Ještě během letošního podzimu, možná už nejspíš během záříjového autosalonu ve Frankfurtu, bychom se mohli dočkat zbrusu nového SEATu Leon. Nečekejte ale jen nějaké kosmetické změny a možná tak lehce rozšířenou nabídku motorizací. SEAT se rozhodl zcela přepracovat design svého bestselleru, který by tak měl navázat na designovou linku, kterou nastavil model Tarraco.

Mimochodem, proč píšeme bestseller? Jen za necelých 6 měsíců tohoto roku prodal SEAT například v České republice takřka 3000 kusů tohoto modelu! Celkem slušné číslo, které nejspíš nová generace dostane ještě výš.

Díky přepracovanému designu, nové nabídce motorizací a lehce upravenému interiéru totiž možná osloví i ty zákazníky, kteří doposud dávali přednost konkurenci. Dle skici, kterou do světa vypustil magazín Carscoops, půjde nový Leon ve šlépějích Tarraca, což by se mělo nejvíce projevit hlavně v přední části auta. To dostane novou masku chladiče i nově tvarované světlomety. Obojí bude takřka totožné s Tarracem a podle nás je moc dobře, že právě světlomety nepřišly o tvar denního svícení, tedy svůj světelný podpis, který se španělské značce povedl.

SEAT modelu také ubere na ostrých linkách, lehce ho zakulatí a uhladí. Na to jsme moc zvědavi, jak to vlastně bude vypadat v reálu. Současný Leon s těmi lehce atletickými tvary nevypadá vůbec špatně a doufáme, že mu uhlazenější styl neublíží.

Interiér by dle dostupných informací žádnou extrémní změnou projít neměl. Digitální přístrojový štít automobilka již představila v současné generaci Leonu a nová ho jistě dostane také. Spekuluje se o tom, že by snad výrobce měl ubrat na počtu tlačítek a fyzických ovladačů a místo toho více zapojit do hry dotykovou obrazovku infotainmentu. No, jen to ne. Méně tlačítek je prima, ale ťukat kvůli každé maličkosti za jízdy do obrazovky prostě není nic moc.

Jak už jsme naťukli výše, nový SEAT Leon nabídne několik motorizací, mezi kterými by měl být alespoň jeden hybrid. Podle vzoru Cupry Formentor by se tak pod kapotou měl objevit plug-in hybrid kombinující elektromotor a benzinový agregát o objemu 1,5 litru. Celkový výkon by měl být 245 koní. Kromě toho se jistě dočkáme benzinového TSI o objemu jednoho litru, ale nejspíš také dieselu o objemu 1,6 litru. K dispozici by měla být jak manuální převodovka, tak klasické koncernové DSG. Chybět by novince nemělo ale ani dynamické inteligentní nastavení podvozku, které známe pod zkratkou DCC. Ptáte se, co Cupra?

Těžká otázka. 🙂 Jak víte, SEAT před nedávnem dal vzniknout nové dceřiné značce právě s názvem CUPRA, která by pod sebe měla sdružit všechny výkonné španělské modely. Bohužel ale netušíme, jestli Leon v této peprné verzi nakonec do světa vypustí SEAT nebo právě CUPRA. A vlastně to ani není důležité. Hlavně, aby Leon Cupra (CUPRA Leon) vůbec vznikl. Vždyť je to pro značku kus sportovní historie a jeho zánik by ji zákazníci ani fanoušci nejspíš neodpustili.