BMW Group
- BMW: všechny modely BMW s benzinovým motorem jsou schválené pro použití benzinu E10 bez ohledu na rok výroby.
- MINI: Pro palivo E10 jsou schváleny všechny modely MINI s benzinovým motorem od roku 2000
- Rolls-Royce: pro použití benzinu E10 jsou schváleny všechny modely od roku 2003, tedy od uvedení novodobého modelu Phantom
Daimler
- Mercedes-Benz: benzin E10 je monžé tankovat bez obav do všech modelů Mercedes-Benz s benzinovými motory s výjimkou:
- první generace přímého vstřikování C200 CGI (W203) a CLK 200 CGI (C209) z roků 2002–2005
- modelů, které nejsou vybaveny trojcestnými katalyzátory
- modelů, které byly trojcestnými katalyzátory vybaveny dodatečně
- modelů, vyrobených s karburátorem
- Smart: E10 je možné tankovat do všech modelů s benzinovými motory
- Maybach: všechna vozidla bez výjimky
FIAT CHRYSLER (FCA)
- Alfa Romeo: Benzin E10 je povolený pro všechny modely s benzinovými motory, které byly vyrobeny od 1. 1. 2011. Povolen je i pro použití v následujících modelech:
- MiTo (všechny motory)
- Giulietta (všechny motory)
- 159: 1,8 16 V, 1,8 TBi 16 V, 3,2 JTS V6
- Brera: 1,8 TBi 16V, 3,2 JTS V6
- Spider: 1,8 TBi 16V, 3,2 JTS V6
- 8C: 4,7 32 V
- Fiat: E10 je povoleno pro všechny modely Fiat s benzinovými motory s emisní normou Euro 3 a vyšší, počínající modelovým rokem 2000 s výjimkou těchto modelů:
- Barchetta: 1,8 16V
- Bravo/Brava (182): 1,6 16V
- Dobló: 1,6 16V
- Marea: 1,6 16V, 2,0 16V
- Multipla: 1,6 16V
- Palio: 1,6 16V
- Punto (188): 1,8 16V
- Stilo: 1,6 16V (1,596 cm³), 1,8 16V, 2,4 20V
- Lancia: E10 je povoleno pro všechny modely Fiat s benzinovými motory s emisní normou Euro 3 a vyšší, počínající modelovým rokem 2000 s výjimkou těchto modelů:
- Lybra: 1,6 16 V, 1,8 16 V, 2,0 20 V
- Thesis: 2.0 Turbo 20V, 2.4 20V, 3.0 V6 24V, 3.2 V6 24V
- Chrysler: Benzin E10 je povolen v následujících modelech s benzínovými motory:
- Chrysler 300 C (LX) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler 300 M (LR) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Grand Voyager (RT) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Neon (PL) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler PT Cruiser (PT) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Sebring (JR) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Sebring (JS) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Stratus (JA, JX) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Voyager (GS) – všechny motory bez výjimky
- Chrysler Voyager (RG) – všechny motory bez výjimky
- Dodge: Benzin E10 je povolen v následujících modelech s benzínovými motory:
- Dodge Avenger (JS) – všechny motory bez výjimky
- Dodge Caliber (PK) – všechny motory bez výjimky
- Dodge Journey – všechny motory bez výjimky
- Dodge Nitro (KJ) – všechny motory bez výjimky
- Jeep: Benzin E10 je povolen v následujících modelech s benzínovými motory:
- Jeep Cherokee (KJ) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Cherokee (XJ) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Cherokee (KL) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Commander (WH) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Compass (PK) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Compass (MX) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Grand Cherokee (WH) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Grand Cherokee (WJ) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Grand Cherokee (WK) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Patriot (PK) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Renegade (BU) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Wrangler (JK) – všechny motory bez výjimky
- Jeep Wrangler (TJ) – všechny motory bez výjimky
FORD
- Ford: Benzín E10 je schválený pro všechny modely Ford s benzínovými motory, prodávanými v Evropě od roku 1992 s výjimkou:
- Ford Mondeo 1.8 SCI ( 2003 – 2007)
Individuální dovoz neschválený společností Ford of Europe není v bezpečných modelech zahrnutý.
Jaguar Land Rover
- Jaguar: Benzín E10 je povolený pro všechny modely s benzinovými motory od modelového roku 1992
- Land Rover: Benzín E10 je povolený pro všechny modely s benzinovými motory od modelového roku 1996
HONDA
- Honda: Benzin E10 je povolen pro použití ve všech evropských modelech s benzinovými motory s elektronickým řídícím systémem vstřikování paliva (PGM-FI). Jde o všechny vozy od modelového roku 1995. Modely, které nepoužívají benzinové motory se vstřikováním paliva, by měly nadále používat benzín E5.
HYUNDAI/KIA/GENESIS
- Hyundai: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely bez omezení
- Kia: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely bez omezení
- Genesis: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely bez omezení
PSA
- Peugeot: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely vyrobené po 1. lednu 2000 bez omezení
- Citroën: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely vyrobené po 1. lednu 2000 bez omezení
- DS Automobiles: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely vyrobené po 1. lednu 2000 bez omezení
- Opel: Benzin E10 je vhodný pro všechny modely s výjimkou:
- Vectra s 2,2litrovým benzinovým motorom s přímým vstřikovaním paliva (kód motoru: Z22YH)
- Signum s 2,2litrovým benzinovým motorom s přímým vstřikovaním paliva (kód motoru: Z22YH)
- Zafira s 2,2litrovým benzinovým motorom s přímým vstřikovaním paliva (kód motoru: Z22YH)
GENERAL MOTORS
- Cadillac: Palivo E10 mohou tankovat následující modely, které jsou vybaveny řízeným katalyzátorem a lambda sondou:
- Cadillac BLS
- Cadillac CTS
- Cadillac CTS-V
- Cadillac Eldorado
- Cadillac Seville STS a SLS
- Cadillac SRX
- Cadillac STS
- Cadillac STS-V
- Cadillac XLR
- Cadillac XLR-V
- Cadillac Escalade
- Cadillac Escalade Hybrid
- Chevrolet: E10 mohou tankovat všechny vozy vyrobené od modelového roku 2006 s emisní normou Euro 4:
- Aveo/Kalos – od roku 2005
- Captiva – všechny modely
- Cruze/Orlando – všechny modely
- Epica – všechny modely
- Matiz – od roku 2006
- Nubira/Lacetti – od roku 2006
- Tacuma/Rezzo – od roku 2006
- Spark – všechny modely
- Corvette: Palivo E10 mohou tankovat následující modely, které jsou vybaveny řízeným katalyzátorem a lambda sondou:
- Corvette C4
- Corvette C5
- Corvette C6
- Corvette Z06
- Corvette Grand Sport
- Corvette ZR1
RENAULT/DACIA
- Alpine: Benzin E10 je schválený pro použití ve všech modelech prodávaných od března roku 2018.
- Dacia: E10 je schválen pro použití ve benzinových modelech
- Renault: E10 je schválen pro použití ve benzinových modelech prodávaných od 1. ledna 1997 s výjimkou následujících modelů:
- Renault 19
- Megane 1 s 2,0litrovým benzinovým motorem F5R 700 s přímým vstřikováním paliva
- Megane 1 s s 2,0litrovým benzinovým motorem F5R 740 s přímým vstřikováním paliva
- Laguna 2 s s 2,0litrovým benzinovým motorem F5R 782 s přímým vstřikováním paliva
- Laguna 2 s 2,0litrovým benzinovým motorem s přímým vstřikováním paliva F4R 764 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Laguna 2 s 2,0litrovým benzinovým motorem s přímým vstřikováním paliva F4R 765 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Espace 4 s 2,0litrovým benzinovým motorem s přímým vstřikováním paliva F4R 790 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Espace 4 s motorem 2,0 litru F4R 794 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Velsatis s motorem 2,0 litru F4R 762 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Velsatis s motorem 2,0 litru F4R 763 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Avantime s motorem 2,0 litru F4R 760 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
- Avantime s motorem 2,0 litru F4R 761 Turbo (od 1. 1. 2000 do 31. 12. 2002)
TOYOTA/LEXUS
- Toyota: benzin E10 je možné tankovat do všech evropských modelů vyrobených od ledna 1998 s výjimkou:
- Avensis s 2,0litrovým motorem 1AZ-FSE s výrobou od od července 2000 do října 2008
- Avensis s 2,4litrovým motorom 2AZ-FSE s výrobou od června 2003 do října 2008
- Lexus: benzin E10 je možné tankovat do všech evropských modelů vyrobených od ledna 1998 s výjimkou:
- IS250 s 2,5litrovým motorem V6 (4GR-FSE) s výrobou od srpna 2005 do září 2007
- GS300 s motorem 3,0 V6 (3GR-FSE) s výrobou od ledna 2005 do září 2007
- LS460 s motorem 4,6V 8 (1UR-FSE) s výrobou od srpna 2006 do září 2007
VOLKSWAGEN GROUP
- Audi: benzin E10 je schválený pro všechny modely s výjimkou pro:
- Audi A2 1.6 FSI, modelové roky 2003–2005
- Audi A3 1.6 FSI, modelový rok 2004
- Audi A3 2.0 FSI, modelový rok 2004
- Audi A4 2.0 FSI, modelové roky 2003–2004
- Audi A4 Sedan s nezávislým topením modelového roku 2001–2008. E10 není vhodné používat v zimní sezóně v oblastech s chladnějším podnebím
- Audi A4 Avant s nezávislým kúrením modelových rokov 2002–2008. E10 není vhodné používat v zimní sezóně v oblastech s chladnějším podnebím
- Porsche: benzin E10 je schválený pro všechny modely od roku 1998 a také pro roadster Boxster od roku 1997. Benzin E10 ale není schválený pro model Carrera GT
- SEAT: benzin E10 je schválený pro všechny modely s výjimkou pro:
- Toledo 2.0 FSI (110 kW) ‚BLR‘: modely vyrobené od září 2004 do listopadu 2005 (modelový rok 2005/6)
- Leon 2.0 FSI (110 kW) „BLR“: modely vyrobené od července 2005 do listopadu 2005 (modelový rok 2006)
- Altea 2.0 FSI (110 kW) „BLR“: : modely vyrobené od května 2004 do listopadu 2005 (modelový rok 2005/6)
- Škoda: benzin E10 je schválený pro všechny modely s výjimkou pro:
- Felicia 1,3 OHV (40kW, 50kW) v modelových letech 1994 až 2001 a starších modelech.
- Volkswagen: benzin E10 je schválený pro všechny modely s výjimkou následujících modelů, které jsou vybaveny první generací motorů FSI v letech 2000 až 2006:
- Lupo 1.4 (77 kW) vyráběný od srpna 2000 do listopadu 2003 (modelový rok 2001–2004)
- Polo 1.4 FSI (63 kW) vyráběný od února 2002 do června 2006 (modelový rok 2002–2006)
- Golf IV 1.6 FSI (81 kW) vyráběný od listopadu 2001 do května 2004 (modelový rok 2002–2004)
- Golf IV Variant 1,6 FSI (81 kW) vyráběný od října 2001 do října 2006 (modelový rok 2002–2006)
- Bora 1.6 FSI (81 kW) vyráběný od října 2001 do září 2005 (modelový rok 2002–2005)
- Bora Variant 1.6 FSI (81 kW) vyráběný od října 2001 do září 2005 (modelový rok 2002–2005)
- Golf V 1.4 FSI (66 kW) vyráběný od listopadu 2003 do listopadu 2004 (modelový rok 2004–2005)
- Golf V 1.6 FSI (85 kW) vyráběný od srpna 2003 do května 2004 (modelový rok 2004)
- Golf V 2.0 FSI (110 kW) vyráběný od ledna 2004 do května 2004 (modelový rok 2004)
- Touran 1.6 FSI (85 kW) vyráběný od listopadu 2002 do května 2004 (modelový rok 2003–2004)
- Touran 2.0 FSI (110 kW) vyráběný od října 2003 do května 2004 (modelový rok 2004)
- Všechny modely s motory MPI a TSI a s motory FSI vyrobenými po roce 2006 mohou palivo E10 tankovat
VOLVO
- Volvo: benzín E10 je schválený pro všechny vozy vyrobené po roce 1976 s výjimkou S40/V40 s benzínovými motory 1,8 GDI, které byly prodávané v polovině 90. let 20. století
Pokud vaše auto v seznamu aut, která palivo E10 tankovat může, není, pak je jedinou možností tankovat prémiové palivo, které používá místo ethanolu právě dražší, ale šetrnější ETBE. To ostatně radí i Václav Loula z ČAPPO: „Vedle toho budou v nabídce např. u čerpacích stanic členských firem ČAPPO automobilové benziny kategorie Super plus nad 98 oktanů na bázi etherů (ETBE), tedy prémiové benziny, které vyhovují ostatnímu parku benzinových vozidel. Ze své praxe mohu některým majitelům veteránů z období 1960-1970 doporučit benzin na bázi ETBE a oktanovým číslem 98-100. Provoz i 60letého vozidla pak nebude problém.“
E 10 je konec pro určité motory. Pokud tu nebude možnost výběru, je to jasná likvidace některých majitelů aut. Už současné přimíchávání burešova svinstva do paliva je škodlivé. Do motoru patří benzin nebo nafta. Potraviny patří do kuchyně. BLB udělá z jídla palivo
Pane Srpe. Palivo E10 se u nás dávno prodává. Zkuste zajet k Benzině. Tohle je naprosto zbytečný článek. Jsem rád, že Vás neplatím.
Ano, prodává se, ale zatím zdaleka ne všude.
Článek jj evcelkým „H…Ě, to fakt nevymyslíš
V Britanii kde uz se E10 benzin nejakou dobu uziva ,to podle ridicu znamenalo 20% kratsi dojezd
nez na puvodni palivo a zpusobilo ze se lide zbavuji aut s benzinovym pohonem.
Ať jdou všichni do pr–le
Ti aktivisté a pseufoekologove jsou úplně mimo. To už není na diskuzi, to je na zavření. Kdysi takové blázny dávali do ústavu, dnes do EU…. holt jiná doba
Zase vymýšlejí nějaké sračky do motorů aby je mohli zničit ! To mi hlava nebere kdo takové paskvily vymýšlí ?
Za mě aktivisti jsou debilové a všechno co kritizují tak sami používají.
Kdopak se zas nalakuje na novém palivovém zázraku který bude ničit motory úplně stejně jako prodělané bioložky v naftě. Třeba dotovaná řepka že.
Trochu mě to připomíná situaci, kdy stát chtěl zlikvidovat auta s dvoudobými motory a tak vymysleli páchnoucí a motory devastující olej M2T, který prý byl velmi dobrý pro dvoudobé motory, ale současně to zakazovali dávat třeba do sekaček a motorových pil, které nechtěli zlikvidovat! Kdo poslechl a olej M2T používal, tak během cca 3 let motor zcela zničil!
Tomu já říkám správná ekologie. Ethanol, což je nová složka, zvyšuje nebezpečí koroze a naleptává pryžová těsnění super věc to nové palivo.