Poradna

Bourali jste? Víte kdy pojišťovna může uplatnit amortizaci?

Amortizace je vlastně zhodnocení vozidla provedenou opravou. V běžné praxi se toto zhodnocení odečítá z ceny nových náhradních dílů, použitých na opravu u starších vozidel. Koeficienty amortizace náhradních dílů vycházejí ze Znaleckého standardu číslo 1 a jsou závislé na stáří vozidla a počtu ujetých kilometrů. Pojišťovna při snížení náhrady za opravu poškozeného vozidla o amortizaci […]

Bourali jste? Víte kdy pojišťovna může uplatnit amortizaci? Přečíst celý článek...

vymena-steracu

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat?

Může se zdát, že se jedná o triviální záležitost, bavit se o stěračích. Stěrač přeci jenom stírá vodu ze skla, pomyslí si mnoho řidičů. Stěrač je ovšem jedna z velmi důležitých součástí auta, kterou se nevyplácí podceňovat. Čisté čelní sklo je základním předpokladem bezpečné jízdy! Začneme trochou historie. První mechanický stěrač ovládaný manuálně posádkou byl

Stěrače: Jak fungují a jak se o ně správně starat? Přečíst celý článek...

Pojištění auta mimo „oficiální silnice“

Koho by to nelákalo ? Když vyjedete s autem mimo udržované cesty, je to skutečný zážitek. Samozřejmě, musí se to umět. Jízda v terénu je kritizována hlavně kvůli dopadu na životní prostředí. Stálé používání vozidel v terénu může vést k odlesnění, erozi půdy a znečištění místních vodních zdrojů. Většina jízd v terénu je ale prováděna odpovědně a

Pojištění auta mimo „oficiální silnice“ Přečíst celý článek...

autonabijecka-nabijeni-autobaterie

Autobaterie a její údržba

Znáte to. Je zima, venku – 15°C, zhruba měsíc jste autem nejeli. Přijdete k autu a chcete odemknout dálkovým ovládáním…nejde to. Říkáte si: „Nejspíš zamrzly mechanismy centrálního zamykání.“ Odemknete tedy manuálně klíčkem. Nasednete do vozu, chcete nastartovat, ale nic se neděje. Nedá vám to a zkoušíte to znovu a znovu. Pak si uvědomíte, že to

Autobaterie a její údržba Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor

Vznětový motor, také nazývaný dieselový motor, naftový motor, Dieselův motor nebo jen zkráceně diesel, je v dnešní době velmi rozšířený spalovací motor. Byl vynalezen Rudolfem Dieselem již v roce 1897. Na rozdíl od zážehových motorů je do něj palivo dopravováno odděleně od vzduchu, tedy speciálním vysokotlakým čerpadlem. Vznětový motor nejčastěji pracuje jako čtyřdobý. Pracovní fáze:

Jak rozhýbat auto: Díl čtvrtý – Vznětový motor Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon

Hybridní pohon je takový, který kombinuje několik zdrojů energie pro pohon v jednom dopravním prostředku. Možná se to nezdá, ale první hybridní pohon v dopravním prostředku byl využit již v 18. Století. Onen „hybrid“ nebyl takový, jak ho známe dnes, byl to vůz tažený koňmi a zároveň poháněný parním strojem. Sice tento typ hybridu měl

Jak rozhýbat auto: Díl třetí – Hybridní pohon Přečíst celý článek...

Jak na změnu pojišťovny u povinného ručení?

Řeknete si, co je na tom tak složitého? Ale ono to až zase tak jednoduché není. Smlouvu nelze vypovědět jen tak, ale má to svá pravidla. Nejčastěji se ukončení smlouvy provádí výpovědí ke konci pojistného období – písemná výpověď  musí  být doručena nejpozději 6 týdnů před koncem pojistného období. Pokud chcete přerušit smlouvu dříve, máte možnost:

Jak na změnu pojišťovny u povinného ručení? Přečíst celý článek...

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor

Zážehový motor je spalovací motor, v kterém je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena neboli zažehnuta jiskrou, obvykle vytvořenou zapalovací svíčkou. Tyto motory pracují s nižším kompresním tlakem. Nejvyšší výkon a točivý moment leží ve vyšších otáčkách. Chod je tichý a pravidelný. U zážehových motorů je velmi důležitá odolnost paliva proti samovznícení, kterou udává

Jak rozhýbat auto: Díl druhý – Zážehový motor Přečíst celý článek...

Přejít nahoru