Opel chce na 86. autosalonu v Ženevě (3. až 13. března) demonstrovat svoje nadšení pro vlastní vizi sportovního vozu budoucnosti premiérou studie GT Concept – přímého následníka legendárního modelu Experimental GT, který byl v roce 1965 historicky první studií evropského výrobce automobilů. Kromě toho Opel veřejnosti představí nový model Mokka X. Subkompaktní SUV chce pokračovat v úspěších svého předchůdce a sází na ještě atraktivnější design karoserie i interiéru i na nejmodernější infotainment a systémy konektivity. Středobodem expozice značky Opel v hale číslo 2 výstaviště Palexpo bude ale Astra nové generace. Hvězda kompaktní třídy značky Opel bude nejenom demonstrovat svoji vysokou užitnou hodnotu, ale i sportovní ambice, a to mezinárodní premiérou nové závodní verze Astra TCR.

„Naše novinky ženevské expozice dokládají, jaký je dnes Opel: GT Concept ukazuje, že jsme inovativní a máme jasnou vizi o našem směřování. Nová Astra a nová Mokka X dokladují, že nasloucháme našim zákazníkům a že je stavíme do centra našich vývojových aktivit. A Astra TCR je dalším pokračováním naší tradice v automobilovém sportu,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann.

GT Concept: Puristický sportovní automobil budoucnosti

Rok 2016 je velmi důležitým rokem 154 let dlouhé historie značky Opel, která je na cestě k největší revitalizaci v automobilové historii. Prodeje rostou a společnost demonstruje svoji vizi dostupného sportovního automobilu studií GT Concept. GT Concept má vše, čím osloví fanoušky sportovních vozů všech věkových kategorií. Čistokrevný atlet s motorem vpředu uprostřed a pohonem zadních kol je přímým následníkem modelu Opel GT ze šedesátých a sedmdesátých let dvacátého století a navazuje i na studii Monza Concept, kterou Opel představil na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2013. GT Concept posouvá filozofii skulpturálního designu značky Opel na novou úroveň – tento sportovní automobil je avantgardní a puristický, odmítá cokoli, co by rušilo čisté linie. GT Concept nemá vnější dveřní kliky, vnější zpětná zrcátka ani žádné nadbytečné dekorativní prvky. Je to dynamický stroj, jehož charakter na prvý pohled charakterizují typické proporce sportovního automobilu s dlouhou štíhlou kapotou motoru a velmi krátkými převisy karoserie, výrazná rudá linie, která horizontálně dělí karoserii. Absencí víka zavazadlového prostoru, neobvyklým designem dveří, dvojitým výfukem ve středu vozu, originálním volantem a samozřejmě i samotným jménem navazuje nový GT Concept na původní Opel GT. Novodobý GT Concept ale pouze nenapodobuje svého předchůdce: Nově interpretuje inovativní, odvážný a vzrušující odkaz Opelu GT bez jakékoli nostalgie nebo známek retro-designu.

Opel GT Concept, který je koncipovaný jako široce dostupný sportovní automobil, pohání výkonný turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,0 l uložený za přední nápravou. Mimořádně účinný agregát s přímým vstřikováním benzinu je odvozený od motoru 1.0 Turbo modelů ADAM, Corsa a Astra nové generace. Ve své sportovní verzi dosahuje výkonu 107 kW/145 koní a jeho nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 205 Nm (údaje o spotřebě paliva pro Opel GT Concept nejsou dosud k dispozici). Točivý moment motoru se přenáší na kola zadní nápravy přes sekvenční 6-stupňovou převodovku s ovládáním páčkami na volantu a mechanický samosvorný diferenciál. Dvojmístné kupé s pohotovostní hmotností pod 1000 kilogramů zrychluje z 0 na 100 km/h za méně než 8 sekund a dosahuje maximální rychlosti 215 km/h.

Dobrodružně výrazný styling a vynikající konektivita: Mokka X

Kromě studie GT Concept představí Opel v Ženevě další světovou premiéru – nový model Mokka X, který se začne prodávat na podzim tohoto roku. Opel Mokka, uvedený na trh před třemi lety, je skutečným prodejním trhákem – dosud si jej objednalo více než 500 000 zákazníků. Aby tento úspěch pokračoval, podrobil Opel svoje subkompaktní SUV komplexní modernizaci a dal mu nové jméno, ve kterém písmeno „X“ symbolizuje jeho dobrodružný charakter. V budoucnosti se dodatkem „X“ budou označovat všechny nové SUV a CUV modely značky Opel.

Nový design karoserie modelu Mokka X je výraznější. Modifikovaná přední
ást je stylisticky sladěná s novým designem automobilů Opel, včetně horizontální čelní masky v profilu křídla a ostře řezaného charakteristického profilu dvojitého křídla denních světel z LED diod. Přední část karoserie má precizněji modelované povrchy s menšími plastovými prvky, což dává novému modelu Mokka X ještě širší a robustnější vzhled. Na zadní
ásti se v koncových světlech opakuje profil dvojitého křídla. Boční panely karoserie si zachovaly svůj elegantní tvar, akcentovaný typickou „čepelí“, která se zdvíhá směrem dozadu.

Pozměněný interiér modelu Mokka X dostal zcela nový přístrojový panel s výrazným horizontálním členěním, který je vizuálně jednodušší a precizněji propracovaný. Zcela nová středová konzole je postavena kolem dotykového monitoru infotainmentu nové generace s úhlopříčkou 7 nebo 8 palců (17,8 / 20,3 cm). Většinu funkcí lze nyní ovládat prostřednictvím kapacitního dotykového monitoru, takže v interiéru výrazně ubylo tlačítek.

Mokka X bude jedním z nejlépe vybavených automobilů ve své třídě z hlediska konektivity. Dvě verze infotainmentu IntelliLink nové generace budou umožňovat dokonalou integraci smartfonu prostřednictvím funkcí Apple CarPlay a Android Auto. Pro model Mokka X bude k dispozici telematický systém Opel OnStar, který byl doposud zavedený ve 13 evropských státech a v průběhu roku 2016 se rozšíří do dalších 16 zemí. OnStar je digitální „anděl strážný“ a pečlivý servisní asistent.

Novinkou pod kapotou Mokky X je zážehový čtyřválec 1.4 Direct Injection Turbo nové generace o výkonu 112 kW (152 k), který bude k dispozici v kombinaci se 6-stupňovou automatickou převodovkou, systémem Start/Stop a adaptivním pohonem všech kol. Emise CO2 činí podle předběžných údajů 154 g/km a kombinovaná spotřeba jen 6,6 l/100 km.

Mokka X dostane i adaptivní světlomety AFL LED, které samočinně přizpůsobují délku a rozložení světelného paprsku podle momentální situace, takže řidič má vždy optimálně osvětlenou cestu a nehrozí, že by bez oslňoval jiné účastníky provozu. AFL LED světlomety Mokky X pracují s devíti různými režimy rozložení světla.

Lehký, praktický a vzrušující: Nový Opel Astra / Astra Sports Tourer

Lehčí, úspornější, agilnější s ještě vyšším komfortem – tyto atributy nových modelů Astra a Astra Sports Tourer už ocenilo více než 100 000 zákazníků. Základní pětidveřový hatchback je oproti předchozí generaci lehčí až o 200 kilogramů a kombi Sports Tourer o 190 kilogramů. Toto významné snížení hmotnosti přispělo ke zřetelnému zvýšení agility a snížení spotřeby paliva.

Zážehové i vznětové motory Aster o objemech až 1,6 litru kombinují nejvyšší účinnost s vynikajícími výkonovými charakteristikami. V Ženevě bude mít premiéru špičkový turbodiesel s dvoustupňovým sekvenčním přeplňováním. Čtyřválec 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 118 kW/160 koní disponuje nejvyšším točivým momentem 350 Nm. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, systémem Start/Stop a pneumatikami s nízkým valivým odporem v prostorném kombi Astra Sports Tourer spotřebuje motor 1.6 BiTurbo CDTI jen 4,1 litru nafty na 100 kilometrů (emise CO2 109 gramů na kilometr, 108 g/km v případě pětidveřové verze).

Obě karosářské verze (pětidveřový hatchback i kombi Sports Tourer) mají větší vnitřní prostor i přes menší (hatchback), resp. shodné (kombi Sports Tourer) vnější rozměry. Zejména pasažéři na zadních sedadlech mají k dispozici o 35 mm, resp. o 28 mm více prostoru pro nohy. Nová Astra Sports Tourer má v porovnání s předchůdkyní i větší zavazadlový prostor – ten má nyní objem až 1630 litrů, což představuje nárůst o 80 litrů. Velký zavazadlový prostor je snadno přístupný díky elektricky poháněným zadním dveřím – ta lze díky čidlům ovládat jednoduchým pohybem nohy pod zadním nárazníkem.

Kromě sériových modelů Astra a Astra Sports Tourer představí Opel na ženevském autosalonu i zcela novou závodní verzi Astra TCR. Závodní okruhový speciál je poháněný přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru a výkonu 243 kW/330 koní s maximálním točivým momentem 420 Nm. Točivý moment motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím dvojlamelové spojky s obložením ze spékaného kovu a šestistupňové sekvenční převodovky s ovládáním páčkami na volantu. Automatizovaný systém při řazení směrem dolů dvakrát rozepne spojku a přidá meziplyn pro zaručení stability. Závodní speciál má vpředu 6-pístkové kotoučové brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 378 mm a dvoupístkové kotoučové brzdy o průměru 265 mm vzadu. Řidič může regulovat rozdělení brzdné síly na jednotlivé nápravy. Astra TCR absolvuje v roce 2016 svůj debut v různých šampionátech TCR v privátních zákaznických týmech.