Opel ukázal sportovní kombi Insignia GSi Sports Tourer, naživo ho představí ve Frankfurtu

Autor: Tisková zpráva - 8. 9. 2017


Extra ostré, extra precizní a extra výkonné s novým špičkovým motorem: nové sportovní kombi Opel Insignia GSi Sports Tourer si získá nejen řidiče, ale i celou rodinu, protože vyzařuje obrovské množství radosti z jízdy bez omezení prostoru a praktičnosti. Je zkrátka bez kompromisů.

Insignia GSi Sports Tourer poskytuje vše, po čem touží sportovně založení řidiči: Kombi s dynamickým vzhledem může být nyní poháněno motorem, který Opel nachystal na míru pro svou vlajkovou loď – vznětovým čtyřválcem 2.0 BiTurbo s výkonem 154 kW/210 koní a s maximem točivého momentu až 480 Nm. Spotřeba paliva je podle NEDC ve městě 8,9 l/100 km, mimo město 6,1 l/100 km, kombinovaná 7,3 l/100 km, kombinované emise CO2 192 g/km. Ke standardním prvkům výbavy patří zvlášť dynamicky naladěný podvozek FlexRide, inovativní pohon všech kol s funkcí Torque vectoring, sportovní pneumatiky s vysokou přilnavostí a nová osmistupňová automatická převodovka, kterou lze ovládat i manuálně páčkami na volantu – jako v závodním automobilu.

Všechny tyto prvky zabezpečují extrémně aktivní zážitek z jízdy. Designéři Opel obdařili model Insignia GSi Sports Tourer sportovním vzhledem, který koresponduje s jeho sportovními jízdními výkony. Velké chromované otvory pro vstup vzduchu v předním nárazníku a zadní spojler nepřehlédnutelně demonstrují, že jde o vlajkovou loď se sportovními ambicemi. V interiéru sedí řidič za sportovním volantem na speciálním sedadle s integrovanou opěrkou hlavy vyvinutém pro GSi. Zbytek posádky si může vychutnávat stejné pohodlí jako v kombi Sports Tourer – s velkorysým prostorem v zadní části kabiny, zavazadlovým prostorem s největším objemem 1665 litrů, stejně jako i nejmodernější systémy infotainmentu Opel IntelliLink s konektivitou poskytovanou telematickým systémem Opel OnStar.

Špičkové pohonné ústrojí, podvozek a brzdy: GSi je vrcholovým atletem po všech stránkách

Stejně jako Insignia GSi Grand Sport je i nový Insignia GSi Sports Tourer perfektním sportovním náčiním. Opel ho vybavil špičkovým naftovým motorem 2.0 BiTurbo se sekvenčním dvoustupňovým přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Agregát dosahuje výkonu 154 kW/210 koní při 4000 ot./min a maxima točivého momentu 480 Nm už při 1500 ot./min. Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 231 km/h.

Pro zákazníky, kteří preferují zážehové motory, má GSi turbodmychadlem přeplňovaný benzinový agregát s přímým vstřikováním paliva. Jedná se o čtyřválec s objemem 2,0 litru o výkonu 191 kW/260 koní a s maximem točivého momentu 400 Nm. Spotřeba paliva podle NEDC je ve městě 11,5 l/100 km, mimo město 7,1 l/100 km, kombinovaná 8,7 l/100 km a kombinované emise CO2 199 g/km. Tato pohonná jednotka uděluje sportovnímu kombi zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 vteřiny a nejvyšší rychlost 245 km/h. Tuto motorizaci bude mít také sedan Insignia GSi Grand Sport.

Základem pro maximální požitek z jízdy a efektivní přenos výkonu je nový podvozek GSi: kratší pružiny zmenšují světlou výšku sportovního kombi o 10 milimetrů oproti normální verzi Sports Tourer; speciální sportovní tlumiče odpružení snižují naklánění karosérie. Standardní podvozek FlexRide adaptuje charakteristiku tlumičů a posilovače řízení ve zlomku vteřiny podle aktuálních jízdních podmínek. Řídicí jednotka FlexRide ovlivňuje rovněž kalibraci elektronického plynového pedálu a body přeřazování automatické osmistupňové převodovky. Řidič může přepínat jízdní režimy Standard, Tour a Sport stejně, jako u ostatních verzí modelové řady Insignia. Exkluzivním pro GSi je přidaný režim Competition, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po jeho dvojím stisku mohou zkušení řidiči využít dynamický potenciál vozidla s vypnutou kontrolou trakce a s potlačenou funkcí stabilizačního systému. A chce-li mít řidič opravdu kontrolu nad vším, může ručně řadit páčkami na volantu osm stupňů standardní osmistupňové automatické převodovky.

Systém pohonu všech kol Twinster s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (funkce Torque vectoring), který je ojedinělý v této třídě, se perfektně hodí ke sportovnímu podvozku. U tohoto high-tech řešení je klasický zadní diferenciál suplován dvojicí lamelových spojek, z nichž každá umožňuje ve zlomku sekundy akceleraci příslušného zadního kola individuálně podle jízdní situace. Výsledkem je, že Insignia GSi Sports Tourer vždy přesně sleduje stopu naznačenou řidičem a nedotáčivost je prakticky zcela potlačená.

Pro dosažení optimální trakce vybavili konstruktéři Insignii GSi Sports Tourer pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S s extrémní přilnavostí namontovanými na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. A vynikající zpomalení z vysokých rychlostí zaručují výkonné brzdy Brembo se čtyřpístkovými brzdiči na kotoučích o průměru 345 milimetrů. Všechny tyto technické prvky společně s nízkou hmotností kombi Insignia GSi Sports Tourer vytvářejí jedinečné sportovní jízdní vlastnosti, jaké by řidič od kombi neočekával.

Sportovní design a velký komfort: Hrdina všedního dne se vzhledem závodního automobilu

To samé platí pro interiér: Zde kombi GSi spojuje velkorysý prostor a komfort kombi Sports Tourer s atmosférou závodního automobilu. Díky tomu má celá posádka stejnou radost z jízdy jako řidič, který sedí na skořepinovém sportovním sedadle speciálně vyvinutém pro GSi. Přední sportovní prémiová sedadla s certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) mají vysoké opěradlo s integrovanou opěrkou hlavy – s vyšitým hrdým logem GSi – a výborně příčně drží tělo v zatáčkách, přičemž jsou zároveň velmi pohodlná na dlouhých trasách. Stejně jako v limuzíně Insignia Grand Sport GSi mají vyhřívání, ventilaci, masážní funkci a nastavitelné boční části čalounění. Kožený volant se zploštěným věncem ve své spodní části a hliníkové pedály dotvářejí sportovní kokpit.

Dlouhý rozvor 2829 milimetrů je zárukou velkého vnitřního prostoru. Zvlášť dobře je to patrné v zadní části kabiny, kde mohou pohodlně sedět vedle sebe tři pasažéři, přičemž dvě vnější sedadla jsou vyhřívaná. Celá posádka má k dispozici špičkovou konektivitu prostřednictvím systému infotainmentu IntelliLink nejnovější generace kompatibilním s Apple CarPlay a Android Auto. Součástí výbavy je i revoluční telematický systém Opel OnStar, který nyní poskytuje nové služby, jako je rezervace hotelového pokoje1 a vyhledávání volného parkoviště2. Díky hotsporu WLAN 4G LTE mají všichni členové posádky rychlý a jednoduchý přístup k internetu prostřednictvím svých mobilních koncových zařízení.

Stejně jako u běžné verze Sports Tourer má variabilní zavazadlový prostor příkladný objem od 560 do 1665 litrů a příplatkové zadní sedadlo dělené v poměru 40/20/40 umožňuje flexibilní konfiguraci nákladního prostoru. Komfort zvyšují elektricky ovládané dveře zavazadelníku, které lze otevřít i zavřít bez fyzického dotyku pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Řidič modelu Insignia GSi Sports Tourer kromě toho profituje z dalších špičkových technologií, od převratných adaptivních reflektorů IntelliLux LED matrix po asistenční systém Forward Collision Alert s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním. To vše dělá z nového modelu Insignia GSi Sports Tourer bezpečné a pohodlné sportovní kombi pro celou rodinu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru