Technický koutek

tazeni-auta

Umíme táhnout porouchaná auta?

Abych hned z kraje odpověděl na danou otázku: Neumíme! Celkem mě to trápí, protože potkávám nepojízdná auta ve vleku dost často a kvůli nedodržování daných pravidel a užitečných zásad mohou způsobit mnohem větší škody nebo nepříjemné situace. Naposledy včera jsem viděl typický příklad tažení nepojízdného auta v Čechách: Blikající výstražné znamení (varovné blinkry), žádný trojúhelník […]

Umíme táhnout porouchaná auta? Přečíst celý článek...

Poradna: Kam s externí navigací?

Žijeme v době, kdy jsme čím dál více závislí na technologiích, satelitní navigace nevyjímaje. Jedna dáma z Belgie by mohla vyprávět… :-)  Přestože se navigace stává téměř základní výbavou vozů přímo od výrobců automobilů, tak tento přístroj zamontovaný z výroby, zase tak moc často na silnicích nevídáme. Ať je důvodem koupě vozu bez navigace třeba

Poradna: Kam s externí navigací? Přečíst celý článek...

Liťák nebo plecháč? To je oč tu běží

Abych to trochu přeložil. Dnes bych se rád zaobíral rozdíly mezi plechovými a litými automobilovými ráfky. Z jakých materiálů se vyrábí? Jak jsou odolné? S kterými budete mít menší spotřebu? Které jsou levnější? Prostě: které jsou lepší? Samozřejmě nedá se jednoznačně říci, která varianta je lepší. Obě varianty mají své přednosti i zápory. Vypíši vám

Liťák nebo plecháč? To je oč tu běží Přečíst celý článek...

(Ne)Příjemné klima v autě – jste připraveni na zimu?

Zima už je v našich končinách dobrých pár týdnů, a pokud neparkujete ve vytápěné garáži, tak jste se dozajista s jejími následky museli na svém autě už potýkat. Škrábání oken, ometání sněhu, odmlžování oken a v neposlední řadě souboj vašeho třesoucího se těla a zimy uvnitř vozu. Lze si v těchto ohledech nějak pomoci? Je

(Ne)Příjemné klima v autě – jste připraveni na zimu? Přečíst celý článek...

Poradna: Jak na sněhové řetězy?

Znáte to: Je prosinec a vyrazili jste na hory na pěknou lyžovačku. Avšak, vyvstává problém. Jakmile dojedete do jen trochu vyšších poloh, narazíte na pořádnou vrstvu sněhu na vozovce a začínají vám prokluzovat kola. Sypač nebo pluh v nedohlednu a poházená auta ve škarpě vám napovídají, že takhle to nepůjde. Právě v tomto okamžiku nastává

Poradna: Jak na sněhové řetězy? Přečíst celý článek...

E85: Dokonalé palivo?

Co vlastně ta E85ka je? Je to palivo složené z ethanolu (proto „E“), neboli lihu a klasického naturalu 95.  Přičemž obsah ethanolu je v této směsi 85% (proto 85) a naturalu 95 jen 15%. Líh se vyrábí z různých plodin jako je třeba kukuřice, obilí a brambory, nejčastěji používanou surovinou jsou pak cukrová třtina a

E85: Dokonalé palivo? Přečíst celý článek...

Podle Bridgestone není 63% vozů připraveno na letní dovolenou

Nejnovější evropský průzkum společnosti Bridgestone ukazuje, že 63 % motoristů jezdí na podhuštěných pneumatikách a téměř 20 % z nich má na svém vozu alespoň jednu pneumatiku opotřebovanou tak, že nesplňuje ani požadavek legislativy EU na minimální hloubku dezénu. Alarmující výsledky, vycházející z bezpečnostních kontrol pneumatik provedených společností Bridgestone během roku 2011 na 46 000

Podle Bridgestone není 63% vozů připraveno na letní dovolenou Přečíst celý článek...

pneumatika

Kvalitu pneumatiky neudává jen hloubka vzorku, ale také stáří

Všichni víme, že pneumatiky musí mít dostačující vzorek (1,6 mm v létě, zimní pak v zimních měsících 4 mm), musí se kontrolovat jejich případná mechanická poškození a pravidelně by se též mělo zkontrolovat jejich správné nahuštění. Méně známá je však informace, že bezpečnost jízdy ovlivňuje i stáří pneumatiky. Stáří pneumatik totiž zdaleka neovlivňuje jen to,

Kvalitu pneumatiky neudává jen hloubka vzorku, ale také stáří Přečíst celý článek...

Stále více řidičů jezdí na zimních pneumatikách i v létě

Květen už je zcela jistě doba, kdy by měli mít řidiči svá auta přezutá na letní pneumatiky. Přesto se 20 – 30% účastníků provozu stále vozí na pneumatikách zimních. Podle zkušeností jednoho z největších prodejců pneumatik část z nich kola vymění až před plánovanou letní dovolenou. Nicméně ze světa přichází vzrůstající trend řidičů, kteří během celého roku

Stále více řidičů jezdí na zimních pneumatikách i v létě Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl sedmý – elektřina

Zdálo by se, že elektřina je nejideálnější zdroj energie, kterým by mohly být automobily poháněny. Je nejekologičtější, nejlevnější, je jí všude dostatek a dokážeme jí znovu vyrobit, v dnešní době dokonce i ekologicky. Proč tedy nejezdíme všichni v elektromobilech? Jaké jsou tedy jejich výhody a nevýhody? První elektromobil vznikl již před více jak 170 lety. Sestavil

Jak rozhýbat auto: Díl sedmý – elektřina Přečíst celý článek...

Přejít nahoru