Krátce po své světové premiéře na letošním autosalonu v Ženevě, bylo i u nás uvedeno historicky první SUV automobilky Maserati s názvem Levante. Ceny startují na 69 218 eur a v nabídce je i naftový agregát.

Pro značku Maserati je tento model malou historickou událostí. Přeci jen, když se řekne Maserati, tak si spíše vybavíme sportovně střižená sexy auta. Doba ale velí jinak, a tak se i automobilky, které by na SUV nikdy předtím ani nepomyslely, musí přizpůsobit. Levante bylo navrženo v turínském ateliéru automobilky Maserati a nese DNA už dobře známých modelů Ghibli a Quattroporte. První, čeho si prostě nejde nevšimnout, je opravdu extrémní přední maska, která bude možná dětem nahánět strach. Asi aby ta monstróznost byla alespoň lehce vyvážena, designéři zvolili opravdu úzké světlomety. Jako celek to ale nevypadá vůbec špatně. Jako protipól masivní přední části pak působí část zadní, která je uhlazená a překvapivě decentní.

Uvnitř auta je cítit preciznost každým coulem. Interiér na první posezení působí velice příjemným a útulným dojmem. Snad jen vzhledem k tomu, že Levante má i sportovní ambice, sedadla by zasloužila alespoň nějaké boční vedení. Navíc to vypadá, že konstruktéři nezapomněli ani na osoby s vyšší postavou, protože o ty budou mít nad hlavou opravdu dostatek prostoru. Podobně je na tom i zavazadlový prostor, který nabízí slušných 580 litrů úložného prostoru.

Levante bude nabízeno s trojicí motorizací, se dvěma zážehovými a jedním vznětovým motorem. Dobrou zprávou je, že i přes epidemii downsizingu, jsou to vše šestiválce, uspořádané do V. Všechny verze jsou přeplňované, s objemem rovných tří litrů a všechny jsou spojeny s automatickou osmistupňovou převodovkou. V průběhu tohoto roku se prý dokonce můžeme těšit i na rozšíření nabídky o osmiválce.

Základní výkon i cenu nabízí jediný turbodiesel. Ten disponuje výkonem 202 kW/270 koní a točivým momentem 600 Nm. Dvě benzinové jednotky nabízejí výkon 257 kW/344 koní nebo 316 kW/423 koní.

Automobilka hodně sází na nejsilnější benzinový třílitr. Ten je schopen více než dvě tuny vážící SUV rozhýbat z 0 na 100 km/h za slušných 5,2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 264 km/h. I když se Levante chlubí pohonem všech kol, standardně jde o zadokolku. Přední kola jsou automaticky připojována podle potřeby.

Prodej bude zahájen v květnu v Itálli, v České republice jsou zahájeny objednávky. Ceny startují na 69 218 eur  za dieselovou verzi.