Po Plzeňské ulici v Klatovech projede denně více, než šest tisíc vozidel. Včetně těžkých kamionů. To je na bránu Šumavy příliš mnoho. Zhruba za rok a půl se to změní. Stavba obchvatu Klatov je už v polovině.
Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje k tomu říká: „Stavba je dlouhá zhruba 7,5 kilometru. V současné chvíli máme utraceno zhruba 50 procent finančních nákladů. To znamená, že jsme někde přes půl miliardy čerpání finančních prostředků. Máme rozestavěných devět mostů. V současné chvíli se nacházíme u mostu 201, je to jeden z největších mostů, který se na trase nachází. Stavba křižuje celkem dvě komunikace. Po cestě jednu komunikaci první třídy, komunikace I/22 úrovňově okružní křižovatkou a jednu komunikaci druhé třídy, to je komunikace II/186 a je rovněž křížena úrovňově okružní křižovatkou,“ a dodává: „Pokud všechno půjde hladce a vypadá to, že jo, protože zhotovitel pracuje tak, jak má. Je dodržován jak finanční, tak časový harmonogram, tak bychom v listopadu roku 2024 tu stavbu chtěli zprovoznit a potom v květnu roku 2025 zcela dokončit.“
Mikoláš Horník, stavby vedoucí společnosti Silnice group rekonstrukci přibližuje: „Jde o pětipólový most. Aktuálně probíhá vázání výztuže nosné konstrukce, nebo respektive první etapy nosné konstrukce a důležité je zmínit, že práce probíhají za plného provozu na elektrizované trati železná Ruda, Klatovy, Plzeň,“ a pokračuje: „Proběhne betonáž první etapy nosné konstrukce a následně její předepnutí. Bude následovat vázání výztuže a betonáž druhé etapy nosné konstrukce. Jejich následné předepnutí a následně spojité předepnutí celé nosné konstrukce.“
Výhodou je, že stavba nijak neomezuje dopravu v Klatovech. Staví se doslova a do písmene na zelené louce. Mikoláš Horník, stavby vedoucí společnosti Silnice group: „Stavba je zhruba ve své polovině, ať už, co se týče rozpracovanosti mostních objektů, tak i zemních prací a práce na vozovkových vrstvách hlavní trasy.“ Doplňuje jej Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje: „Když jedeme směrem od Plzně, tak začínáme vlastně okružní křižovatkou nově budovanou za obcí Štěpánovice a vlastně procházíme západní stranou kolem města Klatovy a zpět se vracíme mezi Novou Vískou a částí Luby.“
Po dokončení obchvatu se Plzeňské ulici v Klatovech citelně uleví. Sníží se doprava a město by chtělo ulici převzít od státu a upravit ji podle svých potřeb. Ta možnost tady je.