Ferrari uvolnilo první technické informace a fotografie svého stěžejního modelu s osmiválcovým motorem uprostřed, nástupce a pokračovatele 458 Italia – modelu 488 GTB. Po vzhledové stránce se můžeme přít, jestli se jedná o nástupnický model nebo jen hodně výrazný facelift. Přes hodně podobný design exteriéru se však dostáváme k té nejzásadnější změně…

Největší změna se bohužel odehrála v motorovém prostoru. Fámozní atmosférická V8 o objemu 4,5 l byla nahrazena osmiválcovým turbomotorem o objemu 3,9 l, o jehož dýchání se starají dvě turbodmychadla. Z této kombinace se podařilo vydolovat hutných 670 koní výkonu (při 8 000 ot./min.) a při hmotnosti nového GTB, která je pouhých 1 370 kg (suchá hmotnost), se tak musí jeden kůň potýkat s pouhými dvěma kilogramy hmotnosti. Maximální točivý moment je 760 Nm při 3 000 ot/min. Hmotnost 1 370 kg Ferrari naměřilo s odlehčenými karbonovými díly a tato to je o 10 kg oproti předcůdci méně. Maximální rychlost přesahuje hodnotu 330 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou rovných tří sekund.

Byť je design věcí subjektivní, neodpustím si malou poznámku na jeho adresu. Pokud se jako první dostanete k fotografii zadní části, pravděpodobně zajásáte. Tady je oproti modelu 458 vidět krok tím správným směrem! V tuhle chvíli to však minimálně pro mě končí a až na zadní partii je pro 458 designově daleko více vyváženější. Zdá se, že designéři museli ustoupit inženýrům, protože jinak si nedovedu vysvětlit tak masivní otvory pro nasávání vzduchu. Pokud se vám už prasátko plní, hledejte rychle kladívko a upalujte objednat 458, nejlépe ve verzi Speciale 🙂 , dokud to ještě lze.