policia_slovenskej_republiky-toyota_rav4_phev

Policisté mají plug-in hybridy, ale nenabíjejí je, jezdí tedy neekologicky. Slováci se zlobí

Autor: Radim Plachý - Zdroj: tvnoviny.sk - Foto: Polícia Slovenskej republiky - 13. 2. 2024


Čistá doprava je velké téma už spoustu let. Kromě běžného obyvatelstva se elektrická i elektrifikovaná auta dostávají i do samospráv anebo záchranných složek. Česká policie má elektromobily a ta slovenská jezdí v plug-in hybridech. Ty ale nejsou tak úplně ekologické, protože je policisté příliš nemají kde nabíjet.

Policie Slovenské republiky jezdí v plug-in hybridních modelech BMW X3 i Toyota RAV4, ale podle reportáže tvnoviny.sk jezdí s vybitými bateriemi. Vzhledem k tomu, že mají velké a těžké baterie, jsou naopak ještě méně úsporná než klasické hybridy, které se nemusejí nabíjet, přesto dokáží ve městě popojíždět čistě na elektřinu. Policejní stanice jsou sice nabíjecími stanicemi vybaveny (i když prý ne všechny), ale policisté na to nemají čas anebo prostor, protože aut je hodně a nabíječek málo.

Pro nákup plug-in hybridních modelů se slovenská policie rozhodla i díky EU. Ta totiž nákup dotovala z plánu obnovy, přičemž jednou z podmínek bylo právě to, že to musí být ekologická vozidla. Výsledkem byl nákup přibližně šesti stovek plug-in hybridních aut.

Slovenská policie bude jezdit v elektrických škodovkách. Desítky už jich převzala

Z těchto aut ale nakonec není úplně nadšený ani současný ministr vnitra Matúš Šutaj Eštok, který pro TV Markíza řekl: „Z hlediska práce policisty jsou úplně nevhodně nakoupená.“ Auta se podle něj nestíhají nabíjet a celkové provozní náklady tak kvůli tomu rostou. A tyto vícenáklady musí zaplatit stát. Je to kritika původního ministra vnitra Romana Mikulce, za jehož éry se auta kupovala. Na něj navíc současný ministr plánuje podat žalobu, protože nákup aut měl být prý předražený.

Plug-in hybridní auta totiž mají docela běžný spalovací motor, který navíc doplňuje elektromotor a velká a těžká baterie, do které se ukládá elektrická energie. Ta se dobíjí externě z běžné elektrické zásuvky nebo na nabíjecích stanicích. Čistě provozem se auto totiž nabít nedá. Ovšem v době, kdy se auto nabíjí, musí stát. A to je u policejních aut docela problém. „Policisté nemají stát na nabíjecí stanici dvě hodiny. Policisty potřebujeme, aby byli v ulicích,“ komentoval dále situaci slovenský ministr vnitra Matúš Šutaj Eštok.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

2 názory na “Policisté mají plug-in hybridy, ale nenabíjejí je, jezdí tedy neekologicky. Slováci se zlobí”

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru