01-Leon-FR-Nevada-White_5D_small

SEAT dnes zahájil výrobu zcela nového modelu SEAT Leon TGI. Verze na zemní plyn rozšiřuje nabídku pohonů pro kompaktní modelovou řadu, která zahrnuje motory na benzin (TSI), naftu (TDI), částečně hybridní pohony (eTSI), externě nabíjitelné hybridní pohony (e-HYBRID) a nyní i motor na stlačený zemní plyn (TGI).

Zcela nový SEAT Leon TGI je vybaven čtyřválcovým motorem TGI 1,5 litru, který dosahuje nejvyššího výkonu 96 kW/130 koní a poskytuje maximální točivý moment 200 Nm. Zákazníci se tak mohou těšit na výjimečné zážitky z bezpečné jízdy, které očekávají od vozu značky SEAT bez ohledu na to, jakou technologii používá ke svému pohonu.

Přečtěte si také:  Zaseknuté klíče v zapalování nebo vadné pedály. Do servisů musí škodovky, volkswageny, ale i dacie

Kompaktní Leon je vybaven třemi nádržemi na CNG s využitelnou celkovou kapacitou 17,3 kg. Díky tomu dokáže bez doplňování paliva ujet na CNG až 440 km. Pokud by snad došlo k nejhoršímu a nádrže na CNG se vyprázdnily, motor automaticky přepne na spalování benzinu, aby mohl řidič snadno dojet k nejbližší plnicí stanici CNG. Sekundární palivová nádrž pojme 9 litrů benzinu. Doplňování paliva je stejně snadné jako u všech ostatních verzí této modelové řady.

SEAT Leon TGI má spotřebu zemního plynu pouhých 3,9 až 4,3 kg na 100 kilometrů a nízké emise CO2, 107 až 118 g/km podle metodiky WLTP. Nový motor TGI 1,5 litru pro model Leon používá inovativní Millerův spalovací proces s vysokým kompresním poměrem 12,5:1, který zvyšuje hospodárnost a snižuje emise CO2.

02-Leon-FR-Nevada-White_5D_small

Vozidla na CNG snižují emise CO2 o cca 25 % oproti ekvivalentní verzi s pohonem na benzin. Technologie TGI nabízí kromě ekologických a daňových výhod také výjimečně nízké provozní náklady na kilometr, které jsou až o 50 % nižší než u porovnatelného modelu na benzin a až o 30 % výhodnější než u vozu s pohonem na naftu.

Přečtěte si také:  Nový Peugeot 308 se představuje. Je větší, chytřejší a designově zajímavější

SEAT také podporuje vývoj a dostupnost biometanu z obnovitelných zdrojů, který umožňuje dosáhnout neutrální bilance emisí CO2 vytvářených při používání vozidla. Velmi kvalitní biometan se získává z organického odpadu a může se přidávat ke konvenčnímu zemnímu plynu nebo používat v čisté podobě jako jeho náhrada. Biometan kombinuje ekologickou mobilitu s cirkulární ekonomikou a snižuje emise CO2 tohoto druhu motoru během jeho životního cyklu.

SEAT Leon 1.5 TGI 130 koní DSG 5D byl navržen a vyvíjen v Barceloně, v sídle společnosti SEAT v Martorellu, kde byla tento týden zahájena také jeho sériová výroba. V nadcházejících týdnech bude SEAT Leon TGI k dispozici také s mechanickou převodovkou. Nabídku navíc rozšíří karosářská verze Sportstourer ve spojení s mechanickou převodovkou nebo automatickou převodovkou DSG.

SEAT_LEON_TGI_Powertrain-small

Technické údaje: SEAT Leon 1.5 TGI 96 kW/130 koní DSG

Motor 1.5 TGI 96 kW/130 koní
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1498 cm³
Vrtání x zdvih 74,5 x 85,9 mm
Kompresní poměr 12,5:1
Max. točivý moment 200 Nm
Nejvyšší rychlost 203 km/h
Spotřeba zemního plynu 3,9 – 4,3 kg/100 km (WLTP)
Emise CO2 107 – 118 g/km (WLTP)