Nová Lancia Ypsilon Ecochic na zemní plyn

Autor: Pavel Srp - 29. 1. 2013


Lancia zahájila v Itálii prodej nové verze modelu Ypsilon, která se může pochlubit minimálním vlivem na životní prostředí. Tato verze kombinuje ekonomické a ekologické výhody zemního plynu s výkonem a potěšením z jízdy motoru 0.9 Turbo TwinAir.

Nový model je k dispozici ve dvou stupních výbavy Silver a Gold. Při uvedení na trh bude výbava Silver exkluzivně doplněna o klimatizaci, výbava Gold pak o elegantní 15″ litá kola.

Standardní výbava nové verze je velmi atraktivní. Výbavový stupeň Silver zahrnuje řadu důležitých prvků, jakými jsou elektronická kontrola stability ESC s ASR a funkcí Hill Holder, dále elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okna, výškově i osově nastavitelný sloupek volantu, zadní sedadla dělená v poměru 50/50, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přípravu pro rádio a textilní čalounění. Výbava Gold disponuje navíc manuální klimatizací, rádiem s CD a MP3 přehrávačem, kůží čalouněným volantem, koženou manžetou řadicí páky, bederní opěrkou sedadla řidiče, kapsou v opěradle a čalouněním Castiglio®.

Exkluzivní výhody plně respektující životní prostředí

Nová Lancia Ypsilon Ecochic při pohonu na zemní plyn zaznamenává velmi nízkou hladinu emisí CO2 (86 g/km) a nízkou spotřebu paliva (3,1 kg/100 km v kombinovaném provozu). Je potřebné poznamenat, že toto vozidlo se může pochlubit jedněmi z nejnižších emisí na trhu. Při pohonu na zemní plyn zaručuje provozní náklady na kilometr, jež jsou mnohem nižší než u verzí na benzin. A to dokonce do té míry, že při stejných nákladech lze ujet až dvounásobný počet kilometrů. A co víc, díky dvěma nádržím dosahuje celkový dojezd až 1300 km.

Nový přeplňovaný motor 0.9 TwinAir Turbo Bi-Fuel o výkonu 80 k je poháněn zemním plynem nebo benzinem. Ve srovnání se zážehovou verzí má dvoupalivový motor TwinAir řadu specifických součástí, jakými jsou sací potrubí, vstřikovače, řídicí jednotka a ventilová sedla se speciální geometrií a z velmi odolného materiálu. Perfektní integrace všech komponent spolu s nejmodernějšími technologiemi, jakými jsou systém MultiAir a turbodmychadlo, zaručují maximální spolehlivost a zajišťují, že výkon a jízdní vlastnosti jsou stejné, ať už motor spaluje benzin či zemní plyn.

Oba palivové systémy (zemní plyn a benzin) jsou na sobě nezávislé: normálně motor spaluje zemní plyn a benzin je využíván pouze pro nastartování. Hned poté přejde motor automaticky do režimu spalování zemního plynu. K přepnutí na benzin dochází pouze v případě, že plyn dojde, případně tento režim zvolí řidič sám tlačítkem na přístrojovém panelu. Dvojice nádrží obsahuje 12 kg zemního plynu uloženého pod tlakem 200 bar, což odpovídá 72 litrům. Nádrže jsou uloženy pod podlahou vozu, čímž je zachována původní velikost zavazadlového prostoru (202 litrů).

Velikost benzinové nádrže je prakticky stejná (40 litrů) jako u zážehových verzí. Lancia Ypsilon Ecochic tak přináší maximální svobodu mobility, a to i v případě, že nejste v blízkosti jedné z více než 900 čerpacích stanic (v Itálii).

Lancia Ypsilon dokázala, že je skutečně módním městským automobilem. Fascinuje svým charakterem, vytříbeným stylem a nekonvenčností. Pod slušivou karoserií s visačkou Made in Italy, přináší špičkové technologie, jakými jsou TwinAir, MultiJet II a Start&Stop – a zároveň nabízí bezkonkurenční komfort.

Ostatně stačí říci, že je prvním a zatím posledním modelem svého segmentu nabízejícím tak exkluzivní prvky, jakými jsou zbrusu nové systémy Blue&Me–TomTom LIVE, Smart fuel, inovativní druhá generace parkovacího asistentu Magic Parking, audio soustava o výkonu 500 W s 360° prostorovým zvukem, xenonové světlomety či koncová světla s LED. Pokud jde o bezpečnost, Lancia Ypsilon ve standardu nabízí 4 airbagy, úchyty dětských sedaček Isofix a elektronickou kontrolu stability ESC (počínaje stupněm výbavy Silver s pohonem na zemní plyn a u ostatních motorizací od výbavy Gold).

[nggallery id=1878]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru