Hyundai_i20_n_rally1- (1)

Nová sezóna světového šampionátu v závodech rallye už se rychle blíží, takže tovární týmy odhalují svou techniku. Výjimkou není ani tým Hyundai Motorsport, který představuje závodní speciál i20 N Rally1.

Některé tovární týmy přejdou v nové sezoně z malých hatchbacků na malé crossovery (například Ford s Pumou Rally1), jiné si malé hatchbacky ponechají (jako například Toyota, která bude jezdit se závoďákem GR Yaris Rally1). Důvodem přechodu na zcela nová auta je to, že FIA pro letošní světový šampionát připravila nová pravidla. Jezdit se bude v kategorii Rally1, přičemž nejzásadnější technickou novinkou a zároveň povinností je plug-in hybridní pohon.

Základem nového závoďáku korejské automobilky je současná generace sériového Hyundai i20, ale designově se mu už moc nepodobá. Jeho celý název je Hyundai i20 N Rally1. Pod kapotou má plug-in hybridní pohonné ústrojí, kombinující turbodmychadlem přeplňovaný benzinový 1,6litrový čtyřválec s elektromotorem o výkonu 100 kW. Zatímco spalovací motor pochází vždy ze samotného vývoje továrního týmu, elektromotor je pro všechny týmu stejný a dodává ho společnost Compact Dynamics z koncernu Schaeffer.

Přečtěte si také:  Toyota Gazoo Racing nasadí na Dakar 2022 čtyři posádky a nový speciál Toyota GR DKR Hilux T1+

Elektromotor bude samozřejmě sloužit nejen jako pomocný pohon pro jízdu vpřed, ale zároveň bude díky rekuperaci pomáhat při zpomalovaní. Měl by také umět jezdit třeba při přejezdech i čistě na elektřinu.

Hyundai_i20_n_rally1-PHEV

Hyundai má s novinkou velké ambice, chce navázat na úspěchy z let 2019 a 2020, kdy získal ve WRC konstruktérský titul. Vzhledem k úplně nové a zatím nedostatečně prověřené technice se to může, ale naopak nemusí podařit. Spolehlivost v ostrých závodech je neznámá, ale to mají všechny týmy společné.

Julien Moncet, který v Hyundai Motorsport zodpovídá za hnací ústrojí a zároveň je zástupcem ředitele týmu, je v cílech pro letošní sezónu opatrný. Říká, že je to zatím předčasné a radí počkat do příštího čtvrtka, kdy odstartuje legendární Rallye Monte Carlo. Ta totiž nové závodní speciály prověří, a to nejen samotné, ale také v rámci konkurence.

Přečtěte si také:  Finální přípravy v týmu Big Shock! Racing vrcholí. Macík s Tomáškem a Švandou se těší, až se na Dakaru vyspí

Za volanty závodních Hyundai i20 N Rally1 se v nové závodní sezoně posadí Ott Tänak a Thierry Neuvill, které ve třetím autě doplní na střídačku Dani Sordó a Oliver Solberg.

Přidat komentář