2019_Renault_MEGANE_IV_R_S_TROPHY- (19)

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY se představuje. Má 300 koní, samosvor, podvozek Cup a další

Autor: Tisková zpráva - 4. 2. 2019


Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY nabízí vyšší výkon, je určený zejména pro milovníky sportovního řízení, a rozšiřuje řadu verzí Trophy v nabídce Renault Sport, které byly dostupné již od první generace Mégane R.S.

Nový MEGANE R.S. TROPHY přichází s novou verzí 1,8litrového turbomotoru o výkonu 300 koní a 420 Nm (s převodovkou EDC) využívající pokrokových technologií, zejména u turbodmychadla a výfuku. Tento motor může být spojen s manuální převodovkou nebo automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC.

MEGANE R. S. TROPHY zahrnuje nejnovější inovace Renaultu Sport v oblasti podvozku, systém 4CONTROL s aktivním řízením všech čtyř kol, tlumiče s hydraulickými dorazy a je rovněž sériově vybaven podvozkem Cup, vyznačující se tužším odpružením a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen. Tato verze rovněž obsahuje bi-materiálové brzdové kotouče, specifický design 19″ disků kol z lehkých slitin a vysoce výkonné pneumatiky Bridgestone, které lze kombinovat s novými exkluzivními odlehčenými 19“ disky kol.

Aby mohl Nový MEGANE R.S.TROPHY nabídnout co největší požitek z jízdy, může být vybaven i novou generací předních skořepinových sedadel Recaro, čalouněných materiálem Alcantara.

Nadšence uspokojí, že verzi TROPHY lze dál bez problémů používat pro každodenní potřeby při zachování všech trumfů Meganu R.S., zejména díky:

  •  Možností volit mezi různými jízdními režimy díky systému Multi-Sense
  • Vynikajícímu výkonu Full LED světlometů LED Pure Vision s přídavnými světlomety R.S.Vision
  • Palubnímu telemetrickému systému R.S.Monitor

„V souvislosti s procesem vývoje MEGANE R.S. od loňského roku jsem velice rád, když vidím, že se tato řada rozrůstá o ještě sportovnější verzi! Každá z novinek, aplikovaných na novém Renaultu MEGANE R.S.TROPHY, se ubírá směrem větší sportovnosti. Je samozřejmě pozitivní mít vyšší výkon, mít lepší přilnavost díky pneumatikám a moci počítat s vyšší odolností brzd. Rovněž jsem velice ocenil pocit z nových sedadel: podpora pro sportovní využití je vynikající,“ říká Nico Hülkenberg, pilot Renault Sport Formula One Team a ambasador Renaultu Sport.

Test Renault Megane R.S. Energy TCe 280

MEGANE R.S. TROPHY: Sága pokračuje!

Mégane R.S.Trophy se poprvé objevuje v roce 2005, pouhých devět měsíců po prvním Meganu II R.S. Změny jsou provedeny v oblasti podvozku, zvaného Sport2: lehčí kola, tužší odpružení, specifické tlumiče a vypínatelné ESP, to vše optimalizuje výkony.

Mégane III R.S. byl představen v roce 2009, ve verzi Trophy od roku 2011. Základem je podvozek Cup a další zvýšení výkonu motoru, který se posouvá od 250 k 265 koním. Díky výkonu jde o nejrychlejší vůz segmentu, o čemž svědčí rekord 8´07″97, kterého dosáhl testovací pilot Laurent Hurgon na Nordschleife okruhu Nürburgring. Tento úspěch se přenesl i na prodejní čísla, ta jsou dvakrát vyšší, než se čekalo!

Příchod faceliftu „Mégane Collection 2014“ je poslední iterací založenou na Meganu III a při hledání výkonu jde ještě dál. Jak naznačuje název, 275 Trophy se vyznačuje novým, výkonnějším motorem. Tato verze Trophy přináší novinky v podobě titanového výfukového systému Akrapovič se sníženou hmotností a volitelnými nastavitelnými tlumiči Öhlins.

Motor: až 300 koní a 420 Nm

Nový MEGANE R.S., pohání motor 1,8 turbo s přímým vstřikováním, který je výsledkem synergií Aliance Renault-Nissan. Těží z vývoje, umožňujícího dosáhnout poprvé v rámci řady R.S. symbolického mezníku 300 koní (220 kW). Kroutící moment se zvýšil na 420 Nm (+30 Nm) u převodovky EDC a 400 Nm (+10 Nm) u manuální převodovky.

Vyšší výkon znamená lepší zrychlení, a to i při vyšších rychlostech, zatímco kroutící moment – jeden z nejlepších ve své kategorii – přispívá k potěšení z jízdy a řízení. Toto zvýšení výkonu je plně v souladu s novou emisní normou Euro6d-Temp, která vstoupila v platnost dne 1. září 2018.

Pro účely kompenzace výrazného zvýšení protitlaku výfukových plynů, souvisejícího s přidáním filtru pevných částic, se vývoj motoru soustředil zejména na účinnost turbodmychadla uplatněním technologie, odvozené přímo od Formule 1.

Rotor turbodmychadla, který se otáčí rychlostí cca 200 000 ot./min, spoléhá nyní na keramické kuličkové ložisko. Keramika je lehčí, tvrdší a hladší než ocel a pomáhá tak snížit tření. Tato technologie snižuje tření o třetinu ve srovnání s obvyklou technologií kluzného ložiska (olejový film). To má za následek snížení reakční doby turbodmychadla.

Vedle turba je nový výfukový systém druhým faktorem zlepšení výkonu motoru u Nového Renaultu MEGANE R.S. TROPHY. Koncový tlumič je vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu. Poprvé v modelové řadě R.S.

2019_Renault_MEGANE_IV_R_S_TROPHY- (7)

Poloha klapky, ovládané automaticky v závislosti na zvoleném režimu Multi-Sense, poskytuje dvojí zvukovou charakteristiku:

  •  Když je klapka uzavřená, výfukové plyny využívají cestu, určenou k filtrování nízkých frekvencí, zodpovědných za hluk a zpracování středních frekvencí. Zvuk má tedy sportovní charakter, a přesto je vhodný pro každodenní použití.
  • Když je klapka otevřená, snížení průtokového odporu umožňuje výfukovým plynům zvolit přímou cestu ven. Veškerý sportovní potenciál motoru může být tedy vyjádřen nejen výkonem, ale stejně tak i zvukem.

Stejně jako Nový MEGANE R.S., i model TROPHY je k dispozici s dvojí nabídkou šestistupňových převodovek – manuální nebo automatickou dvouspojkovou EDC s ovládáním pádly pod volantem.

V případě převodovky EDC dosahuje kroutící moment hodnoty 420 Nm díky specifickému naladění.

Podvozek

Nový MEGANE R.S. TROPHY těží ze všech novinek, které přinesl MEGANE R.S., počínaje technologií 4CONTROL. Tento systém aktivního řízení všech čtyř kol umožňuje zlepšit obratnost v prudkých zatáčkách a stabilitu v rychlých zatáčkách.

  •  Při nízké rychlosti se zadní kola natáčejí v opačném směru než přední kola, přímější řízení vede k přesným jízdním vlastnostem a „hravosti“, která je u vozidel s předním náhonem bezprecedentní
  • Při vysoké rychlosti se přední i zadní kola natáčejí stejným směrem, díky tomu jsou zadní kola perfektně sladěná a vůz získává na stabilitě

Nový MEGANE R.S. TROPHY, ještě více přizpůsobený sportovnímu využití, je standardně vybaven podvozkem Cup. Ve srovnání s podvozkem Sport se vyznačuje:

  • mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen, jehož nová kalibrace zlepšuje jak chování v ostrých zatáčkách, tak při výjezdu ze zatáčky
  • tlumiči tužšími o 25%, odpružením tužším o 30%
  • stabilizátory tužšími o 10%.

Standardně je Nový MEGANE R.S. TROPHY vybaven bi-materiálovými předními brzdovými kotouči. Snižují váhu neodpružené hmoty o 1,8 kg na kolo a poskytují lepší odvod tepla při intenzivním použití a lepší odolnost vůči vadnutí. Specifickým znakem podvozku Cup jsou červeně lakované třmeny Brembo.

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY je rozpoznatelný díky specifickým 19“ diskům kol z lehkých slitin v designu Jerez. Obouvá pneumatiky Bridgestone Potenza S001, známé díky zvýšené úrovni přilnavosti.

V roce 2019 budou dostupné odlehčené 19“ disky kol Fuji Light, snižující váhu 2 kg na kolo, obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007. Tyto pneumatiky, vyvinuté speciálně pro Renault Sport, poskytují novému MEGANE R. S. TROPHY přesnější řízení, ještě vyšší přilnavost při průjezdu zatáčkou a delší životnost při sportovním využití.

2019_Renault_MEGANE_IV_R_S_TROPHY- (12)

Design

Výrazný design ještě sportovnějšího Nového Renault MEGANE R.S. TROPHY se naplno projeví v provedení se speciálním žlutým lakem Žlutá Sirius, který je symbolem verzí Trophy. Tento lak s jedinečným leskem vyzdvihuje sošné linie vozu. Všechny laky z nabídky MEGANE R.S. jsou samozřejmě k dispozici.

S designem ve službách výkonu, nesoucím mnoho odkazů na svět automobilových závodů, je Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY přirozeně výrazný.

Znalci poznají Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY díky jeho charakteristickým znakům:

  • Nápis TROPHY na předním spojleru
  • Specifický design 19″ kol Jerez, inspirovaný konceptem závodního vozu Renault Sport R.S.01, s diamantovou povrchovou úpravou s červenými linkami. Název těchto kol odkazuje na španělskou závodní trať v Jerezu, kde se závodní vůz R.S.01 poprvé ukázal veřejnosti.

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY může být vybaven volitelně novými skořepinovými sedadly Recaro. Tato sedadla byla přepracována oproti těm, která byla použita v Mégane III R.S.

Konstrukce původního sedadla byla upravena tak, aby poskytla ještě sportovnější vlastnosti při zachování vysoké úrovně bezpečnosti. Tato koncepce, kombinovaná s širšími možnostmi nastavení výšky, nabízí řidiči polohu sedadla až o 20 mm nižší v porovnání se standardními sedadly Nového MEGANE R.S. TROPHY pro ještě větší sportovní zážitek.

Opěradlo s tuhou skořepinou a integrovanou opěrkou hlavy bylo optimalizováno tak, aby se lépe přizpůsobilo řidiči, zejména díky plynulé regulaci sklonu pomocí vroubkovaného kolečka.

Sedadla Recaro, perfektně zakomponovaná do interiéru Nového Renaultu MEGANE R.S. TROPHY, jsou čalouněna materiálem AlcantaraTento materiál je velmi odolný proti opotřebení a poškrábání a málo citlivý vůči teplotním odchylkám, nabízí vysokou míru opory a přitom je dvakrát lehčí než kůže; spojuje jedinečné vlastnosti, zvláště vhodné pro potřeby milovníků sportovních vozů.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru