PEUGEOT_205-GTI

Peugeot chystá k oslavě svých 210 let 13 videí na významné momenty ze své historie

Autor: Tisková zpráva - Zdroj: Peugeot - 13. 9. 2020


26. září 2020 oslaví Peugeot 210 let. 1. října bude na sociálních sítích Twitter, Instagram a Facebook na oslavu tohoto výročí spuštěna speciální celosvětová kampaň.

Peugeot představí 13 krátkých 30vteřinových filmů, které zachycují některé mezníky firmy Peugeot, nejstarší automobilové značky na světě, která je stále činná.

Značku Peugeot tvoří kreativci, inženýři a designéři, kteří již více než dvě století přeměňují normy a vytvářejí nové standardy mobility. A právě díky spojení talentů a píle těchto lidí se značka Peugeot nepřestala nikdy vyvíjet a posilovat, aby dokázala s jistotou a sebedůvěrou čelit budoucnosti.

Peugeot oslavuje velké jubileum. Značka vznikla už před 210 lety

V říjnu se tak na jednotlivých digitálních médiích objeví tyto krátké filmy:

  1. Peugeot 205
  2. Le Mans 1993
  3. Peugeot ve WRC
  4. Zaměstnanci
  5. Peugeot e-Legend Concept
  6. Pikes Peak
  7. Šarlatáni na Indianapolis 500
  8. Peugeot 404
  9. Armand Peugeot
  10. Peugeot Type 1
  11. Peugeot 401 Eclipse
  12. 6 cen Car of the Year
  13. Rallye Dakar

1) Peugeot 205: auto, které nemůžete nemilovat

Výroba: 1983–1998, celkem 5 278 050 kusů

Píše se rok 1983. Peugeot vytvořil jedno z vzácných aut, které dokáže rozbušit srdce Francouzů dodnes: legendární 205! Ultramoderní design, jedinečný vzhled, verze 205 GTi, edice kabriolet & Roland-Garros, 16 vítězství v mistrovství světa v rallye a 2 v Rallye Dakar, více než 5 milionů prodaných vozů Peugeot 205 během 15 let… 205 se stala šťastným číslem značky Peugeot.

1992-peugeot_205
Peugeot 205 | Foto: Pavel Srp

2) Le Mans 1993: Co může být lepší než vystoupat na stupně vítězů?

V roce 1993 postavil Peugeot na start legendárního závodu „24 hodin v Le Mans“ tři vozy Peugeot 905. Byl to poslední závod Peugeotu před přechodem na Formuli 1. Po urputném souboji s vozy značky Toyota, Peugeot nakonec zvítězil a zcela ovládl stupně vítězů – získal zlato, stříbro i bronz. Po tomto historickém vítězství Peugeot své účinkování v Le Mans sice ukončil, přesto zůstal v povědomí celého motoristického světa jako legenda.

3) Rallye: Písek, prach a bláto – království, kterému Peugeot vládl po celá desetiletí

Rallyové dobrodružství značky zahájil Peugeot 504 Safari Coupé, který zvítězil v roce 1978 v Safari Rally (Keňa). O pár let později, v roce 1985, značka Peugeot při své první účasti v  mistrovství světa v rallye s vozem 205 T16 ovládla šampionát výrobců. Následoval dlouhý seznam vítězství. Peugeot se na nejvyšším stupni vítězů ocitl více než 48krát, což světu ukázalo sílu, vytrvalost a spolehlivost vozů Peugeot na jakémkoli terénu.

4) Zaměstnanci: Bez nich by Peugeot neexistoval

Pokud by byl Armand Peugeot stále s námi, viděl by, že dobrodružství, které odstartoval, se rozrostlo o obrovský počet zaměstnanců. Viděl by, že jejich talent, kreativita a vášeň objevující den co den mobilitu zítřka dobyly již 160 zemí. Byl by svědkem toho, že díky nim a jejich 110 druhům profesí se Peugeot stal prvním výrobcem, který má ve své nabídce současně 3 vozy oceněné prestižní cenou „Auto roku“.

5) E-Legend. Když se minulost setká s budoucností

Pařížský autosalon, rok 2018: na stánku Peugeot se shromažďuje dav. Nachází se zde hvězda autosalonu: e-Legend, elektrický koncepční vůz, jehož design vzdává poctu slavnému kupé 504. Návštěvníci jsou nadšení. Jen několik dní po jeho představení získala on-line výzva žádající přechod k sériové výrobě více než 70 000 podpisů. Šlo o světovou premiéru, která se zapsala do dějin.

Koncept Peugeot e-LEGEND odkazuje na veterán 504 Coupé. Ukáže se v Paříži

6) Pikes Peak. Jedno z nejnebezpečnějších stoupání na světě

V letech 1988 a 1989 zvítězil Peugeot 405 T16 v závodě Pikes Peak International Hill Climb. Na další vítězství na Pikes Peak si Peugeot musel čekat celých 25 let. V roce 2013 Sébastien Loeb a jeho Peugeot 208 T16 s časem 8’13″878 vytvořili nový rekord a současně novou metu pro další závody.

7) Šarlatáni v závodě 500 mil Indianopolis. Proč tři mladíci dostali tuto přezdívku? A jak dokázali, že se všichni mýlí?

Pod touto nelichotivou přezdívkou se skrývají tři mladí muži, kteří kolem roku 1910 vynalezli moderní závodní vůz. Georges Boillot, Jules Goux a Paolo Zuccarelli, všichni tři závodní jezdci a mechanici Peugeotu, se postavili proti principům, na kterých stavěli inženýři značky Peugeot, a vytvořili revoluční závodní auto L76. V roce 1913 Jules Goux vzal tento vůz na 500 mil Indianapolis, nejdivočejší a nejprestižnější závod té doby … a stal se prvním Evropanem, který porazil Američany na domácí půdě a závod vyhrál.

8) Peugeot 404: Ikona

Výroba: 1960–1988, celkem 2 885 374 kusů

Peugeot 404, který se zrodil před 60 lety díky nenapodobitelného talentu designéra Pininfariny, se stal rychle ikonou: elegantní, moderní a neuvěřitelně populární auto ztělesňovalo novou generaci francouzských hatchbacků. Vyráběl se ve verzích Super Luxe, Station Wagon, Coupé a Cabriolet. Do roku 1988 se po celém světě prodaly téměř 3 miliony kusů.

PEUGEOT_404_1960-az-1978
Peugeot 404 | Foto: Peugeot

9) Armand Peugeot. „Nebojte se ničeho! Prostě tomu věřte!“ (1849-1915)

Zvídavá živá mysl, obrácená k budoucnosti: motocykly Peugeot? Jeho zásluha. Auta Peugeot? Zase on. Armand Peugeot vždy věřil v budoucnost automobilu, často proti všem očekáváním. A díky jeho brilantnímu vkusu a vytrvalosti je Peugeot známý po celém světě.

10) Type 1, 2 a 3. Objevte prapředky automobilů

Jsme v roce 1889 a v Paříži se koná světová výstava. Peugeot na svém stánku vystavuje prototyp tříkolky s parním motorem. Jedná se o Type 1, první automobil, který kdy Armand Peugeot vyrobil a prodal. Po této zkušenosti se Armand přesvědčil, že budoucnost automobilu je v benzínu, a vytvořil modely Type 2 a Type 3. Jedná se o první automobily svého druhu, vyrobilo se jich celkem 64.

11) Éclipse 401. Revoluční vynález

V roce 1932 snil muž jménem Georges Paulin o voze, se kterým zažije jízdu s větrem ve vlasech, ale který se nebude potýkat s problémy spojenými s nedokonalou vodotěsností tehdejších kabrioletů. Proto vynalezl elektricky zatahovatelnou pevnou střechu. Peugeot patent odkoupil a otestoval jej na modelech 301, 401 a 601. A výsledek? Výrazně moderní charakter a neuvěřitelně elegantní linie. O 60 let později tyto charakteristiky opět ožily v Peugeotu 206 CC a zajistily mu celosvětový úspěch.

12) Car Of The Year: a to hned šestkrát

V letech 1969, 1988, 2002, 2014, 2017 a 2020 Peugeot získal nejprestižnější automobilové ocenění na světě, Car of The Year. Modely 504, 405, 307, 308, 3008 a 208 se vyšplhaly na nejvyšší stupeň, porazily obrovskou konkurenci a učinily z Peugeotu první a jedinou automobilku, jejíž produktová nabídka zahrnuje souběžně tři takto oceněné vozy.

13) Rally Dakar: tři vítězství v řadě

Tři po sobě jdoucí vítězství v Jižní Americe, ve stopách svých předchůdců. Takto oslavil Peugeot svůj návrat do nejnáročnějšího a nejprestižnějšího závodu na světě: na Dakar. Díky vozu 2008 DKR v roce 2016, 3008 DKR v roce 2017 (umístění na prvních třech místech) a díky zcela nové 3008 DKR Maxi v roce 2018 zanechal Peugeot na těchto 10 000 km písku, prachu a čistého dobrodružství svou nesmazatelnou stopu. Není divu, že se Peugeot 3008 stal v roce 2017 Autem roku!

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru