Obrazem: Mazda MX-5 od AutoExe – ještě pořádně nejezdí, ale už se tuní

Autor: Jan Karlík - 24. 7. 2015


Pro automobilku Mazda domácí úpravce, firma AutoExe, se rozhodl trochu zatraktivnit zbrusu novou Mazdu MX-5 (ND). Budeme se opakovat, ale faktem zůstává, že s MX-5 se ještě ani dnes pořádně nesvezete, natož abyste ji vlastnili, a úpravy už se hrnou. Nemáme s tím v zásadě problém, ale už nám dejte k dispozici alespoň tu základní verzi! Už nás svrbí ruce a nohy…

V tomto měsíci dorazily první kousky do Spojených států, kde se úplně první kus tzv. Launch Edition vydražil za plných 50 tisíc dolarů, tedy v přepočtu podle aktuálního kurzu zhruba 1,2 milionu Kč. Mazda udělala gesto a celková částka poputuje na charitu. U nás se ale nové zábavné Mazdy dočkáme až v březnu příštího roku. :(

Zpátky k naší úpravě. Ta se soustředila spíše na vzhled než na dechberoucí výkony. Vůz dostal sportovní podvozek Kajima od jednoho z klíčových inženýrů MX-5 NC Takao Kajimy a spoustu výztuh – tlumičovou, podlahovou i rozpěru zadního zavěšení, vše s cílem zlepšit tuhost auta, která by už sama o sobě v základní verzi měla být na velmi dobré úrovni.

Dále je tu nový přední nárazník, který nevypadá vůbec špatně, stejně jako decentní spoiler pod ním, zadní nárazník dostal výraznější difuzor s centrálně vyvedeným výfukem a na víku kufru je nově křídlo. V rámci úprav dostala čtvrtá generace nejoblíbenějšího roadsteru nová kovaná kola Volk Racing.

Nějaká ta změna proběhla samozřejmě také pod kapotou. Mazda dostala o 13–15% průchodnější vzduchový filtr v kombinaci s novým výfukem a olejovým filtrem. To by asi nějaký ten koník nahoru mohlo přidat, ale rozhodně neočekávejte horentní zlepšení dynamických vlasností. Poměrně střízlivých 160 koní silnější verze vám asi bude muset prozatím stačit.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru