Pro automobilku Mazda domácí úpravce, firma AutoExe, se rozhodl trochu zatraktivnit zbrusu novou Mazdu MX-5 (ND). Budeme se opakovat, ale faktem zůstává, že s MX-5 se ještě ani dnes pořádně nesvezete, natož abyste ji vlastnili, a úpravy už se hrnou. Nemáme s tím v zásadě problém, ale už nám dejte k dispozici alespoň tu základní verzi! Už nás svrbí ruce a nohy…
V tomto měsíci dorazily první kousky do Spojených států, kde se úplně první kus tzv. Launch Edition vydražil za plných 50 tisíc dolarů, tedy v přepočtu podle aktuálního kurzu zhruba 1,2 milionu Kč. Mazda udělala gesto a celková částka poputuje na charitu. U nás se ale nové zábavné Mazdy dočkáme až v březnu příštího roku. :(
Zpátky k naší úpravě. Ta se soustředila spíše na vzhled než na dechberoucí výkony. Vůz dostal sportovní podvozek Kajima od jednoho z klíčových inženýrů MX-5 NC Takao Kajimy a spoustu výztuh – tlumičovou, podlahovou i rozpěru zadního zavěšení, vše s cílem zlepšit tuhost auta, která by už sama o sobě v základní verzi měla být na velmi dobré úrovni.
Dále je tu nový přední nárazník, který nevypadá vůbec špatně, stejně jako decentní spoiler pod ním, zadní nárazník dostal výraznější difuzor s centrálně vyvedeným výfukem a na víku kufru je nově křídlo. V rámci úprav dostala čtvrtá generace nejoblíbenějšího roadsteru nová kovaná kola Volk Racing.
Nějaká ta změna proběhla samozřejmě také pod kapotou. Mazda dostala o 13–15% průchodnější vzduchový filtr v kombinaci s novým výfukem a olejovým filtrem. To by asi nějaký ten koník nahoru mohlo přidat, ale rozhodně neočekávejte horentní zlepšení dynamických vlasností. Poměrně střízlivých 160 koní silnější verze vám asi bude muset prozatím stačit.