Technické muzeum v Brně si připravilo novou stálou výstavu automobilů ze socialismu, kterou příznačně nazvalo „Pozor, zákruta“. Doplňuje tak ostatní automobilové a motocyklové veterány.
Kromě aut, která se dala na silnicích docela běžně potkat jako škodovky, trabanty, žigulíky, ale i Volha, je tu vystaveno také několik prototypů. Jde o bílý kombík Škoda 765 kombi z roku 1977. V tomto případě jde o prototyp s prodlouženým rozvorem, který podle popisku vznikl v jediném kuse. Za ním stojí na podstavci jiná škodovka, kterou jsme na silnici běžně vídat nemohli, jde o starší prototyp Škody 720 z roku 1971 s karoserií třídveřového hatchbacku.
Třetím prototypem je zajímavé malé auto. Je docela možné, že jste o něm nikdy neslyšeli, ale jde o vůbec první československý elektromobil EMA. Jeho název není jen ženským jménem, ale jde o zkratku „Elektrický Městský Automobil“. Jeho vývoj začal na konci šedesátých let minulého století a vznikl ve Výzkumném ústavu elektrických strojů točivých v Brně ve spolupráci s Katedrou spalovacích motorů brněnského Vysokého učení technického. Vyrobeny byly pouze dva kusy a jeden z nich má ve sbírce právě Technické muzeum v Brně.
V dalších částech muzea jsou k vidění i jiné historické automobily výrobců Tatra Kopřivnice, Zbrojovka Brno, Wikov Prostějov, ale i některých jiných drobných výrobců jako například brněnské firmy Hrček a Neugebauer, která přestavovala osobní auta na hasičské speciály.
Expozici doplňuje instalace běžné dílny středního soukromého podnikatele z třicátých let 20. století s nejdůležitějším vybavením pro opravy motorových vozidel či jiné dopravní techniky, například vozů koňských potahů. Stranou zájmu nezůstává ani motoristický sport, především historie a vývoj našeho nejznámějšího okruhu – Velké Ceny Československa, Masarykova okruhu v Brně (instalace závodnického boxu).