Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, stupňuje přípravy na start nové sezony, do něhož zbývají už jen tři týdny. Včera absolvoval s týmem Křenek Motorsport intenzivní testovací jízdy se svým novým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer na slovenském závodním okruhu Slovakiaring.

petr-fulin-seat-leon-cup-racer-testovani-slovakiaring-01

Český jezdec Petr Fulín vyrazil s týmem Křenek Motorsport na Slovakiaring, aby necelý měsíc před startem nové sezony Evropského poháru cestovních vozů ETCC intenzivně testoval. Celodenní testovací jízdy přinesly velmi slibné výsledky a významné povzbuzení pro další přípravy na boje o třetí evropský titul v řadě.

„Pro testování jsme vybrali Slovakiaring, neboť to je trať, která nám svým profilem umožňuje sledovat chování vozu v celé řadě aspektů, ať už je to motor, nebo stabilita při brzdění. Okruh má navíc kompletní profil s rovinkami, technickými pasážemi a nechybí ani zatáčky s různou rychlostí průjezdů,“ říká k výběru testovací tratě Petr Fulín, který si pochvaloval také dobrou náladu v týmu Křenek Motorsport, podporovaném českým importérem vozů SEAT.

„Ještě se nejely žádné závody, ale myslím, že můžeme být spokojeni. Od testu jsme si slibovali hodně, důležitá je i celá souhra s novou technikou, protože je všechno nové nejen pro mě, ale i pro závodní inženýry a mechaniky. Našeho Leona budeme dál ladit, ale už nyní mohu říct, že mám z testování dobrý pocit, jdeme správnou cestou,“ dodává nejlepší český okruhový jezdec současnosti, který se už nemůže dočkat na ostré porovnání s konkurencí, k němuž dojde za tři týdny během prvního květnového víkendu na Hungaroringu.

petr-fulin-seat-leon-cup-racer-testovani-slovakiaring-03

SEAT Leon Cup Racer kráčí ve šlépějích svých úspěšných předchůdců. Předchozí generace modelu SEAT Leon patřila mezi nejúspěšnější závodní cestovní vozy – například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek. Značkové seriály SEAT Leon Supercopa a Eurocup se řadí mezi nejoblíbenější pohárové závody v motoristickém sportu.

SEAT Leon Cup Racer, s nímž bude Petr Fulín obhajovat svá prvenství v ETCC z předchozích dvou let, vychází z prodejně mimořádně úspěšné aktuální generace modelové řady SEAT Leon, která je od loňského roku nejprodávanějším modelem španělské značky. Závodní verze je koncipována pro krátké i vytrvalostní závody, takže nalézá uplatnění v široké škále závodních seriálů od ETCC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu.

Přečtěte si také:  Jak rychlé je BMW 128ti na okruhu? Zajelo pomalejší čas, než konkurenční hot-hatch z dílny bývalého šéfa BMW M

Stejně jako u sportovního modelu Leon CUPRA pohání přední kola závodní verze Leon Cup Racer dvoulitrový čtyřválec 2.0 TSI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu, který je vyladěn na nejvyšší výkon 243 kW/330 koní a maximální točivý moment 400 Nm. Přenos hnací síly zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG za podpory elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Závodní vůz SEAT Leon Cup Racer s hmotností 1150 kg má rozvor 2666 mm, vnější délku 4363 mm a šířku 1950 mm.

petr-fulin-seat-leon-cup-racer-testovani-slovakiaring-02

Comments are closed.