Toyota představuje novou tvář svého sedanu Camry, která nově používá hybridní pohon páté generace přinášející vyšší výkon, nižší spotřebu, a větší požitek z jízdy. Výroba nového modelu bude zahájena v červnu 2024. První vozy budou v českých showroomech koncem léta 2024 a předprodej začne v dubnu 2024.
K okamžitě rozpoznatelným změnám designu patří nová rozmáchlá příď ve tvaru žraloka kladivouna, výrazně přepracované světlomety a efektní charakteristické křivky až po samotnou záď vozu.
Úpravy v interiéru přinesly vzdušnou atmosféru z pohledu řidiče i předního spolujezdce. Jasně patrné je zde úsilí návrhářů vytvořit luxusní charakter s dokonale sladěnými dekory, materiály a povrchy.
Dále jsou k dispozici nové multimediální systémy a digitální přístrojový štít včetně rychlejší a jednodušší konektivity i lepší odezvy. Nový model je kromě toho standardně vybaven nejnovější generací systému Toyota Safety Sense, jenž zahrnuje ucelený paket bezpečnostních funkcí a systémů na podporu řízení.
Camry, která je již bezmála 40 let globálním modelem značky Toyota, definuje měřítka kategorie sedanů, pravidelně zaujímá pozici nejprodávanějšího vozu, a na mnoha trzích dokonce hraje roli vlajkové lodi značky. Od premiéry modelu se celosvětově prodalo přes 21 milionů vozů s označením Camry.
Exteriér v elegantním a kultivovaném stylu
Úkolem modernizovat a zatraktivnit elegantní a vytříbený styl Camry bylo pověřeno firemní designové studio CALTY se sídlem v Kalifornii. Cílem návrhářů bylo vytvořit robustnější vzhled vyjadřující sofistikovanost, sportovní charakter a zábavné jízdní vlastnosti.
Nejvýraznější změna je patrná na přídi v souladu s novým designovým jazykem značky Toyota. Vozu tak propůjčuje nízký zkosený tvar, zdůrazněný štíhlými a ostře zalomenými světlomety, které jsou rovněž nové.
Dynamický charakter při pohledu na záď umocňuje prodloužený převis a snížená linie střechy, zatímco efektní boční křivky, sbíhající se až k emblému na zádi vozu, evokují vizuální efekt praku. Na zádi zaujmou i nově tvarované zadní sdružené svítilny v provedení dekoru a víka zavazadelníku se odrážejí tvary kladivouna z přídě vozu.
Elegantní a nekomplikovaný design interiéru
Z přepracovaného interiéru je na první pohled zřejmý prémiový charakter a elegance v podobě rafinovaného, moderního a komfortního prostředí. Ústředním bodem kokpitu obepínajícího řidiče je nový displej multimediální soustavy na středovém panelu při zachování vzdušné atmosféry z pohledu řidiče i předního spolujezdce.
Návrháři se snažili zajistit vysokou konzistenci v kvalitě a zpracování materiálů použitých na čalounění a obkladech ve prospěch harmonického a luxusního vzhledu.
Součástí nově koncipovaného přístrojového panelu je markantní plastická část připomínající hmatník kytary. Konstrukce s promyšlenou logikou propojuje celou řadu komplexních součástí do jediného celku.
Pátá generace hybridního pohonu
Camry je nejnovějším modelem, který se bude opírat o výhody hybridní technologie páté generace přinášející lepší výkon, jízdní schopnosti a hospodárnost.
V rámci evolučních změn pohonu se představuje nová bipolární lithium-iontová baterie s vyšším výkonem a lepší odezvou. Přepracování nejdůležitějších součástí systému včetně převodovky, elektromotorů/generátorů energie a střídače se promítlo do nižších interních ztrát, snížení hmotnosti a zmenšení rozměrů. Uvedené změny v kombinaci s osvědčeným hybridním čtyřválcem 2,5 litru přispěly k nárůstu maxima systémového výkonu na 231 koní/170 kW (+6 %) při současném snížení spotřeby paliva a emisí CO2 na 5,1 l/100 km, resp. 117 g/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP). (Jde o předběžné hodnoty – čeká se na konečnou homologaci.)
Výsledkem změn je i důraznější a lineárnější akcelerace s prakticky okamžitou odezvou a intuitivnější kontrolou. Zrychlení z místa na 100 km/h se podařilo zkrátit z 8,3 na 7,9 sekundy. Díky zástavbě nové baterie se zároveň snížily otáčky motoru, což přispívá k nižší spotřebě, nižším emisím a tiššímu chodu.
K potěšení za volantem dále přispívá odladění systému odpružení – vpředu se vzpěrami McPherson, vzadu s dvojitými lichoběžníky, ve prospěch uklidňující odezvy a agilního jízdního chování, zejména na trasách plných zatáček.
Multimédia a digitální inovace
Nová Camry je standardně vybavena nejnovějším systémem multimédií Toyota Smart Connect včetně 12,3″ dotykového displeje. K dispozici je i vylepšený paket Smart Connect+ s dalšími vlastnostmi a funkcemi.
Součástí systému Toyota Smart Connect je cloudová navigace včetně průběžných aktualizací a dopravních informací v reálném čase, resp. inteligentní palubní hlasový agent, reagující na nejrůznější hlasové příkazy a požadavky i v češtině. Pro zájemce o špičkové ozvučení je připraven prémiový audiosystém JBL s devíti reproduktory (výbava na přání).
K propojení chytrých telefonů s palubním multimediálním systémem je připravena bezdrátová technologie Apple CarPlay a Android Auto; pro potřeby dobíjení a připojení mobilních zařízení je v kabině celkem pět portů USB. Součástí standardní výbavy je i bezdrátová nabíječka telefonu.
Pro novou Camry je dále k dispozici nový plně digitální a nastavitelný přístrojový štít o velikosti 12,3″ (standardem je 7″ displej TFT).
Softwarové aktualizace multimédií a bezpečnostních systémů jsou zajišťovány prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA) s možností instalace kdykoli podle potřeby, bez nutnosti s vozidlem zajíždět do servisu.
Nová Camry je nejnovějším modelem nabízejícím pohodlí digitálního klíče s přístupem přes mobilní aplikaci MyToyota. Uvedená technologie pro chytré telefony umožňuje udělit až pěti uživatelům oprávnění pro přístup k vozidlu, spuštění a jízdu.
Bezpečnostní a asistenční systémy Toyota Teammate
Bezpečnostní a asistenční systémy Toyota Teammate zahrnují nejnovější technologie pomáhající rozpoznávat rizika a zamezit nehodám, které v důsledku ulehčují řízení a sledují bdělost řidiče i jeho pohodu.
Nová Camry je vybavena nejnovější generací systému Toyota Safety Sense s rozšířenými a dodatečnými funkcemi, které se opírají o vylepšený hardware kamer a radarů.
Díky vylepšeným schopnostem rozpoznávání je pak předkolizní bezpečnostní systém (PCS) schopen účinně zasahovat v dalších situacích městské dopravy včetně rozpoznávání rizika čelního střetu. Technologie pro předcházení nehodám na křižovatkách nyní dokáže detekovat přijíždějící vozidla napříč dvěma jízdními pruhy, stejně jako cyklisty a vozidla blížící se z boční ulice.