Do zadávacího řízení na koncesionáře se přihlásilo celkem pět zájemců. Všechny obdržené žádosti o účast nyní Ministerstvo dopravy posoudí a seřadí podle předložených referencí. První čtyři nejkvalifikovanější zájemci budou následně vyzváni k účasti v další fázi zadávacího řízení, kterým je soutěžní dialog.
Do zadávacího řízení podali žádost o účast renomovaní světoví hráči na poli PPP projektů, přičemž v jednotlivých konsorciích jsou zastoupené významné české i zahraniční stavební firmy, stejně jako renomované mezinárodní investiční fondy.
V rámci spolupráce mezi veřejným a soukromým sektorem budou na dálnici D35 vybudovány úseky Opatovec – Staré Město (16,6 km) a Staré Město – Mohelnice (18,2 km). Vybraný koncesionář bude rovněž zodpovědný za provoz a údržbu úseků mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 17 km, které jsou, resp. budou stavebně realizovány mimo model PPP.
Rekordní rozpočet na dálnice, obchvaty a železnici. Na rok 2025 to má být přes 160 miliard korun
„Naším cílem je dokončit dálnici D35, která propojí Čechy a Moravu, do roku 2029. Poslední dva úseky o celkové délce 35 kilometrů budou realizovány a financovány ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. Náklady na výstavbu těchto úseků se odhadují na přibližně 35 miliard Kč,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Dálnice D35 je nejen jednou z nejdůležitějších dopravních tepen v České republice, spojující východní a západní část země, zároveň je součástí sítě TEN-T a mezinárodních „E“ silnic. Po dostavbě uleví nejen obcím, kterými prochází současná silnice I/35, ale také přetížené dálnici D1.
V letošním roce se D35 stane nejrozestavěnější dálnicí v České republice. Do konce roku bude ze strany ŘSD s.p. zahájeno šest úseků o celkové délce 35,7 kilometrů. Celkem bude ve výstavbě najednou 64 kilometrů. V následujících letech je plánováno zahájení a dokončení zbývajících 52,7 kilometrů.