land_rover_defender_110-euro_ncap

Nový Land Rover Defender 110 obdržel 5* v hodnocení bezpečnosti Euro NCAP

Autor: Tisková zpráva - Zdroj: Land Rover, Euro NCAP - 17. 12. 2020


Nový Land Rover Defender 110 získal další pětihvězdičkové hodnocení. Tentokrát od odborníků na bezpečnost Euro NCAP. Vozy Defender kombinují nejmodernější bezpečnostní prvky s ultra pevnou konstrukcí karoserie hojně využívající hliník navrženou tak, aby zvládla drsný terén a poskytla nejvyšší bezpečnost. Mezi chytré systémy patří Emergency Braking, Lane Keep Assist nebo Rear Collision Monitor.

Řidiče a spolujezdce chrání šest airbagů, k dispozici jsou až tři kotevní body ISOFIX. Model Defender 110 získal 85 procent za ochranu dospělých cestujících a dětí, 79 procent za bezpečnostní asistenty a dosáhl skóre 71 procent za ochranu chodců, cyklistů a ostatních účastníků silničního provozu.

„Od chvíle, kdy jsme začali s vývojem nového Defenderu, zaměřili jsme se na funkční bezpečnost a ochranu cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. Rozhodli jsme se postavit nejschopnější a nejodolnější Land Rover, jaký byl kdy vyroben, s bezpečnostními prvky, které skutečně vylepšují řidičův zážitek,“ řekl Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering, Jaguar Land Rover.

Test Land Rover Defender 110 D240 (2020)

Po světové premiéře na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019 zaznamenala značka Land Rover nebývalou poptávku po tomto novém voze s pohonem 4×4. Model získal i uznání kritiků. Defender totiž získal zatím celkem 28 mezinárodních ocenění.

Od jeho představení značka Land Rover uvedla rovněž řadu hospodárných řadových šestiválcových vznětových motorů Ingenium s mild-hybridní technologií a vyspělým plug-in hybridem P400e. Dojezd je až 43 km v čistě elektrickém režimu a emise CO2 se pohybují kolem 74 g/km.

Rozsáhlá řada pokročilých jízdních asistentů pro řidiče, které jsou v Defenderu k dispozici, zahrnuje:

  • Emergency Braking – Sleduje, zda může dojít k čelní srážce s jiným vozidlem, a dopředu řidiče upozorní, aby brzdil. Pokud řidič nereaguje, vozidlo samo aktivuje nouzové brzdění, aby snížilo důsledky možného nárazu.
  • Blind Spot Assist – Blikající ikona v příslušném zpětném zrcátku řidiče upozorní na překážky nacházející se nebo se rychle blížící do mrtvého úhlu.
  • 3D Surround Camera – Pokročilý systém kamer pomáhá řidiči při manévrování v nízké rychlosti a na centrálním displeji Pivi Pro přináší 3D pohled na celý vůz.
  • Clear Exit Monitor – Varuje před možným nebezpečím, když se před vystoupením chystáte otevřít dveře. Ke sledování blížícího se provozu využívá senzory v nárazníku.
  • Adaptive Cruise Control – Udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud vozidlo před vámi zastaví, vůz rovněž hladce zastaví.
  • Driver Condition Monitor – Rozeznává únavu řidiče sledováním zasahů do řízení, brzd a plynu a při zjištění únavy řidiče upozorní.
  • Lane Keep Assist – Detekuje neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu a koriguje jej zásahy do řízení.
  • Rear Collision Monitor – Pokud zezadu se blížící vozidlo nezpomaluje, pokusí se jeho řidiče upozornit automatickým blikáním výstražných světel.
  • Rear Traffic Monitor – Varuje před vozidly, chodci nebo jinými nebezpečími přicházejícími z obou stran. Tento asistent je zvláště užitečný při couvání z parkovacího místa.
  • Traffic Sign Recognition a Adaptive Speed Limiter – Informuje řidiče o aktuálním rychlostním limitu a automaticky upravuje rychlost vozidla při vjezdu do nových zón s omezením rychlosti.
  • Wade Sensing – Ultrazvukové senzory ve zpětných zrcátkách poskytují při brodění v reálném čase informace o hloubce vody.

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru