Produktová ofenzíva značky Opel je v plném proudu se 27 novými modely a 17 novými motory, které budou uvedeny na trh v období let 2014 až 2018. V rámci ofenzívy budou kompletně modernizovány vznětové motory pro každou modelovou řadu. Už dnes má Opel nejmodernější portfolio vznětových motorů ve své historii. Zavedením nového motoru 2.0 CDTI v první polovině roku 2015 bude k dispozici nová generace tichých turbodieselů ve třech objemových třídách pro modelové řady Corsa až Insignia. Tyto motory – malý o objemu 1,3 l, střední o objemu 1,6 l a velký o objemu 2,0 l – byly vyvinuty podle společné filozofie:
- vyšší účinnosti a redukce všech druhů emisí,
- zlepšené reakce a průběhu točivého momentu v nízkých otáčkách,
- dramatického snížení úrovně hluku a vibrací pro zlepšení komfortu.
1.3 CDTI – malý motor s podivuhodně nízkou spotřebou
Nový motor 1.3 CDTI byl uvedený v Corse nové generace (na kterou už Opel eviduje více než 120 000 objednávek). Tento motor je k dispozici ve dvou verzích výkonů: 55 kW/75 koní a 70 kW/95 koní – obě s maximálním točivým momentem 190 Nm. Je výrazně tišší a spontánněji reaguje než jeho předchůdce se stejným objemem v předchozí generaci modelu Corsa. Turbodmychadlo nové generace zaručuje harmoničtější jízdu a lepší zrychlení při nízkých otáčkách v kombinaci s minimální hlučností. Obě verze jsou standardně vybaveny systémem Start/Stop, šetřícím palivo při jízdách po městě. Nejúspornější Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX o výkonu 70 kW/95 koní, vybavená automatizovanou pětistupňovou převodovkou Easytronic 3.0 a systémem rekuperace energie při brždění má spotřebu paliva v kombinovaném cyklu sníženou na 3,1 l/100 km a emise CO2 pouhých 82 g/km. Díky tomu je tento model v Německu zařazen do třídy energetické účinnosti A+ (podle směrnice [EK] č. 715/2007).
1.6 CDTI – živý, tichý a kultivovaný motor
Celohliníkový čtyřválec 1,6 l nové generace je skutečnou hvězdou své kompaktní třídy. Motor, novináři označovaný jako „šeptající turbodiesel“, debutoval koncem roku 2013 v modelové řadě Zafira Tourer – tehdy ve verzi o výkonu 100 kW/136 koní. Zanedlouho bude následovat verze o výkonu 88 kW/120 koní. Motor 1.6 CDTI je nyní k dispozici pro modelovou řadu Meriva (o výkonech 70 kW/95 koní, 81 kW/110 koní a 100 kW/136 koní), Astra (81 kW/110 koní a 100 kW/136 koní), a pro sportovní kupé Astra GTC (100 kW/136 koní). Nový turbodiesel o objemu 1,6 litru je považovaný za nejtišší a nejúčinnější ve své objemové třídě.
Tento nový motor je nyní k dispozici i pro model Opel Mokka. Motor imponuje vysokou kulturou běhu, nízkou spotřebou paliva (jen 4,1 litru nafty na 100 kilometrů v kombinovaném cyklu, což představuje ekvivalent emisí CO2109 g/km) a temperamentem. Mokka 1.6 CDTI akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy a i zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň dokáže za 9,9 sekundy.
2.0 CDTI – zvlášť čistý špičkový turbodiesel
Vrchol nové nabídky vznětových motorů představuje právě představený vylepšený motor 2.0 CDTI. Nový čtyřválec dosahuje působivého točivého momentu 400 Nm a maximálního výkonu 125 kW/170 koní při otáčkách jen 3750 min-1. Insignia s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 225 km/h. Od letošního jara bude nový motor 2.0 CDTI zavedený i do modelové řady Zafira Tourer a později i do dalších modelů Opel – například do kabrioletu Cascada.
Stejně jako ostatní vznětové motory Opel také nový turbodiesel 2.0 CDTI plní emisní limity normy Euro 6. Řidič si jeho výkonový potenciál může vychutnávat bez výčitek, protože turbodiesel má nízké hodnoty emisí porovnatelné s benzinovými motory. Velká slabina vznětových motorů – vysoké emise oxidů dusíku jsou minulostí. Insignia využívá k dodatečné úpravě výfukových plynů systém selektivní katalytické redukce (SCR) Opel BlueInjection. Do proudu výfukových plynů za filtrem pevných částic DPF a ještě před katalyzátorem SCR se vstřikuje malé množství aditiva AdBlue® – roztoku močoviny a vody. Roztok okamžitě konvertuje na amoniak (NH3), který absorbuje katalyzátor SCR. Oxidy dusíku (NOx) ve výfukových plynech se potom při chemické reakci s amoniakem redukují na neškodný dusík (N) a vodní páry (H2O).