STK

Od července se zpřísňují technické kontroly. Neprojdete za zašlé světlomety, uvolněný stěrač a podobné drobnosti

Autor: Petr Pilný - Zdroj: tn.cz, cebia.cz, komora.cz - Foto: Pavel Srp - 7. 6. 2025


Od 1. července 2025 vstupují v platnost zásadní změny (nejen) v systému technických kontrol vozidel. Nové požadavky, vyplývající z aktualizace legislativy a zřízení Inspekce silniční dopravy (INSID), budou mít dopad na dříve tolerované lehké závady. Cílem je zlepšení technického stavu vozidel a zvýšení bezpečnosti silničního provozu.

Nové závady, za které vás na STK vyhodí

Podle informací z Ministerstva dopravy a oficiálních legislativních materiálů (např. novela vyhlášky č. 211/2018 Sb.) již stanice technické kontroly nebudou smět tolerovat některé dříve méně závažné technické nedostatky. Od července 2025 bude vozidlo automaticky vyhodnoceno jako nezpůsobilé k provozu, pokud se na něm vyskytne některá z těchto závad:

  • Zašlé nebo popraskané světlomety, které zhoršují světelný rozptyl a viditelnost – typické mléčné světlomety
  • Uvolněná zpětná zrcátka, jež mohou negativně ovlivnit výhled řidiče a bezpečnost provozu
  • Nečitelný VIN vyražený na karoserii
  • Sjeté pneumatiky, a to i v případě, že je opotřebení nerovnoměrné nebo jen částečné
  • Uvolněný stěrač, který bude nově klasifikován jako závažná závada ohrožující bezpečnost jízdy za deště nebo snížené viditelnosti

Nový dohled i mimo stanice STK: INSID

Další důležitou změnou je zřízení Inspekce silniční dopravy (INSID), která od července 2025 nahradí dosavadní Celní správu silniční dopravy (CSPSD). Inspektoři INSID budou mít oprávnění kontrolovat vozidla přímo v provozu, bez přítomnosti Policie ČR. Pomocí speciálních mobilních jednotek budou moci měřit emise, kontrolovat technický stav vozidel a v případě vážného porušení technických požadavků i odebrat technický průkaz přímo na místě.

Zastavovat auta i rozdávat pokuty. Nová kontrolní Inspekce silniční dopravy bude mít rozsáhlé pravomoci

Legislativní rámec změn

Změny vycházejí z novely vyhlášky č. 211/2018 Sb., která byla projednána v Poslanecké sněmovně v březnu 2025 a jejíž účinnost je stanovena právě na 1. července 2025. Cílem je zvýšení bezpečnosti a snížení emisní zátěže prostřednictvím přísnějších standardů technické způsobilosti.

Co dělat, pokud vozidlo kontrolou neprojde

Zůstává v platnosti, že pokud vozidlo neprojde technickou kontrolou z důvodu vážné závady, má provozovatel vozidla 30 dnů na její odstranění. V tomto období je možné se s vozidlem vrátit na STK k tzv. opakované kontrole. Musíte to ale udělat na té stejné STK.Vyjde vás to na pár stovek a bude se kontrolovat pouze tato závada.

Pokud byste tuto lhůtu nestihli, budete muset absolvovat kompletní technickou kontrolu znovu, kontrolovat se bude opět celé auto a zaplatíte za kompletní prohlídku.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

29 názorů na “Od července se zpřísňují technické kontroly. Neprojdete za zašlé světlomety, uvolněný stěrač a podobné drobnosti”

  1. No mě hlavně oslňují neseřízená nová světla „xenonová“, atd.. …. ty dokážou málem propálit oči… Takže neblbněte se starými neseřízenými světly. A to nemluvím o svícení do zpětného zrcátka..

  2. Ještě pořád tomu budete říkat demokracie nebo si konečně uvědomíte, že tu už dávno máme fašismus. Pro tohle nikdo klíčema nechrastil. Zlatý komouši!

    1. Jsem rád, že nejsem jedinej, kdo si toho všimnul… Policejní auta ale klidně můžou jezdit s těma neschválenýma, nepovolenýma (§!§) nárazovýma, trubkovýma „fašost ami“ rámama ve předu a dokonce na dveřích se dá povšimnouti zřejmě ne náhodných žlutých nápisů SS, a jen jakoby náhodně je celá dnešní policie /ale i české drááhy/ v barvách banderovského, tatarského nacistického režimu tzv. Ukrajiny…
      A nejhorší je to, že tito privilegovaní invazníci, kteří sem většinou nepřišli před válkou, ale prostě za lepším nemusejí mít STK žádnou a to je diskriminace jejich hostitelů a vzhledem k tomuto absurdnímu navyšování náročnosti to už zapáchá až genocídou zdejšího původního obyvatelstva, kdy jsou nečeši nejen privilegovaní, ale kvůli válce, kterou vyvolali útlakem ruského etnika se vše tak zdražilo a kvůli nim je nedostatek bytů a namísto jejich výstavby se peníze hrnou ve válce fašost západu proti Rusku jejich prostřednictvím, že Češi začali silně vymírat, což je v nemožnosti mít kde bydlet logické…
      Fašismus dominantního vyhledávače Seznam.cz, kdy tohle jsou už úplně poslední stránky, kam můžete svobodně svůj názor takto napsat je také naprosto nepopiratelný…Komunismus zakázali..no bodejť, když vládnou nacisté osobně se paktující s Posseltovci a vůbec se s tím ani netají, jaká je to nehorázná sebranka, spodina a sběř s nakoupenými falešnými tituly alá plzeňská práva…banderovská fialová junta, banánová republika čechia…

  3. ještě by měli kontrolovat staří pneumatik a po 4 letech nařídit nové. když budou vrzat dveře vymenit za nové, opotřebované koberečky stopka. prostě magořina

  4. Jen buzerace a snaha zrušit starý auta, ale pokud se nezmění systém,
    je jedno jestli je u krmidla Andrej, nebo Péťa .
    No 40 let bude za náma, nápad s demokracii dobrej, ale lidi to zase podělali.Navrhoval bych ale něco jako defenestraci, ne samet.

  5. Naštěstí jsou tu známosti a tak nemusíme řešit buzeraci vzešlou z Bruselu a posléze nařízenou z Prahy. Stará vozidla jezdí většinou pár tisíc kilometrů za rok a po vedlejších cestách z menším provozem.Určitě nebude nikdo lítat po dálnici s Felicií?

  6. To je zase nesmysl, který podle mne vznil na Besipu, který poctivě zásobuje odjakživa státní instituci což je ministerstvo dopravy a to proto, aby vyvunul nějakou činnost z důvodu “ důležitosti „, což jsem i v minulém systému když jsem působil jako technik a zkušební komisař nav DI. A se mnou to kritizovali i moji ostatní spolsloužící. A ta dnešní zpráva o dalších nesmyslech , že i malé vady na stěračích a pod. budou jako velké , abychom s autem neprošli u STK. Ono to vlastně pochází z EU kde ti nevzdělanci -komisaři bez patřičného vzdělání usiluji o zrušení starších našich vozidlech. A naši na to ihned skočili , aby jako souhlasili. Kdo se zabývá automobilismem tak musí pozorovat postupující tlak na naše majitele starších automobilů, a zvyšování výše trestů, a schvalování nových a nových nesmyslných dopravních značek, jež nic dobrého nepřinesou, jen znepřehlednění situaci v dopravě.

    1. Pro odstranění starších aut se také do benzínu přidává 10% sajrajtu, který ničí motory. 5% ještě stará auta zvládla, ale těch 10%je už moc. Zřejmě soudruh Babiš potřebuje zvýšit odběr výrobků z řepky.

  7. Pracuji kolem aut víc jak 30 let ale největší problém nejsou zrcátka a stěrače největší problém jsou emise když nevyjdou o 0,01 jeto o nic ale je to problém který stojí zákazníka tisíce a měření na silnici je podle mě nesmysl obzvláště u dieselů někdy stačí to auto pořádně prohnat a emise jsou ok

  8. Co se týká světel, tak nové auta často oslňují víc než starší se žlutými světly.

    1. tak žašlé světla neoslnují ale naopak málo svítí….ale jinak souhlas jakmile minu auto s led světly několik vteřin jedu naslepo

  9. jj, zbavit se starších aut, ale já se starším auty nemám nijak problém, běžné udržby a pořizovací ceny byly velmi nízké. Od místních mechaniků také slýchávám, že moderní auta motoricky nic moc, poruchy bývají častější jak u starších aut.

  10. No jo když chce nekdo psa bíti hůl si najde.Učelová bruselem posvicená likvidace starších vozidel.Azase budeme doplnovat statní kasu aby bylo na munici pro ukrajinu aby ušetřili bitcoiny

  11. Míla Skrbek

    Buzerantskej a policejní stát!!!!To jsme dopadli 35 let po té slavné revoluci!!!!!!!A to není zdaleka konec!!!!!! No jo někde se ty rozkradený peníze ze státní kasy musej nějak doplňovat že?….

  12. Jsem zvědavý jak budou vyhodnocovat zašlé nebo popraskané reflektory. Pokud to bude jenom subjektivní hodnocení, tak to je zase jenom prostor pro korupci.

    1. Do dneška se stačí kilometry a nikdo tomu neumí zamezit,přitom může prasknout řemen a máte po autě, řeší se povolené stěrače atd. Standa

  13. Má to účel, zlikvidovat starší auta. Je automobilová krize,
    ale má to háček 3/4 lidí nemá na nový auto prachy. !!!

    1. To jsou zase názory „chytrých“ lidí …chtěl bych vidět jak by se vám líbilo třeba na motorce a autu před vámi by upadlo zrcátko,stěrač vám pod kola…nebo slavná zažloutlá ,rozeštelovaná světla docela dost oslňují ,nebo už jste jeli za dieselem bez katu nebo filtru… Proti takovým jsou tyto sankce a to je dobře protože když vám takovej blbec na silnici ublíží tak si na něm nic nevezmete…

      1. A mohu se zeptat, kolikrát se vám něco podobného stalo? Běžně jezdím po silnici a všude po krajnici se válí upadlá zrcátka a stěrače a i mě co týden něco upadne(ironie). A světla, to je také velice subjektivní názor. Záleží jak moc a v jakých místech zažloutlá jsou a jak si vymyslí, zda už to vadí, nebo ne. Mimochodem jak už zde bylo psáno, mnoho dnešních nových aut svítí tak, že nepříjemně oslňují, když jedou za vámi, blikají vám do zrcátek a podobně. A to je v pořádku. Mě přijde, že u nových aut nikdo pořádně neřeší homologaci. Svítí to, svítí to hodně, tak to je dobrý a víc nezájem. Jediné, s čím relativně souhlasím, je čoudící diesel. Ale na to stačí pouhý pohled, nemusí se kvůli tomu řešit nesmyslné, drahé a buzerační technické kontroly někde v pangejtu.

      2. zkuste si zjistit kolik promile procent nehod je způsobeno technickým stavem vozidel….pak nebudete za troubu…..a co teprv zjištění že ve spousty zemí nesmysl jako TK neexistuje….

  14. A bude se to tentokrát už týkat i aut s ukrajinskou spz nebo se to na ty jejich „auta“ opět nevztahuje??

  15. jenže toto spíše vypadá jako dohoda politiků s výrobci aut aby donutili lidi si brát půjčky na nová auta

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru