Automobilky se v posledních letech ve velkém zaměřily hlavně na elektromobilitu, do jejíhož vývoje vkládají drtivou většinu peněz. Vývoj nových spalovacích motorů pro evropské trhy už zpravidla ukončily a jen vylepšují ty současné, aby dokázaly splnit čím dál přísnější emisní limity. Koncern Stellantis si teď pohrává s myšlenkou, že spalovacím motorům oproti původním plánům prodlouží život.
Informaci o tom, že koncern Stellantis (do jeho portfolia patří značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall) je připraven prodloužit život spalovacím motorům, prozradil samotný jeho nejvyšší šéf Carlos Tavares. V rámci tohoto oznámení také dodal, že Evropa i USA stojí před velkými a vcelku zásadními volbami (v Evropě jde o volby do Evropského parlamentu, v USA o volby do Sněmovny reprezentantů), které by mohly leccos změnit. Je dokonce možné, že by mohlo jít o odklon od radikálního protlačování elektromobility, na což chce být koncern Stellantis připraven v rámci záložních plánů.
Podle Tavarese je totiž prý možné, že by výsledky voleb mohly současné radikální směřování automobilového průmyslu k elektrické a bezemisní dopravě zpomalit, případně dokonce udělat krok zpět.
Stellantis prostřednictvím svého šéfa naznačuje, že by se mohlo stát, že by koncern ustoupil od plánované čistě elektrické mobility a prodloužil život modelům se spalovacími motory. Něco podobného se před časem stalo v případě malých dodávek, které se v jedné a té samé generaci nejprve prodávaly se spalovacími motory, aby pak přešly na čistě elektrické verze, aby se nakonec do nabídky vrátily opět i se spalovacími motory. „Pokud se veřejné mínění přikloní k menšímu zájmu o elektromobily, možná budeme muset změnit naši strategii,“ uzavřel Carlos Tavares.