2022-Kia_Sportage- (1)

Nová Kia Sportage má pro Evropu specifický rozvor náprav

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Kia - 23. 12. 2021


Zbrusu nová Kia Sportage prošla náročným konstrukčním programem s cílem nabídnout atraktivní jízdní vlastnosti a cestovní komfort v souladu s nároky evropských zákazníků.

Vůbec poprvé ve 28leté historii modelu používá evropská verze Sportage specifický rozvor náprav, vyhrazený pouze pro daný trh. Vozidlo se tak chlubí velkorysým vnitřním prostorem a příkladnou každodenní praktičností a využitelností, jakož i vnějšími proporcemi, které vyhovují nárokům evropských silnic.

Nová podvozková platforma současně posloužila konstruktérům jako ideální základ pro pečlivé odladění mechanického uspořádání i elektronických systémů, aby vzniklo kultivované, stabilní a pohodlné SUV, pyšnící se živým a sportovním handlingem.

Agilita a pohodlí

Zbrusu nová Sportage během vývoje absolvovala zkoušky na nejrůznějších evropských cestách s cílem optimálně nastavit soustavu řízení a odpružení, stejně tak jako zkalibrovat elektronické asistenční systémy.

Pátá generace SUV Kia Sportage se představuje s plug-in hybridní variantou, novým designem a high-tech interiérem

Elektrický posilovač řízení (MDPS) ve Sportage zprostředkuje velmi citlivou zpětnou vazbu od volantu. Systém zavěšení kol (vpředu vzpěry McPherson, vzadu čtyřprvkový systém) byl odladěn tak, aby zbrusu nová Sportage nabídla nejen kultivovanější a pohodlnější cestování, ale i sportovnější charakter při dynamické jízdě.

Nejmodernější technologie

Zbrusu nová Sportage poprvé představuje řadu technologií pro maximálně precizní a spolehlivou ovladatelnost za všech klimatických podmínek a na nejrůznějších površích.

2022-Kia_Sportage- (2)

Volitelný elektronicky řízený systém odpružení (ECS) na bázi elektronické regulace tlumičů nabízí příkladné pohodlí i bezpečnost. Uvedená technologie rychle reaguje na pohyby karoserie i pokyny od volantu, kdy adekvátně uzpůsobuje účinek tlumičů k potlačení náklonů karoserie, pohybů kolem příčné osy i houpání Sportage při průjezdu zatáčkami. Rovněž uzpůsobuje tlumicí sílu systému odpružení pro pohodlné překonávání překážek a potlačení otřesů přenášených do volantu.

Novinkou v rámci modelové řady Sportage je zbrusu nový režim Terrain Mode* (pro verze AWD Hybrid a Plug-in Hybrid). Propracovaný režim Terrain Mode byl navržen pro ty majitele, kteří chtějí vůz využívat k outdoorovým výpravám a trávení volnočasových aktivit, neboť automaticky uzpůsobuje nastavení vozu ve prospěch maximálních záběrových schopností na náročných površích vč. sněhu, bahna a písku.

Po nastartování používá Sportage režim Drive Mode, který je standardem pro všechna provedení. Poté může řidič podle momentální potřeby navolit mód Comfort, Eco nebo Sport. Ekonomický mód byl navržen pro optimální spotřebu paliva. Když řidič přepne do módu Sport, zlepší se odezva řízení a akcelerace ve prospěch vyššího požitku z dynamické jízdy. S ohledem na pohodlí ovládání a bezpečnost jízdy se všechny jízdní režimy zobrazují na digitálním přístrojovém štítu s jemnou grafikou a jedinečným způsobem podání v závislosti na zvoleném módu.

Nová Kia Sportage přinesla do interiéru velký a zakřivený displej

Elektronicky řízený systém pohonu všech kol (AWD) garantuje optimální rozdělování hnací síly mezi kola přední a zadní nápravy v závislosti na stavu vozovky a jízdní situaci, čímž nejen zlepšuje jízdní schopnosti, ale též přispívá k bezpečnosti a hospodárnosti provozu. Funkce AWD Lock, která je k dispozici pro verzi se spalovacím motorem nebo Mild Hybrid, napevno přepíná na pohon všech kol kvůli co nejlepšímu záběru na sněhu nebo při zdolávání terénu.

Dynamické jízdní schopnosti a stabilitu v zatáčkách dále vylepšuje špičkový systém ovládání E-Handling. Systém dodávaný pro verze Hybrid a Plug-in Hybrid s tradičním systémem tlumičů využívá v nouzových situacích zjištěné hodnoty točivého momentu elektromotoru k vylepšení reakcí řízení, záběrových schopností (u provedení s pohonem předních kol) a jízdní stability.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru