SEAT Leon | facelift | 2024

Nové motory a vylepšený interiér pro modernizovaný SEAT Leon

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: SEAT - 10. 5. 2024


SEAT Leon absolvoval technickou a technologickou modernizaci. Do nabídky byly zařazeny nové pohony – včetně nového motoru 1.5 TSI a nové generace plug-in hybridního pohonu eHybrid. Interiér obou karosářských verzí, 5dveřového hatchbacku a rodinného kombi Sportstourer, se nese v duchu vylepšené modernizace.

„SEAT Leon zůstává neodmyslitelnou součástí strategie značky a díky svým úspěchům nyní nabízí nové technologie,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT. „Rozšířená řada motorů zahrnující i novou generaci jednotek eHybrid je spolu s digitálními technologiemi dalším milníkem v evoluci tohoto modelu.“

SEAT Leon zůstává klíčovým pilířem ve strategii značky SEAT. Zákazníci mají široký výběr pohonů založených na čtyřech různých technologiích: TSI (zážehové motory), eTSI (mild hybridní jednotky), TDI (vznětové motory) a eHybrid (plug-in hybridní jednotky). Celkem je k dispozici sedm různých variant pohonu s nejvyšším výkonem od 85 kW/115 koní do 150 kW/204 koní.

SEAT Leon se nyní dodává výhradně se čtyřválcovými motory, a to buď 1.5 TSI (zážehový motor, mild hybridní jednotka a plug-in hybridní systém), nebo 2.0 TDI (vznětový motor).

Základní jednotkou pro SEAT Leon je nový motor 1.5 TSI (dosud: 1.0 TSI), který poskytuje nejvyšší výkon 85 kW/115 koní (+4 kW/5 koní) a maximální točivý moment 220 Nm (+20 Nm) a dodává se ve spojení s 6stupňovou mechanickou převodovkou. Emise CO2 jsou 120–132 g/km a spotřeba paliva podle oficiálního zkušebního cyklu WLTP 5,3–5,8 litru na 100 kilometrů.

SEAT Leon je nabízen rovněž se dvěma mild hybridními variantami (eTSI) se zdvihovým objemem 1,5 litru a nejvyšším výkonem 85 kW/115 koní nebo 110 kW/150 koní, dodávanými výhradně v kombinaci se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG. Spalovací motor je v tomto případě propojen s 48V mild hybridní technologií. Elektrifikace nejen zvyšuje hospodárnost, ale také komfort.

Nyní je pro SEAT Leon k dispozici i nová generace plug-in hybridního pohonu eHybrid, která poskytuje nejvyšší výkon 204 k (150 kW) a maximální točivý moment 350 N.m. Systém kombinuje zážehový motor TSI 1,5 litru o výkonu 110 kW/150 koní, elektromotor o výkonu 85 kW/115 koní a sadu lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Tato kombinace umožňuje modelu SEAT Leon poskytovat potěšení z ekologické jízdy s dojezdem více než 100 km výhradně na elektřinu. Je-li zapotřebí doplnit elektrickou energii do akumulátorové baterie, mohou nyní řidiči nabíjet na stejnosměrných rychlonabíječkách výkonem až 50 kW nebo střídavým proudem z domácí nástěnné nabíječky výkonem až 11 kW.

SEAT Leon obdržel technologická vylepšení také v oblasti vnější výbavy. Poprvé budou pro tento hatchback značky SEAT k dispozici nové světlomety Matrix LED dodávané na přání.

V interiéru modelu SEAT Leon se digitalizace zaměřuje na nové a vylepšené uživatelské rozhraní v podobě digitálního panelu sdružených přístrojů Digital Cockpit (10,25“ displej) před volantem a většího, 10,4“ displeje sériově dodávaného informačního a zábavního systému (dosud: 8,25“) nebo 12,9“ displeje na přání dodávaného informačního a zábavního systému. Oba displeje mají posuvný ovladač osvětlený v retro stylu. A pokud je nutné nabít chytrá přenosná zařízení, SEAT Leon nyní nabízí funkci rychlého bezdrátového nabíjení s výkonem až 15 W díky technologii chlazení.

SEAT Leon byl navržen a vyvinut v Barceloně, kde bude v hlavním výrobním závodě Martorell také vyráběn od května 2024.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

1 názor na “Nové motory a vylepšený interiér pro modernizovaný SEAT Leon”

  1. Je to škoda, když vezmu v potaz, že aktuální generace má stejnou motorozaci bez elektromotorů o minimálním výkonu 96kW, tato bude má 85 kW, což vnímám jako krok zpět. Na druhou stranu je to chytré, takhle donutí sáhnout k hybridní technologii, aby těch koní bylo přeci jenom více..

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru