Modelovou řadu Peugeot Sport posílí v roce 2018 nový Peugeot 308TCR. Tento nový závodní vůz je odvozen od modelu 308 Racing Cup, který vzešel ze sériového vozu Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport. Je určen pro velmi dynamickou kategorii TCR, která byla zařazena do nového šampionátu WTCR.
Tým Peugeot Sport rozšiřuje svoji nabídku závodních okruhových automobilů o nový Peugeot 308TCR, který doplní stávající modely Peugeot 208 Racing Cup a Peugeot 308 Racing Cup, jež zůstávají i nadále v prodeji.
Podvozek, motor, převodovka a aerodynamika této závodní verze vozu Peugeot 308 jsou určeny pro TCR a pro mezinárodní závody cestovních vozů, jako je VLN (Německo), CER (Španělsko), CITE (Itálie), BGDC (Belgie) a vytrvalostní závody typu série 24 hodin.
Objednávky se začínají přijímat od 3. ledna 2018, dodávky prvních vozů budou zahájeny v dubnu 2018. K dispozici je katalog technických součástí příplatkové výbavy. Vůz Peugeot 308TCR bude vystaven na stánku Peugeot během autosalonu v Ženevě v době od 8. do 18. března 2018.
Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport: „Pro TCR již byl vhodný i Peugeot 308 Racing Cup, ale velmi rychlý vývoj mistrovství vycházející z předpisů TCR nás přiměl k tomu, abychom se snažili výkon ještě zlepšit a uspokojit tak touhy našich zákazníků dostat se až na nejvyšší mezinárodní úroveň, kterou bude od roku 2018 představovat FIA World Touring Car Cup (WTCR). Nový Peugeot 308TCR tak přichází v pravý okamžik a je důkazem, že tým Peugeot Sport o své zákazníky pečuje. Abychom uspokojili jejich oprávněné požadavky, využili jsme naše zkušenosti a odborné znalosti a vyvinuli jsme výkonný, spolehlivý vůz, jehož řízení opět přináší nové zážitky.“
Mayeul Tyl, ředitel Peugeot Citroën Racing Shop: „Příchod vozu Peugeot 308TCR je reakcí na zájem zákazníků zúčastnit se několika velmi dobře obsazených národních a mezinárodních závodních sérií. Naším cílem je posunout se na další úroveň, pokud jde o konkurenceschopnost; a to nejen sportovní, ale i ekonomickou. Při vývoji automobilu byly klíčovým faktorem provozní náklady, aniž by ale došlo ke snížení výkonu nebo spolehlivosti. Díky bezpečným technickým řešením a přiměřené pořizovací ceně 109 000 € (bez DPH) jsme dosáhli velmi příznivé ceny za kilometr 4,50 € (bez pohonných hmot).“
CÍL: VÝKONNOST
Peugeot 308TCR vzešel z modelu Peugeot 308 Racing Cup, což je od roku 2016 klíčový vůz na závodech určených pro zákazníky, které organizuje Peugeot Sport. Oba tyto závodní stroje se však odlišují svou filozofií, neboť Peugeot 308TCR jednoznačně cílí na co nejlepší výkon.
Motor THP nabízí pevný základ, který již prokázal svou schopnost zvládnout silný výkon na litr. Velká péče byla věnována sání, výfukovému potrubí a turbodmychadlu. Čtyřválcový turbo motor díky tomu dokáže vyvinout výkon 350 k při točivém momentu 420 Nm od 3 000 otáček za minutu. Provozní potenciál je 5 000 kilometrů, což je téměř dvojnásobek potřebného množství pro celou sezónu WTCR!
Pokud jde o převodové ústrojí, Peugeot 308TCR je vybaven speciálně konstruovanou sekvenční šestistupňovou převodovkou (posílenou oproti vozu Peugeot 308 Racing Cup), která se ovládá pomocí páček na volantu.
Díky výraznému rozšíření rozchodu a specifickému řešení zavěšení kol, nastavitelným předním i zadním torzním stabilizátorům a zavěšení plně na kulových kloubech má přední náprava vozu Peugeot 308TCR velký potenciál při vjezdu do zatáček a zadní náprava nabízí vynikající odezvu.
Velké množství možností nastavení (výška karoserie, rozchod a přední i zadní odklon) umožní optimalizovat nastavení podvozku pro jakýkoliv okruh tak, aby vyhovoval každému jezdci.
Brzdy vozu Peugeot 308TCR jsou také velmi dobře zvoleny, vepředu jde o kotoučové vzduchem chlazené brzdy Ø 378 ×34 mm s šestipístovými třmeny a vzadu o kotoučové brzdy Ø 270 × 12 mm s dvoupístovými třmeny.
Posledním prvkem zajišťujícím dokonalé ovládnutí vozidla je nové – specifické závodní – pedálové ústrojí.
100% TCR VZHLED
Karoserie nového vozu Peugeot 308TCR, která je společným dílem inženýrů týmu Peugeot Sport a Designového centra Peugeot, v sobě spojuje atletickou konstituci, optimalizovanou aerodynamiku – zejména díky využití numerické simulace proudění (CFD) – a působivý design.
Velmi pečlivě propracovaný přední nárazník umožňuje dokonalé proudění vzduchu směrem k chladiči a mezichladiči, což je zárukou vysokého výkonu a spolehlivosti, zatímco splitter zajišťuje maximální přítlak pro co nejlepší směrovou stabilitu. Na zadní nárazník navazuje velký difuzér, který vytváří aerodynamický přítlak na zadní nápravu.
Vzhled vozu doplňují specifická 18palcová kola s pneumatikami 27-65/18.
PŘIPRAVEN PO VŠECH STRÁNKÁCH
Příjem objednávek vozu Peugeot 308TCR byl zahájen. Cena je stanovena na 109 000 € (bez DPH). K dispozici je také katalog s příplatkovou výbavou. Veškeré vozy budou dodány smontované, první dodávky mohou zákazníci očekávat v dubnu 2018. Při vývoji automobilu byly klíčovým faktorem provozní náklady, které se budou pohybovat kolem 4,50 € bez DPH za kilometr (bez pohonných hmot)
Peugeot 308TCR je díky svým technickým vlastnostem připraven utkat se i s nejsilnějšími soupeři a uspokojit jezdce usilující o co nejvyšší výkon. Sportovní týmy také ocení jeho provozní náklady.