Aston Martin oficiálně představil svůj zbrusu nový kabriolet. Vypadá skvěle, ostatně, na to jsme u Aston Martinu zvyklí. Zajímat by nás měl ale i z jiného důvodu, než je design. V prvé řadě musíme zmínit pohonnou jednotku, kterou je v tomto případě osmiválec o objemu rovných čtyř litrů. Výkon je 503 koní a točivý moment vrcholí 685 Nm.

Všechna tato síla je přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF přenášena výhradně na zadní kola. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne tahle novinka za 3,7 sekundy, což je jen o 0,2 sekundy horší čas než za jaký zrychluje verze kupé. Jak je to možné, když jsou kabriolety standardně mnohem těžší než auta s pevnou střechou?

Je to díky chytrému a hlavně super lehkému střešnímu mechanismu s názvem Z-Fold. Díky němu je Vantage Roadster jen o 60 kilogramů těžší než verze s pevnou střechou.

Kromě toho má tohle kabrio díky tomuto systému střechu, která se skládá a znovu rozkládá nejrychleji na světě. Jen 6,7 sekundy zabere její složení a natažení o setinu rychleji. A to vše navíc do rychlosti až 50 km/h. A když už jsme u rychlosti, ta maximální, jaké je toto kabrio schopno, je 306 km/h.

Jak ošetřit lak u extrémního Aston Martinu Vulcan? Je to absurdně dokonalá piplačka

Kromě techniky střechy je zajímavá i technika auta. Vantage Roadster disponuje adaptivním podvozkem, elektronickým zadním diferenciálem a vektorováním točivého momentu. K tomu nabízí tři jízdní režimy: Sport, Sport + a Track. Ještě dodáme, že dodání vozu k prvním zákazníkům proběhne koncem tohoto roku, ale předobjednávky automobilka už přijímá. Cena pak v Americe startuje na 161 000 dolarech, tedy asi 3,6 milionu korun.