2023-Kia_Picanto-GTLine- (1)

Nová Kia Picanto se představuje. „Cílí na bílé límečky a první majitele,“ říká automobilka

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Kia - 8. 7. 2023


Zapadne. Vyčnívá z řady. Moderní kompaktní hatchback Kia Picanto přichází s řadou vylepšení včetně nového designu a vyspělých technologií. Zájemci o vůz Kia si tak mohou vychutnat moderní, účelné a stylové cestování.

„Od lidí dojíždějících po městě přes zástupce kategorie bílých límečků až po mladistvé uživatele, kteří si kupují svůj první vůz – dlouhodobý úspěch modelu Kia Picanto je založen – krom dalšího – na jeho schopnosti oslovovat široké masy,“ říká Sjoerd Knipping, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe. „V době, kdy se celá společnost potýká s rostoucími cenami a vedou se stále hlasitější diskuse o využití prostoru ve městech a kvalitě života, je nové Picanto schopno zákazníkům zprostředkovat svobodu, kterou mobilita nabízí.“

Nové Picanto přichází na trh v základním provedení (Baseline) nebo ve výbavě GT Line. Sportovněji zaměřené provedení GT Line zhmotňuje ambice značky Kia a spojuje stylový zevnějšek s vyspělými technologiemi, kdy oslovuje mladší zájemce o první vůz, stejně jako zástupce kategorie bílých límečků.

Picanto je hned v několika světových regionech jedním z nejprodávanějších modelů Kia a drží se na výsluní popularity zejména u evropských zájemců o nejmenší vozy, kteří potřebují cestovat na kratší vzdálenosti a bojují s nedostatkem parkovacích míst. Z tohoto pohledu je nové Picanto velmi výhodnou volbou. V jeho standardní výbavě najdeme nebývalé množství prvků a díky nabízeným systémům na podporu řízení dokáže usnadnit cestování v rušných evropských městech s vyšší mírou pohodlí.

Nové Picanto umožňuje mladším a novým zákazníkům získat vztah ke značce Kia a nechat se jí doprovázet na cestě životem – bez kompromisů v otázkách kvality nebo praktičnosti. Je symbolem nezávislosti a vstupní branou ke krásným vzpomínkám. S ohledem na stále pestřejší nabídku možností mobility v evropských městech se Picanto může začlenit do širšího ekosystému mobility díky snadnému parkování a manévrování s tímto vozidlem, jakož i jeho schopnosti přiblížit se k cílovému místu a pak pokračovat jiným způsobem. Do zavazadelníku o objemu až 1010 litrů (podle VDA) je možné uložit skládací jízdní kolo nebo elektrickou koloběžku.

2023-Kia_Picanto-GTLine- (2)

Kia se proměňuje v poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility s cílem do roku 2027 uvést na globální trhy celkem 15 modelů akumulátorových elektromobilů. Součástí této proměny jsou i levné a hospodárné vozy, jako například modernizované Picanto.

Modernizovaný design inspirovaný filozofií ‚Spojené protiklady“

Modernizované Picanto se inspirovalo designovou filozofií ‚Spojené protiklady‘ značky Kia, která staví na kreativním napětí vyplývajícím z různorodých hodnot přírody a moderny s cílem zprostředkovat harmonický celek. Výsledkem je smělý a futuristický charakter v moderním a sportovním hávu.

Nová efektní optická signatura, začleněná do nového předního nárazníku, typické ‚tygří masky‘, blatníků a kapoty, navazuje na prvky přívodu vzduchu na přídi vozidla a dodává modernizovanému Picantu ještě překvapivější náboj. Volitelné LED světlomety a světla denního svícení akcentují modernu a technologie, a navíc dodávají novému Picantu široce rozkročený a sebejistý postoj. Jednoduchý a stabilní vzhled zadní partie poukazuje na vertikální návaznost mezi přepracovanými zadními svítilnami a zadním nárazníkem nového Picanta. Robustní a široký světelný podpis na zádi vozu umně využívá objem a pracuje s hmotou nového zadního nárazníku i nové výklopné zádě s cílem poukázat na pevnost vozu a jeho šířku.

Picanto v základu vyjíždí na 14″ kolech; na přání je možné zvolit nová 14″ litá kola, 15″ litá kola nebo nová 16″ kola. Provedení GT Line se pyšní sebejistou přední partií s akcentem na sportovní prvky. K celkově efektnímu vzhledu přispívá zvětšená tygří maska chladiče. Součástí výbavy GT Line jsou i nová 16″ kola s broušenými povrchy, určená pouze pro toto provedení, jakož i sportovní zadní difuzor GT Line.

Zájemci o Picanto mohou volit z devíti atraktivních odstínů karoserie, díky nimž je Picanto skutečně nepřehlédnutelné; čtyři barvy jsou nové: červená Signal, modrá Smoke, modrá Sporty a zelená Adventurous.

2023-Kia_Picanto-GTLine-5

Luxusní pohodlí s barevnými pakety pro interiér, inspirovanými světem přírody

V kabině modernizovaného Picanta zaujme volba materiálů čalounění a obkladů. V základní výbavě najdeme černá látková sedadla. Zákazníci mohou zvolit černé provedení Glossy nebo některý z nové řady stylových a atraktivních barevných paketů pro interiér: zelený Adventurous nebo hnědý Rich Brown. Odstíny inspirované světem přírody umožňují zákazníkovi přizpůsobit si kabinu vlastnímu vkusu včetně luxusně pohodlných sedadel čalouněných umělou kůží. Standardem provedení GT Line je barevný paket černá Glossy; na přání je k dispozici zelený paket Adventurous. Součástí barevného paketu jsou vždy specifická sedadla a loketní opěrky čalouněné umělou kůží, jakož i barevné lemování kolem výdechů ventilace a voliče převodovky.

Prvním krokem strategie Kia na podporu trvalé udržitelnosti laků, materiálů a povrchových úprav ve vozidlech této značky je používání umělé kůže. Strategické opatření č. 1 znamená „Bez použití kůže“, tj. Kia postupně zcela přestane používat kůži zvířecího původu – počínaje modelem EV9. Opatření č. 2 znamená „10 klíčových udržitelných položek Kia“, které Kia považuje za obzvláště důležité z pohledu udržitelnosti a které v budoucnu chce do svých vozidel začleňovat. Opatření č. 3 znamená „bio výrobu“, tedy inovace na poli nových materiálů přírodního původu.

Výběr ze dvou hospodárných motorů

Pro nové Picanto jsou k dispozici dvě různé varianty pohonu: zákazníci mohou volit mezi benzínovými motory 1,0 litru a 1,2 litru. Motor 1,0 litru je ideální volbou pro zákazníky kladoucí nejvyšší důraz na provozní hospodárnost; jednotka 1,2 litru bude vyhovovat těm zákazníkům, kteří volají po vyšším výkonu, zejména k dosažení vyšších cestovních rychlostí nebo pro suverénnější zdolávání kopcovitého terénu. Oba typy pohonu se vyznačují hospodárným chodem a nižšími emisemi CO2. U spalovacích motorů s atmosférickým plněním byla vylepšena vedení systému recirkulace výfukových plynů a optimalizováno časování sacích ventilů. Díky technologickému posunu v této oblasti bylo dále u obou motorů vylepšeno chlazení spalovací komory.

V obou případech jsou poháněna přední kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky (5MT) nebo automatizované manuální převodovky Kia (AMT), která vychází z pětistupňového manuálního ústrojí s akčními členy spojky a řazení, díky nimž se tyto funkce vykonávají automaticky. Ústrojí AMT přináší to nejlepší z obou systémů: spojuje totiž nízkou spotřebu paliva klasické manuální převodovky s pohodlím a nekomplikovaným ovládáním automatu ve prospěch co nejpohodlnějšího cestování ve městě.

Shrneme-li, spojení nabízených motorů a převodových ústrojí naplňuje potřeby všech evropských zákazníků, bez ohledu na upřednostňovaný způsob řízení.

2023-Kia_Picanto-GTLine-3

Zábavný jízdní charakter a snadné ovládání ve městě

Picanto dostává pověsti vozu s rychlými a zábavnými reakcemi, které se opírají o nezávislé zavěšení se vzpěrami McPherson na přední nápravě, resp. torzní příčkou vzadu – při zachování vysoké jízdní stability tohoto vozu. Navíc poměrně dlouhý rozvor přispívá k přirozenému zlepšení kvality a stability jízdy na vozovkách všeho druhu.

Ostřejší poměr převodky řízení (v porovnání s mnoha konkurenty) zajišťuje bezprostřední odezvu na pokyny od volantu (mezi krajními polohami je pouze 2,8 otáčky), a napomáhá tak ke snadné ovladatelnosti Picanta při pomalejší jízdě a ve městě. Umístěním předních kol blíže k přídi vozidla klesá podíl hmotnosti před přední nápravou ve prospěch agilnějšího jízdního chování.

Picanto disponuje systémem vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování kol – který je další funkcí elektronického řízení stability vozu (ESC). Picanto s touto technologií – v kategorii minivozů neobvyklé – tak dokáže nabídnout vysokou úroveň ovladatelnosti a stability v zatáčkách při současném potlačení nedotáčivosti při jejich rychlém projíždění.

8,0″ dotykový displej a digitální přístrojový štít nyní ve standardu

Nové Picanto je standardně vybaveno systémem navigace s 8,0″ plovoucím dotykovým displejem a 4,2″ digitálním displejem s jemnou grafikou v přístrojovém štítu. Součástí 8,0″ dotykového systému s navigací je funkce multi-připojení Bluetooth, kdy si uživatelé mohou připojit až dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Systém standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto.

Kia Connect zahrnuje celou řadu palubních služeb včetně dopravních informací v reálném čase, předpovědí počasí, bodů zájmu (POI) a informací o volných místech na parkovištích nebo na ulici. V závislosti na konkrétním trhu mohou uživatelé na dálku ještě před nastoupením odeslat do vozidla trasu, ověřit si přesné místo parkování nebo sledovat různé informativní zprávy či diagnostická hlášení.

Modernizovaný Hyundai i10 má české ceny. Vejde se hluboko pod 300 tisíc

Funkce online rozpoznávání hlasu dále umožňuje uživatelům vyhledávat body zájmu, adresy a aktualizace počasí. Nová funkce pokročilého navádění ‚Online navigace‘ čerpá z historie dopravních informací i informací poskytovaných v reálném čase (prostřednictvím cloudu), a dokáže tak přesněji než v minulosti předpovídat časově nejvýhodnější trasy.

Jako doplněk lze používat doplňkovou mobilní aplikaci Kia Connect (kompatibilní s chytrými telefony Android a Apple), nabízející například funkci navigace ‚na poslední kilometr cesty‘. Ta pomáhá s naváděním až do cíle po zaparkování vozidla a vystoupení z něj. Uživatelé tuto funkci uvítají zejména ve městech, kde parkovací domy mnohdy nejsou v těsné blízkosti obchodů, kaváren a restaurací.

A v neposlední řadě nové Picanto plně podporuje novou službu on-line aktualizací, která přispívá k uživatelskému pohodlí a zároveň šetří čas, neboť navigace i palubní infotainment se díky konektivitě udržuje v aktuální stavu automaticky – bez nutnosti cokoli provádět. To je jeden z příkladů toho, jak se Kia snaží poskytovat co nejlepší zákaznické zkušenosti s hladkou konektivitou cestou těch nejprogresivnějších technologií.

Bezpečnost a pocit jistoty již ve standardu

Široká nabídka nových systémů na podporu řízení (ADAS), bezpečnostních technologií a funkcí ke zvýšení pohodlí

Nové Picanto přináší několik nejnovějších pokročilých systémů Kia na podporu řízení (ADAS) i řadu nových systémů aktivní bezpečnosti ke zvýšení bezpečnosti posádky, čímž se stává jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. V závislosti na stupni výbavy pak Picanto s novými technologiemi ADAS nabízí systém autonomního nouzového brzdění (FCA 1.5) s rozpoznáváním vozidel, cyklistů a chodců. Jeho součástí je i funkce pro odbočování na křižovatkách: hrozí-li riziko při odbočování vlevo na křižovatce (resp. ve Velké Británii při odbočování vpravo), tato funkce podle potřeby automaticky zasáhne pomocí nouzové brzdění.

2023-Kia_Picanto-GTLine-4

Pro Picanto je dále k dispozici asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče s funkcí upozorňování na rozjezd vozidla vpředu (DAW+), inteligentní ukazatel rychlostních limitů (ISLA) a systém následování v jízdním pruhu (LFA).

Systém LFA pomocí přední kamery sleduje vodorovné dopravní značení a zásahy do řízení nového Picanta pomáhá udržovat vozidlo uprostřed daného pruhu. Kromě toho nabízí funkci aktivního upozorňování na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA), která případně zastaví vozidlo, zaznamená-li jiný vůz přijíždějící zleva nebo zprava během couvání ven z parkovacího místa.

Nové Picanto je dále vybaveno signalizací nouzového brzdění (ESS), která automaticky rozbliká výstražná světla k upozornění vzadu jedoucích vozidel v případě, že řidič náhle zabrzdí. Asistent rozjezdu do kopce (HAC) přibrzďuje vozidlo v kopci ve snaze zajistit hladký rozjezd do svahu bez couvnutí.

Modernizované Picanto je rovněž standardně vybaveno stabilizačním systémem Kia (VSM), systémem kontroly brzdění v zatáčkách (CBC) a systémem pro zajišťování směrové stability (SLS), kdy pomáhá řidiči udržet kontrolu během brzdění a projíždění zatáček. V neposlední řadě je kabina modernizovaného Picanta standardně vybavena až šesti airbagy. Kromě toho jsou zde úchyty ISOFIX k upevnění autosedaček včetně systému jejich horního ukotvení. Vůz se navíc standardně nabízí se sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tis. km), nejdelší v celém odvětví.

Štítky: , , ,

2 názory na “Nová Kia Picanto se představuje. „Cílí na bílé límečky a první majitele,“ říká automobilka”

  1. Vladislav Štěpánek

    Opravdu super auto. Když v něm sedíte, vůbec nemáte pocit, že jste v malém autě. Sice znám jen předchozí model , ale je už to čtvrté Picanto a obrovská spokojenost.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru