Kdo by za svůj život alespoň jednou nevyzkoušel nějaké auto na dálkové ovládání, jako by snad ani nebyl. A kdo nikdy netoužil po tom mít takové auto na ovládání v životní velikosti, tomu to nevěříme. :)
Vždyť i Clarskon, Hammond a May si taková auta ještě v Top Gearu postavili a náramně se u jejich ovládání bavili. Ale ne všichni máme jejich prostředky a čas, abychom si mohli velké auto na ovládání postavit, a tak nám nezbývá nic jiného než dál snít.
U Nissanu si řekli, že sny se mají plnit, a tak si takovou „hračku pro velký kluky“ postavili. Pro uvedení tohoto auta si vybrali premiéru nového dílu herní série Gran Turismo, kterou firma JLB design pojmenovala jako Sport. I proto je GT-R možné ovládat gamepadem, který důvěrně znají všichni ti, kteří hrají na herní konzoli PlayStation4.
Nissan GT-R z roku 2011 prošel velkou úpravou. O pohyb volantu, řazení a pohyby plynového a brzdového pedálu se stará čtveřice robotických ovladačů. K těm se signál dostává přes extrémně vychytanou řídící jednotku, která je umístěna v zadní části auta. Ačkoliv auto prošlo opravdu náročnou přestavbou, samotný ovladač je původní a od auta s ním můžete plynule přejít ke konzoli.
Ačkoliv jde o velmi propracovaný systém riziko nehody nebo neovladatelnosti auta je stále na místě. Proto je GT-R vybaveno celou armádou bezpečnostních systémů, které jsou schopny v případě jakéhokoliv nečekaného problému auto na místě zastavit. Nicméně, i tak je dosah ovladače pro jistotu „jen“ jeden kilometr. A co, že tohle GT-R pohání? Jde vlastně o standardní dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru, který produkuje 550 koní.
Pochybujete, jestli to vůbec může fungovat? Může! A parádně! Jeho pilot s ním zajel ostré kolo na okruhu Silverstone, přičemž auto ovládal z malé helikoptéry, ve které letěl za ním. Takové řízení muselo být extrémně náročné, ale nakonec v cíli časomíra ukázala čas 1:17.47, přičemž nejvyšší dosažená rychlost na okruhu byla 210 km/h a ta průměrná 122 km/h. Dost dobré, nemyslíte?