Manuální převodovky z aut mizí. V nabídce už je nenajdeme u spousty mainstreamových aut, ale hlavně u těch sportovních. Porsche ale manuál ještě úplně neopustilo, nabízí ho třeba i v nové 911 GT3. A s tou má velké plány. Chce s ní překonat rekord pro auta s manuální převodovkou na okruhu Nürburgring, který tam už 6 let drží Dodge Viper ACR.
Šéf modelové řady GT v Porsche Andreas Preuninger nedávno řekl, že zachovat manuální převodovku v modelech Porsche pro něj bylo „velmi důležité“. A dává to smysl, protože v modelech Porsche 911 GT3 je manuální převodovka mezi zákazníky oblíbená, například v Americe jde o polovinu prodejů.
„Zajímavé by podle mě bylo vytvořit nový rekord mezi auty s řazením, s manuální převodovkou,“ řekl Preuninger Henrymu Catchpoleovi z Hagerty. Pro rekordní časy na nejznámějším německém okruhu zatím Porsche používalo auta s automatickou převodovkou PDK, která řadí rychleji než člověk s manuálem.
Faceliftovaná Porsche 911 GT3 a 911 GT3 Touring se představují
Porsche drží na okruhu Nürburgring i absolutní rekord, který tam zajelo se závodním Porsche 919 Hybrid Evo, které řídil Timo Bernhard. Je to těžko uvěřitelných 5 minut, 19 sekund a 55 setin. Čas nejrychlejšího manuálu je skoro o dvě minuty pomalejší, už asi šest let ho s časem 7 minut, jedna sekundy a tři setiny drží Dodge Viper ACR. Platí už od září 2017. Porsche si ale věří, že bude rychlejší.
S posledním Porsche 911 GT3 (generace 992.1) dokázal Lars Kern zajet čas 6:55.34, ale novinka by měla být ještě rychlejší, i díky úpravám na podvozku.