elektromobil-jaguar_i-pace_race_etaxi_nurburing-03

Ekologie vládne automobilové Evropě a dotýká se to prakticky všeho. Teď se můžete dokonce nechat svézt po Nürburgringu v elektromobilu. Nejnověji by měl být totiž mezi ‘Ring taxi’ zařazen i Jaguar I-Pace.

Postaví se tak po bok supersportů, ale i mnoha automobilů, kterými tu Jaguar Land Rover disponuje. Sama značka na okruhu provozuje modely F-Type SVR a XJR575, ale tamější společnosti, které race taxi také provozují, tu jezdí i s mastodontem Range Rover Sport SVR, ale i superrychlým sedanem Jaguar XE SV Project 8.

Srovnávací test elektrické šlechty: Audi e-tron a Jaguar I-Pace (2019)

V případě plně elektrické Jaguaru I-Pace ale nepůjde o Race taxi, ale o RACE eTAXI. Ovšem i přesto, že jde o elektromobil, nepůjde o žádnou vyhlídkovou jízdu. Vždyť elektromotory, které auto pohánějí, nabízejí celkový výkon 294 kW/400 koní a točivý moment 696 Nm. Z 0 na 100 km/h tak dokáže auto zrychlit za 4,8 sekundy a maximální rychlost je až 200 km/h.

Energie je u tohoto elektromobilu uložena v 90kWh akumulátou, takže je velkou otázkou, kolik kol auto dokáže ujet bez nabití. Přece jen půjde o jízdní styl, v němž se elektromobily prakticky nepoužívají a jedno kolo Severní smyčky Nürburgringu měří více než 20 kilometrů.

Za jednu jízdu v Jaguaru I-Pace po okruhu zaplatíte 149 eur (přibližně 3820 korun) a v autě budou celkem čtyři pasažéři včetně řidiče. Pokud si připlatíte 100 eur (celkem 249 € ≅ 6400 korun), usednete s dalšími dvěma pasažéry a řidičem do již zmiňovaného Jaguaru XE SV Project 8…