porsche-918-spyder-ruzove-prase

Před muzeem Porsche ve Stuttgartu se objevilo velmi speciální model 918 Spyder. To bylo nepřehlédnutelné už na první pohled. Pokud jste kolem muzea projížděli jen svým autem po kruhovém objezdu, mohli byste si ho splést s původním závoďákem, kterému se přezdívalo “růžové prase”.

Proč “růžové prase”? Psal se rok 1971 a na závodním roštu stály modely Porsche, které měly vystartovat do 24hodinového závodu na okruhu Le Mans. Jedním z těch závodních vozů bylo i Porsche 917K/20, jehož vnějšímu vzhledu dominovala růžová barva. Na té byly vyznačeny jednotlivé části těla prasete od rypáku až po šunku a krkovičku. Právě proto dostalo přezdívku “růžové prase”.

Základní tvary Porsche 918 Spyder se závodnímu vozu Porsche 917K/20 podobají. V obou případech jde o nízké a velmi široké auto. 918 Spyder dostala podobný polep. Jeho vnější vzhled se má původnímu závoďáku podobat. Nejde tedy o žádnou naleštěnou růžovou fajnovku, ale naopak o pořádně “použitý” polep. A ten vypadá, že by snad ani po několika dlouhých zimách nedokázal vyčerpat své závodní historky.

Porsche 918 Spyder pohání 4,6-litrový benzinový motor V8 s výkonem 447 kW/612 koní, jemuž pomáhají dva elektromotory s celkovým výkonem 210 kW/286 koní. Celkový výkon pohonného ústrojí je 652 kW/887 koní a točivý moment vrcholí 1280 Nm. Díky tomu je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou pouhých 2.6 sekundy a maximální rychlost je až 345 km/h.