o 15 kW/20 koní vyšší výkon než v předchůdci a nebo v modelu 911 GT3. Potřebujete snad k životu něco víc? Pokud ještě váháte, jestli ano, pak přidáme, že motor točí až 9 tisíc otáček za minutu. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximální rychlost je až 312 km/h.

Smutnou zprávou ale je, že na manuální převodovku můžeme zapomenout, GT3 RS pracuje výhradně s dvouspojkou PDK. Ale sáhněte si do svědomí. Opravdu byste s manuálem řadili efektivněji, plynuleji a rychleji, než to zvládá PDK? A nebojte, ani s touto převodovkou GT3 RS nepřišlo o dravou hravost. O tom vás přesvědčí právě přiložené video.

Navíc si je Porsche moc dobře vědomo toho, že taková auta kupují jen ti, co to se sportovní jízdou myslí vážně. A tací se většinou nezajímají jen o výkon, ale i o hmotnost. A tu si takový zákazník může u GT3 RS nechat snížit koupí Weissach paketu. Ten nabídne řadu karbonových dílů, hořčíková kola a takřka nulovou zvukovou izolaci, což konečnou hmotnost srazí na neuvěřitelných 1 430 kg. Ještě větší nadšenci pak mohou sáhnout po paketu Clubsport, který přidá ochranný vnitřní rám, šestibodové pásy, nouzové odpojení baterie a samozřejmě hasicí přístroj.

Tak co? Už jsme vás dostatečně navnadili? Chápeme, nám z toho auta také naskakuje taková ta velmi příjemná husí kůže. Má to ale háček v podobě 195 137 eur, tedy asi 5 milionů korun, které 911 GT3 RS stojí v základu. Nicméně vzhledem k tomu, že podle zákulisní šeptandy by následující generace 911 GT3 RS měla dostat přeplňování, za to ta prodaná ledvina stojí. Navíc na internet před pár dny unikla fotografie zadních partií chystané nové generace Porsche 911, ze které pak bude GT3 RS designově vycházet, a zatím úplně nadšení nejsme. Takže právě představená GT3 RS je jasnou a skvělou investicí.