O tom, že automobilka Volkswagen představila svou novinku se jménem Polo R WRC – a to jak v civilní, tak i v té závodní verzi – už jsme vám říkali. Ale teď nám inženýři z Wolfsburgu tak trošku vyrazili dech. První informace ohledně poháněných nápravách hovořily pouze o kolech té přední. Ale jak to tak vypadá, vše bude možná trošku jinak.
Vzhledem k tomu, že závodní verze Pola samozřejmě pohon všech čtyř kol má, napadlo šéfa vývoje automobilky Volkswagen, Ulricha Hackenberga, že by nebylo špatné nabízet i silničního závoďáka ve čtyřkolovém provedení. Sám ještě prozradil, že si je jistý, že zákazníci toto rozhodnutí jen přivítají. Znamenalo by to, že by se Polo R stavělo na platformě s označením PQ25, která je známá z Audi A1. A vzhledem k tomu, že Audi A1 pohon všech čtyř kol nabízí, byla tohle ta nejjednodušší a nejlevnější volba. Volkswagen Polo R by se tedy nejen označením, ale i systémem pohonu všech kol (samozřejmě prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex) postavilo nikoliv po bok Golfu GTI (kam spadá použitou motorizací a výkonem), ale po bok Golfu R20.
Zatím není jasné, zda jsou to od automobilky pouhé spekulace nebo zda bude silnice trhat Polo R opravdu ve čtyřkolce. Myslím si, že by to byla ta lepší volba. Ono posílat 217 koní a 350 Nm jen na přední nápravu v případě tak lehkého auta prostě není to pravé. Se všemi čtyřmi koly bude mnohem větší legrace. :)
-AR-