CUPRA DarkRebel

Odváže se CUPRA? Její šéf mluví o „provokativních karosářských stylech“ a „ikonických autech“. Mají bořit normy

Autor: Radim Plachý - Zdroj: carscoops.com, autocar.co.uk - Foto: Pavel Srp - 25. 12. 2024


CUPRA poodhalila své plány a projekty. Španělská značka prý pracuje na sérii nových vozů, které se vymykají běžným normám a budou se značně lišit od aktuální nabídky. Pokud vše půjde podle plánu, bude první z těchto modelů představen už v příštím roce.

Podle šéfa značek SEAT a CUPRA Wayna Griffithse se značka aktuálně zaměřuje na oblíbené modely SUV a crossovery, může za to aktuální poptávka na trhu. I tak se podle něj už dnes CUPRA od ostatních podobných aut odlišuje tvarem a liniemi karoserie. Griffiths tvrdí, že chce, aby i další nové modely CUPRA byly „emocionální“ a aby se od ostatních modelů koncernu Volkswagen, s nimiž sdílí podvozkové platformy, „odlišovaly“.

„Záměrně jsme se vydali cestou SUV a crossoverů, protože to je to, co trh žádá a co zákazníci hledají,“ řekl Griffiths v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. „Pokud chceme, aby byla CUPRA cool a ikonická, musíme začít vyrábět ikonická auta, která možná nezapadají do žádného segmentu. Pracujeme na vozech, které boří klasické segmenty mezi sedany, kombi a SUV. Budou se objevovat nové možnosti a my je budeme zkoumat. Pracujeme také na velmi provokativních karosářských stylech. Doufám, že vám jeden ukážeme příští rok,“ dodal.

Jedním z projektů, na CUPRA pracuje, mát být něco jako bugina do terénu. Mělo by jít o elektromobil, který by mělo být možné využívat jak v terénu, tak i ve městě. Bohužel Griffiths nepotvrdil, zda se tento model skutečně dostane do výroby anebo jde pouze o koncept jako například v nedávné minulosti představená CUPRA Dark Rebel z úvodní fotky. CUPRA musí prý pečlivě zvažovat, jestli každá vydaná investice přinese návratnost, protože bez ní to nejde. To ostatně platí v každém obchodě…

CUPRA je nejmladší značka koncernu Volkswagen, světlo světa spatřila teprve před šesti lety. Od té doby ovšem zaznamenala opravdu velký úspěch, zákazníkům dodala na tři čtvrtě milionu aut. Vždyť jen během prvních 9 měsíců letošního roku to bylo více než 179 tisíc aut, což je o 5,3 % víc než ve stejném období loňského roku. Nejnověji navíc španělská značka oznámila vstup na americký trh.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru