Každý potřebuje auto na běžné, každodenní ježdění a ve velké oblibě jsou dnes SUV. Vyrábějí je tak i značky, u kterých bychom to dříve nečekali. Reagovat na to musejí i světoví úpravci, takže třeba Novitec před časem představil svoji úpravu pro Maserati Levante Trofeo. Jmenuje se Maserati Levante Esteso V2.

Maserati Levante Trofeo je ostřejší verzí běžného Levante, které už z výroby dostává silnější motor V8 s objemem 3,8 litru. Díky přeplňováním dvěma turbodmychadly se může pochlubit výkonem 434 kW/590 koní a maximem točivého momentu 730 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,9 sekundy a maximální rychlost leží u 300 km/h.

Mohlo by se to pro SUV zdát jako dostatečné, ale pro některé zákazníky a majitele není. A pro ty je tu Novitec, který hodnoty dále vylepší. Tuner si nepřipravil žádné velké hardwarové zásahy, ale šel na to jen upravením softwaru řídící jednotky. Chiptuningem zvýšil výkon na 459 kW/624 koní a točivý moment na 820 Nm. Díky tomu se zkrátilo sprint na stovku na 3,8 sekundy a maximálka poskočila na 309 km/h.

Tohle upravené Lamborghini Urus překoná rychlost magických 200 mil za hodinu

Spolu s tím přichází úprava designu, která je dostupná nejen pro nejvýkonnější Trofeo, ale i pro verze Gran Sport a GTS. Jde o výrazné rozšiřovací nástavce blatníků, pokračující až na oba nárazníky, upravenou kapotu motoru a zadní křidélko na víko kufru. Vše v zalakovaném karbonu.

Do blatníků nainstaloval Novitec větší a širší kola. Jde o disky s rozměry 10×22 palců vpředu a 12×22 palců vzadu. Obuty jsou do pneumatik 295/30 R22, respektive 335/25 R22. Pod koly jsou ještě rozšiřovací podložky – vpředu 10 mm, vzadu dokonce 15 mm. Upravený je i adaptivní, výškově stavitelný podvozek. Jeho řídící jednotka také prošla úpravou softwaru a podvozek klesl o 25 mm blíže k asfaltu.