2020-plug-in-hybrid-BMW-X3-xDrive30e- (11)

Nové BMW X3 xDrive30e je v aktuální nabídce značky BMW již třetím vozem kategorie SAV (Sports Activity Vehicle), který je vybaven plug-in hybridním pohonem kombinovaným s pohonem všech kol a nabízejícím vzrušující praktičnost a zážitek z jízdy čistě na elektrický pohon, stejně jako mimořádně nízkou spotřebu paliva a emise. Čtyřválcový zážehový motor a elektromotor plug-in hybridního modelu společně generují maximální celkový výkon 215 kW/292 koní.

Kombinace inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive a nejmodernější technologie BMW eDrive snižuje kombinovanou spotřebu paliva na 2,4 až 2,1 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 činí 54 až 49 gramů na kilometr. Kombinovaná spotřeba elektrické energie nového BMW X3 xDrive30e se pohybuje mezi 17,2 a 16,4 kWh na 100 km. Jeho lithium-iontová vysokonapěťová baterie vybavená nejnovější technologií bateriových článků umožňuje dojezd čistě na elektřinu 51 až 55 kilometrů. 

Nové BMW X3 xDrive30e se bude vyrábět od prosince 2019 společně s konvenčně poháněnými variantami BMW X3 v americkém závodě BMW ve Spartanburgu. Celosvětové prodeje odstartují na jaře roku 2020. BMW Group tak nejen důsledně elektrifikuje své modelové portfolio, ale současně rozšiřuje produktovou strategii zaměřenou na různé potřeby svých zákazníků. Globálně oblíbený SAV model prémiového segmentu střední řady je prvním modelem značky, který bude nabízen s konvenčním spalovacím motorem, plug-in hybridním systémem a současně i čistě elektricky poháněnou variantou, která nabídku rozšíří v roce 2020.

Nové 400koňové plug-in hybridní BMW X5 vyměnilo čtyřválec za šestiválec

Agilní ovladatelnost, vynikající terénní schopnosti a mimořádná hospodárnost

Nové BMW X3 xDrive30e kombinuje typické vlastnosti vozu SAV s obzvláště účinnou technologií pohonu. Plug-in hybridní model se vyznačuje agilním chováním, sportovními jízdními vlastnostmi, robustní všestranností, praktickým interiérem, prvotřídní kvalitou a pokročilou konektivitou. Systém pohonu všech kol BMW xDrive podle situace trvale rozděluje hnací moment mezi přední a zadní kola – dokonce i při jízdě čistě na elektrický pohon – aby zajistil sportovní jízdní vlastnosti na silnici a vynikající terénní schopnosti na nezpevněném povrchu. O pohon se stará zážehový 2litrový čtyřválec s technologií BMW TwinPower Turbo o výkonu 135 kW/184 koní a elektromotor o výkonu 80 kW/109 koní integrovaný do osmistupňové převodovky Steptronic. Obě pohonné jednotky společně poskytují maximální celkový výkon 215 kW/292 koní. Nejvyšší točivý moment plug-in hybridního pohonu dosahuje 420 Nm. To umožňuje novému BMW X3 xDrive30e zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,1 s. Jeho maximální rychlost činí 210 km/h.

V závislosti na jízdním režimu a aktuální situaci na silnici lze elektrický motor nového BMW X3 xDrive30e využít buď pro čistě elektrickou jízdu, nebo jako podporu spalovacímu motoru. V režimu MAX eDrive, který lze aktivovat pomocí tlačítka eDrive na středové konzole, zvládne nové BMW X3 xDrive30e jet čistě na elektřinu nejvyšší rychlostí 135 km/h s nulovými lokálními emisemi a prakticky neslyšitelnou pohonnou jednotkou. Ve standardním nastavení Auto eDrive je možné jet čistě na elektrický pohon rychlostí až 110 km/h. Spalovací motor se zapíná pouze ve vyšších rychlostech nebo v situacích, kdy je zapotřebí obzvláště vysoký výkon. Jsou-li obě pohonné jednotky aktivní, dochází k celkové optimalizaci účinnosti nového BMW X3 xDrive30e, stejně jako je zaručena schopnost razantního zrychlení. Spontánní nástup točivého momentu elektromotoru je zřetelně patrný při akceleraci, zatímco při jízdě ustálenou rychlostí elektromotor snižuje spotřebu paliva a emise. Elektromotor v těchto situacích umožňuje po mnohem delší dobu udržet spalovací motor v oblasti s největší účinností. Další z dostupných nastavení – SAVE BATTERY – slouží k udržení stavu nabití vysokonapěťové baterie na úrovni, kterou si stanoví řidič. Tímto způsobem lze uchovat elektrickou energii například na bezemisní jízdu městem na konci dlouhé cesty.

Vysokonapěťová baterie s nejnovější technologií bateriových článků pro maximální účinnost; velký a variabilní zavazadlový prostor

Lithium-iontová baterie nového BMW X3 xDrive30e je umístěna v prostoru pod zadním sedadlem, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že přepravní kapacita plug-in hybridního modelu se zmenšila jen nepatrně. Se 450 litry je objem zavazadlového prostoru nového BMW X3 xDrive30e srovnatelný s konvenčně poháněnými modely. Sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 20:40:20 lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1500 litrů. Vysokonapěťová baterie přispívá díky špičkové technologii bateriových článků a kapacitě 12 kWh jak k vynikající hospodárnosti nového BMW X3 xDrive30e, tak k jeho výbornému dojezdu čistě na elektřinu. Ve výsledku lze s tímto plug-in hybridním modelem ujet velkou část každodenních kilometrů s lokálně nulovými emisemi, a to dokonce i mimo město. 

Vysokonapěťovou baterii lze nabíjet z běžných domácích zásuvek prostřednictvím standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít za méně než šest hodin. Použitím nabíjecí stanice lze stejný proces nabíjení dokončit přibližně za tři a půl hodiny. Nabíjecí port je umístěn pod samostatným víčkem na levém předním blatníku. Elektrickou energii uloženou ve vysokonapěťové baterii používá také 12voltový elektrický systém vozidla.

Elektrická registrační značka a daňové výhody díky značnému dojezdu na elektřinu

Zásluhou dlouhého dojezdu čistě na elektřinu model BMW X3 xDrive30e plní podmínky pro zařazení do kategorie elektromobilů, které mají na veřejných komunikacích zvláštní privilegia (v závislosti na úrovni výbavy). V Německu také podléhá sníženému zdanění služebních automobilů. Jako základ pro určení zvýhodnění pro soukromé účely se bere pouze polovina ceníkové ceny. 

Jako alternativa k základní verzi je nové BMW X3 xDrive 30e v nabídce také v provedeních Model Advantage, Model xLine, Model Luxury a Model M Sport. Součástí standardní výbavy je akustické varování chodců. Při jízdě čistě na elektřinu v nízkých rychlostech systém vnějších reproduktorů vytváří speciálně pro elektrifikované modely BMW navržený zvuk, který upozorňuje ostatní účastníky silničního provozu na blížící se automobil, aniž by jakkoliv obtěžoval posádku vozu. Nové BMW X3 xDrive30e je navíc standardně vybaveno systémem nezávislé klimatizace, kterou lze ovládat také na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected. V zimě tak řidič může usednout za volant vyhřátého interiéru a v létě naopak do příjemně vychlazeného. Díky novým digitálním službám je nabíjení vysokonapěťové baterie na cestách příjemnější a pohodlnější. Digitální služby podporují řidiče při vyhledávání a výběru veřejných nabíjecích stanic, umožňují řídit proces nabíjení pomocí funkcí vzdálené obsluhy a do chytrého telefonu řidiče nebo jiných osobních zařízení zasílají informace o stavu nabíjení, elektrickém a kombinovaném dojezdu a o individuální spotřebě energie.

Pro plug-in hybridní model je navíc k dispozici téměř celá nabídka volitelné výbavy jako pro BMW X3, což posiluje radost z jízdy, komfort a individuální styl. Nabídka zahrnuje adaptivní podvozek, variabilní sportovní řízení a M sportovní brzdový systém, BMW Head-Up Displej, aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, Driving Assistant Plus s funkcí jízdy v pruzích a také Parking Assistant Plus. Dalším prvkem tohoto seznamu volitelné výbavy je elektricky ovládané tažné zařízení. Maximální hmotnost brzděného přívěsu nového BMW X3 xDrive30e činí 2000 kilogramů.