Nové Porsche 911 přijíždí v rámci svého vývoje na cílovou rovinku. Osmá generace klasického sportovního vozu bude uvedena na trh začátkem roku 2019. Před tím přidají řidiči prototypů ještě pořádně plyn během poslední fáze rozsáhlého zkušebního programu, který probíhá na celém světě. Pro nový sportovní vůz to znamená maximální zatížení. Prototypy jsou při střídání klimatických zón vystavovány změnám teplot až o 85 stupňů Celsia. Sprintují na trasách, jejichž nadmořské výšky se liší o více než čtyři kilometry. Trpí v dopravních zácpách velkoměst a stanovují nové rekordy na závodních okruzích. A na konci musejí všechny systémy pracovat se stejnou spolehlivostí jako na začátku.
„Porsche 911 se vždy vyznačovalo nejen výjimečnými sportovními výkony, ale i vynikajícími vlastnostmi pro každodenní provoz,“ říká Andreas Pröbstle, vedoucí projektu kompletního vozidla 911. „Proto vozidlo testujeme za všech podmínek, za každého počasí, ve všech regionech. Svou funkci musí bezvadně a spolehlivě plnit všechny součásti pohonu stejně jako provozní náplně, veškeré systémy, ovládání i ukazatele a displeje. Jen tak si můžeme být jisti tím, že provoz vozidla bude bezporuchový ve všech světových regionech,“ dodává Pröbstle.
Zkušební program se zaměřil především na klasické klíčové kompetence značky Porsche v oblastech podvozku a motoru, které umožňují ještě širší škálu nastavení mezi vysloveně sportovním charakterem a komfortem pro každodenní provoz. Součástí programu jsou také testy funkčnosti a odolnosti zcela nového konceptu ovládání včetně přístrojů a displejů. Výzvám tvrdého zkušebního maratonu musejí čelit také nové asistenční systémy a rozšířené funkce v oblasti konektivity. Testy ovládání a funkcí systému Porsche Connect jsou vzhledem k odlišným variantám v různých zemích mimořádně náročné.
V oblastech s horkým klimatem, jako jsou státy Perského zálivu na Středním východě nebo Údolí smrti v USA, musejí prototypy absolvovat mimo jiné testy funkčnosti klimatizace, chladicí soustavy a stálosti spalovacího procesu při teplotách až 50 stupňů Celsia. Díly v interiéru se například nesmějí v důsledku horka deformovat, ani vydávat nežádoucí zvuky. Ve Finsku s teplotami minus 35 stupňů Celsia se inženýři při testech zaměřují na spuštění studeného motoru, topení a klimatizaci, trakci, ovladatelnost, brzdné výkony a rychlost zásahů systémů pro řízení jízdní dynamiky. Náročné silnice s mnoha zatáčkami na evropském severním polárním kruhu nabízejí pro testy sportovního vozu optimální podmínky. Nové 911 sprintovaly v rámci zkušebního maratonu také po čínských silnicích a cestách, které jsou pro tamní dopravní infrastrukturu typické, a musely prokázat, že dokážou spolehlivě spalovat paliva nejrůznějších kvalit.
V Německu je tradiční součástí zkušebního programu Porsche závodní okruh Nürburgring. Křest ohněm musely v náročných podmínkách vrchoviny Eifel absolvovat motor, převodovka, brzdy a podvozek. V Itálii jezdila zkušební vozidla po vysokorychlostním okruhu Nardò. Nešlo však jen o nejvyšší rychlost, nýbrž i o chlazení a ovladatelnost. V Údolí smrti, které leží až téměř 90 metrů pod hladinou moře, dosáhly zkušební vozy nejnižšího bodu svého maratonu. Na hoře Mount Evans v Coloradu, s nadmořskou výškou 4300 metrů, byl řídký vzduch výzvou pro přeplňování dvěma turbodmychadly a palivovou soustavu. Na konci zkušebního programu měla vozidla za sebou celkem tři miliony kilometrů.
Méně mimořádné, ale stejně důležité jsou zkušební jízdy v každodenním provozu na veřejných komunikacích – ve městě nebo mimo město v celém Německu. I při těchto jízdách s dodržováním všech pravidel silničního provozu bylo ujeto mnoho kilometrů, aby byla zajištěna dlouhá životnost i praktická využitelnost kompletního vozidla a jeho systémů a aby bylo zaručeno, že i osmá generace ikony mezi sportovními vozy bude nejlepší 911 všech dob.