2021-FUSO_Canter

FUSO, japonská dceřiná společnost Daimler Trucks a jeden z předních výrobců užitkových vozidel v Asii, oznamuje zahájení prodeje nového lehkého nákladního vozu FUSO Canter v Evropě. Nový model zaujme moderní, nově upravenou kabinou, větší bezpečností a vylepšeným komfortem. Od srpna 2021 lze nový FUSO Canter objednat prostřednictvím sítě prodejců FUSO v celé Evropě.

Díky nejmenšímu poloměru otáčení ve své třídě, vysokému užitečnému zatížení a univerzálnosti je FUSO Canter po celá desetiletí mezinárodním bestsellerem mezi lehkými nákladními vozy. Stejně jako jeho předchůdce je nový FUSO Canter k dispozici v pěti hmotnostních třídách (3,5 tuny až 8,55 tuny), se šesti rozvory (2 500 mm až 4 750 mm), třemi výkonnými motory (130 až 175 koní) a třemi variantami kabiny – standardní o šířce 1,7m u modelů s označením S, komfortní nebo dvojitá kabina se šířkou 2,0 m u modelů s označením C. Novinkou je, že FUSO nyní nabízí také 3,5t Canter se standardní kabinou na všech trzích s pravostranným řízením a také s novým rozvorem 3400 mm u modelů 3S. Díky nově vyvinutému, kompaktnímu výfukovému systému vyhovuje nový FUSO Canter emisní normě EURO VI-e, platné od začátku příštího roku.

Přečtěte si také:  Na Slovensku odhalili auto se stočeným počítadlem kilometrů skoro o milion

Pokročilý design

Nový Canter se vyznačuje přepracovanou přední částí, která kombinuje tradiční prvky s moderním designovým jazykem, čímž harmonizuje podobu a funkčnost robustního lehkého nákladního vozu. Modernizace exteriéru kabiny také odráží takzvanou designovou identitu FUSO „Black Belt“, černý pás, která jako leitmotiv najdeme i na ostatních vozidlech japonské značky. Štíhlé linie kabiny vozidla integrují moderní LED světlomety (výbava na přání), které představují technologickou i koncepční aktualizaci.

Více bezpečí

Nový Canter lze nyní objednat také s bezpečnostním systémem Sideguard Assist®. Asistent Sideguard Assist varuje před pohybujícími se objekty i nepohyblivými překážkami na straně spolujezdce nákladního vozu pomocí radarových senzorů. Podporuje řidiče a varuje ho, jakmile zjistí riziko kolize, pokud řidič odbočuje na stranu spolujezdce nebo zapne ukazatel směru. Kromě systémů Advanced Emergency Braking System (AEBS), Electronic Stability Program (ESP) a Lane Departure Warning System (LDWS), které již byly součástí předchozího modelu, je Canter s novým systémem Sideguard Assist bezpečnější než kdy dříve. Větší bezpečnost zajišťují také volitelné světlomety LED s 30% lepší svítivostí, nová funkce Autolight a zesílená ochrana proti podjetí vzadu, která minimalizuje náraz v případě nehody.

2021-FUSO_Canter-interier

Vylepšené pohodlí

V posledních desetiletích společnost FUSO neustále vylepšovala svůj lehký nákladní vůz, aby vyhovoval lépe potřebám zákazníků.

Díky vylepšené protihlukové izolaci nový Canter zaujme působivě nízkou hladinou vnitřního hluku. Prostorná kabina s dobrým výhledem do všech stran také umožňuje řidiči snadné manévrování ve městě. Nízká nástupní výška a snadný průchod kabinou Canteru poskytnou ještě lepší komfort řidičům nákladních vozidel – zejména v distribuční přepravě při častém vystupování a nastupování.

Přečtěte si také:  Řidiči náklaďáků se dřevem pravidelně ohrožují všechny kolem sebe. Policie proto pravidelně rozdává vysoké pokuty

Toto nové provedení Canteru má přinést na evropské silnice novou úroveň kvality a efektivity s moderním designem kabiny, větší bezpečností a lepším komfortem. Zahájení výroby v evropském závodě společnosti FUSO v portugalském Tramagalu je naplánováno na prosinec 2021. V České republice se první vozidla objeví během prvního kvartálu roku 2022.

Přidat komentář