TGR-Toyota_Hilux_T1plus

Ouředníček s Křípalem osedlají tovární speciál Toyota Hilux Gazoo Racing

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: ULTIMATE DAKAR - 22. 11. 2022


Svůj další závodní sen si splní ostřílení dakarští matadoři českého týmu ULTIMATE DAKAR Tomáš Ouředníček a David Křípal. Od sezony 2023 budou mít k dispozici nejnovější specifikaci továrního závodního speciálu Toyota Hilux GR T1+. „Jsem nesmírně šťastný. Dostat se do továrního vozu je snem každého jezdce,“ říká pilot Tomáš Ouředníček.

Díky podpoře Toyoty Česká republika se po náročném schvalovacím procesu dostane do rukou českých závodníků špičkový stroj, který je koncepčně shodný s vítězným vozem z letošního Dakaru. „Na tom, abychom získali možnost usednout do továrního auta, jsme tvrdě pracovali dlouhou dobu. Je to pro nás velká odměna za naše výkony i vytrvalost. Určitě nám pomohlo i naše týmové motto ‚nikdy to nevzdám‘, které stále odhodlaně plníme,“ doplnil pilot.

Přečtěte si také:  U nového závoďáku Škoda Fabia Rally2 ladí automobilka co nejvýhodnější vyvážení hmotnosti

Dakarský speciál kategorie T1+ putuje z jihoafrických dílen továrního týmu Toyota Gazoo Racing. Čeští mechanici již absolvovali první týdenní praktické školení, aby vyhověli přísným servisním procesům. „Chvíli to dokonce vypadalo, že bychom mohli stihnout i start Rally Dakar 2023. Jednání a celý schvalovací proces se však protáhly natolik, že to nakonec není z logistických důvodů možné,“ říká Ouředníček s tím, že spolu s Davidem Křípalem budou na Dakaru 2023 zblízka sledovat chod továrního týmu a připravovat se na další závodní sezonu.

Tomas_Ourednicekvpravo-David_Kripal
David Křípal (vlevo) a Tomáš Ouředníček (vpravo)

Ta začne pro českou posádku na jaře intenzivními tréninky ve Španělsku a v afrických dunách. První velkou ostrou zkouškou bude na konci dubna největší africký závod Morocco Desert Challenge, kde by tým rád navázal na své slavné vítězství z roku 2017. Dále jsou v předběžném harmonogramu vybrané podniky FIA Mistrovství světa, FIA Světového poháru a FIA Mistrovství Evropy. Všechny zkušenosti chce posádka zúročit na Rally Dakar 2024, v následující sezóně se pak pokusí bodovat v celém náročném seriálu Mistrovství světa (FIA WRRC). „To, že budeme mít šanci hrdě reprezentovat Českou republiku a bojovat o co nejlepší výsledky ve světové konkurenci, je pro nás velká čest a současně závazek,“ uzavřel pilot Tomáš Ouředníček.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít na začátek