Land Rover nezahálí, a tak dnes na pařížském autosalonu odhalil další novinky. Světovou premiéru si zde odbyl luxusní Range Rover čtvrté generace a Land Rover Freelander pro modelový rok 2013. Interiér a exteriér nového Freelanderu 2 prošel řadou změn. Kromě kompletních technických specifikací obou vozů byly zveřejněny také ceny pro Českou republiku.
Přepychový Range Rover čtvrté generace
Nový model prémiového Range Roveru čtvrté generace navazuje na vlnu designu původního modelu, ale s celohliníkovou lehkou konstrukcí shodil 420 kilogramů, a je tak o 39% lehčí. Hliníková konstrukce byla navržena tak, aby odolala neúprosným off-roadovým požadavkům. Díky této konstrukci si nový model polepšil co do výkonu, agility. Změnila se i hospodárnost vozu a podařilo se snížit emise CO2. Silnou, pevnou a lehkou karoserii doplňuje celohliníková přední a zadní část podvozku s novým vzduchovým odpružením.
„Nový Range Rover zůstává věrný základnímu a jedinečnému charakteru vozu čili kombinaci luxusu, výkonu a výborných schopností v každém terénu. Díky jeho designu a lehké konstrukci můžeme našim zákazníkům nabídnout ještě pohodlnější a elegantnější vůz se zdokonaleným ovládáním,“ dodal John Edwards, Global Brand Director, Land Rover.
Mezi největší inovace automobilového průmyslu patří nová generace systému Terrain Response, který aktualizuje aktuální jízdní podmínky a podle povrchu automaticky volí nejvhodnější nastavení vozu. K razantnímu snížení hluku přispívají prvky jako optimalizovaná konstrukce, akustická laminace předního skla a bočních oken.
Přepychový interiér se může pochlubit charakteristickými prvky designu Range Roveru, kterému se dostalo velmi moderního vzhledu s čistými a elegantními plochami vyvedenými v nejjemnější kůži a dýze. Pohodu na palubě dotvoří prémiový audiosystém Meridian.
Nízkoemisní technologie motoru
Technologicky vyspělé dieselové a benzinové motory byly pro nový Range Rover optimalizovány tak, aby dosáhly minimální spotřeby paliva a emisí, které začínají na pouhých 196 g/km. V průběhu roku se nový model stane prvním Range Roverem s hybridním motorem, který bude vyráběn v britském městě Solihull, kde se nachází továrna, jenž se zaměřuje právě na hliníkové konstrukce a využívá k tomu nízkoenergetických technologií.
Nové modely budou v prodeji od října 2012 u všech autorizovaných prodejců a k zákazníkům se první vozy dostanou na počátku roku 2013. Zákazníci si budou moci vybrat ze tří variant:
- Range Rover 3,0 TDV6 HSE od 2 293 680 Kč (3,0 V6 diesel, 258 koní, 600 Nm)
- Range Rover 4,4 SDV8 Voque od 2 757 360 Kč (4,4 V8 diesel, 339 koní, 700 Nm)
- Range Rover 5,0 V8 S/C Voque od 2 925 000 Kč (5,0 V8 s komp., 510 koní, 625 Nm)
Zdokonalený Land Rover Freelander 2 pro modelový rok 2013 se představil v Paříži
Druhá novinka Land Roveru, která se představuje na pařížském autosalonu, je zdokonalený Land Rover Freelander 2 pro modelový rok 2013. Proměnou prošly skoro všechny prvky – od nových barev laku, přes designové prvky exteriéru až po vylepšené vybavení interiéru či úsporné dieselové motory.
Land Rover Freelander 2 má nový středový panel, sedmipalcovou obrazovku nebo navigační systém, výkonné audios Meridian nebo bezklíčkový start. Dalším zajímavým prvkem výbavy je elektrická parkovací brzda. Ta umí upravit brzdnou sílu podle svahu, na němž je vůz zaparkován. Prémiový Freelander získal také systém ovládání hlasem s vizuální nápovědou. A neposlední novinkou je zadní parkovací kamera.
Špičkový audiosystém Meridian je ve Freelanderu 2 možný objednat ve dvou variantách – slabší 380W s 11 reproduktory nebo výkonnější 825W se 17 reproduktory a technologií Trifield. Obě varianty dolaďuje kalibrační systém Audyssey MultEQ. Obě varianty jsou za příplatek, v základní výbavě je jednotka s osmi reproduktory a pětipalcovou barevnou obrazovkou.
Několika změnami prošel i exteriér. Ty nejpatrnější změny se týkají předních a zadních světel s technologií LED a nových světel pro denní svícení.
Úsporné modely
Zákazníci si i nadále mohou vybrat ze dvou dieselových motorů s pohonem všech kol: TD4 2,2 l (150 koní) a SD4 (190 koní) nebp jednoho s pohonem předních kol – 2,2l motor o výkonu 150 koní v provedení eD4. Díky šestistupňové manuální převodovce a systému Stop/Start dosahuje provedení eD4 velmi zajímavých hodnot. Spotřeba se blíží 6 l na 100 km a emise nepřesáhnou hranici 158 g/km.
Všechny Freelandery mají zabudované inteligentní řízení systémů energie od společnosti Land Rover (IPSM), který obsahuje funkci inteligentního nabíjení Smart Regenerative Charging. Alternátor tak dobíjí baterii jen v případě zpomalování vozu a nakládá tak šetrně s kinetickou energií a neplýtvá palivem. IPSM byl vyvinut v rámci programu e_Terrain Technologies.
Nový model LR Freelanderu 2 MY2013 bude v prodeji od října 2012 a k zákazníkům se první vozy dostanou na začátku roku 2013. Zákazníci si mohou vybrat ze čtyř variant motorizace za následující ceny:
- LR Freelander 2 2,2 eD4 2WD od 599 760 Kč (150 koní, 2WD)
- LR Frelander 2 2,2 TD4 4WD od 789 840 Kč (150 koní, 4WD)
- LR Freelander 2 2,2 SD4 4 WD aut. od 973 680 Kč (190 koní, 4WD, automat)
- LR Freelander 2 2,0 Si4 4WD aut. od 888 600 Kč (240 koní, 4WD, automat)
[nggallery id=1445]
Tisková zpráva/-PS-