Nový Opel Astra svými technologiemi z vyšších segmentů posouvá standardy efektivity, designu, konektivity – a vyniká také mimořádně nízkými celkovými provozními náklady TCO (Total Cost of Ownership). Konstruktéři měli při vývoji nového modelu neustále na paměti nízkou spotřebu paliva, výhodné náklady na údržbu a opravy a vysokou zůstatkovou hodnotu, která je podmíněna především kvalitou produktu. Díky tomu nový Opel Astra překonává své konkurenty i při hodnocení celkových provozních nákladů.
Dalším argumentem ve prospěch nové Astry je její výrazně výhodnější cena při adekvátní výbavě při porovnání s kompaktními modely tzv. prémiových značek. Cena plně vybavené novinky značky Opel vybavené LED adaptivními světlomety IntelliLux LED®, systémem infotainmentu IntelliLink nejnovější generace, telematickým systémem Opel OnStar s výkonným hotspotem Wi-Fi pro až sedm koncových zařízení, ergonomickými sedadly s masážní funkcí a všemi asistenčními systémy je výrazně nižší než cena základních a skromněji vybavených modelů konkurentů.
„Nová Astra vznikala na čistém listu papíru – a je to znát z každého detailu. Kvalita, design a hospodárnost jsou na špičkové úrovni. Také moderní motory a kvalitní řemeslné zpracování mluví pro náš bestseller. S těmito atributy Astra tvoří nové standardy své třídy a má šanci stát se ještě populárnější nejenom u běžných zákazníků, ale i u manažerů firemních flotil,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.
Management nákladů podle Astry: Inteligentní a praktický
Žádný jiný automobil kompaktní třídy není šetrnější při sledování provozních nákladů než Astra nové generace. Kombinace moderní lehké konstrukce (nová Astra je až o 200 kg lehčí než předchozí model), vynikající aerodynamiky (koeficient aerodynamického odporu jen 0,285) a celohliníkových motorů nejnovější generace splňujících emisní normu Euro 6 je klíčem k mimořádně nízké spotřebě paliva.
Astra 1.6 CDTI o výkonu 81 kW/110 koní v pětidveřové verzi má průměrnou normovanou spotřebu jen 3,4 l nafty na 100 km (emise CO2 90 gramů na kilometr). A také benzinový sourozenec s novým tříválcovým motorem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo má v kombinaci s převodovkou Easytronic 3.0 nejnižší normovanou spotřebu paliva v segmentu – jen 4,2 l na 100 km jízdy a emise CO2 96 jen gramů na kilometr.
Astra boduje i při hodnocení nákladů na údržbu. Servisní interval 30 000 kilometrů je nejdelší v tomto automobilovém segmentu, z čehož profitují firemní i privátní zákazníci. Opel snížil provozní náklady pro soukromé i flotilové zákazníky i díky ceně pneumatik. V duchu motta “o číslo menší” má Astra v závislosti na zvoleném motoru pneumatiky rozměru 195/65 R15 nebo 205/55 R16. Oproti předchozí generaci to při výměně sady čtyř pneumatik přináší úsporu až 1250 Kč.
Konstruktéři automobilky Opel zohledňovali nízké náklady na údržbu a opravy už v prvních fázích vývoje nového modelu. Proto má Opel k dispozici mnoho továrně repasovaných komponentů, včetně důležitých náhradních dílů, jakými jsou např. hlavy válců, převodovky, alternátory, brzdiče, palivová čerpadla a filtry tuhých částic vznětových motorů. Všechny tyto díly splňují stejné standardy kvality jako nové náhradní díly Opel, přičemž ovšem jejich využitím se náklady na opravu snižují o 30 až 40 procent.
Vysoká zůstatková hodnota
I když Opel Astra byl už v minulém období mimořádně populárním flotilovým vozem, nová generace tohoto kompaktního automobilu je ještě přitažlivější. Nový model vyniká vysokou úrovní kvality díky moderním výrobním metodám a využití ušlechtilých materiálů, což má pozitivní vliv na zůstatkovou hodnotu. Odborníci předpokládají, že zůstatková hodnota Astry nové generace bude v průměru o 5 procent vyšší než u vybíhající generace.
Například předpokládaná zůstatková hodnota Astry se zážehovým motorem 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 92 kW/125 koní po pěti letech provozu a najetých 100 000 km je o 7,1 procenta vyšší než u porovnatelných verzí předchozí generace.
Astra 1.4 ECOTEC je příkladná i ve spotřebě paliva: Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu do válců má kombinovanou normovanou spotřebu jen 4,9 l na 100 kilometrů, což představuje ekvivalent emisí CO2 114 gramů na kilometr.