Audi e-tron byl prvním zcela elektrickým modelem značky. Za tu chvíli, co na trhu je, už se ale dočkal mírné modernizace, která zvýšila jeho dojezd, a chystá se i jeho sportovněji laděná verze e-tron S. A ta bude umět – alespoň to ukazuje propagační video značky – driftovat.

Audi slibuje, že i e-tron S bude stejně jako běžné modely S se spalovacími motory ještě agilnější, ostřejší a dynamičtější. Pro sportovní elektromobil si totiž připravila tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy. Větší elektromotor, který pohání zadní nápravu modelů Audi e-tron 55, je nyní s přizpůsobenou konstrukcí uložen na přední nápravě a poskytuje nejvyšší výkon 124 kW, resp. krátkodobě 150 kW. Dva menší, rovněž modifikované, ale konstrukčně vzájemně shodné elektromotory pracují nyní vzadu. Dohromady poskytují nejvyšší výkon 196 kW, resp. krátkodobě 264 kW. Celkový výkon pohonné soustavy bude 370 kW/495 koní a točivý moment 973 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h tak bude otázkou jen 4,5 sekundy.

audi-e-tron-s-sportovni-elektromobil

Poháněna jsou všechna čtyři kola. Audi e-tron S dynamicky v reálném čase rozděluje hnací síly mezi jednotlivá kola tak, aby byla trakce co nejlepší. Další technickou inovací elektrického pohonu všech kol je i zcela variabilní rozdělování hnací síly mezi jednotlivá zadní kola. To přináší výhody diferenciálu s omezenou svorností, který mají některé (zejména sportovní) automobily se spalovacími motory do éry elektromobility. Každý zadní elektromotor přenáší hnací sílu prostřednictvím převodovky přímo na jemu přiřazené kolo. Zadní náprava tak už nemá mechanický diferenciál, ale z hlediska ideální trakce dokáže fungovat velmi podobně, ne-li ještě lépe.

Audi v tiskové zrpávě tvrdí, že „elektrické modely S přesvědčí také jízdními vlastnostmi a ovladatelností s vynikající ovladatelností a trakcí. Ze zatáčky akcelerují s dynamikou sportovního vozu. Charakteristika pohonu je mnohem sportovnější s důrazem na pohon zadní nápravy. Pokud je elektronicky řízený stabilizační systém ESC nastaven v režimu ‚Sport‘ a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select pracuje v režimu ‚dynamic‘, umožňuje systém pohonu vysokou příčnou dynamiku a na přání také jízdu řízeným smykem. Chování vozidla je přitom vždy předvídatelné v souladu s požadavkem na nejvyšší míru bezpečnosti“. A právě o tom se nás snaží přesvědčit i v přiloženém videu.

Dynamický, hbitý a elektrický: Audi představuje koncept pohonu pro modely e-tron S