Škoda ve středu v Berlíně představila novou generaci svého největšího SUV Kodiaq. Ukázala verze v běžných výbavách a ve sportovněji střiženém Sportline. O vrcholném RS ale nepadlo ani slovo. Snažili jsme se o Kodiaqu RS zjistit alespoň nějaké informace a povedlo se.
V rámci představení jsme se dozvěděli spoustu informací o druhé generaci SUV Škoda Kodiaq, ale o novém Kodiaqu RS nepadla ani jediná věta. Přesto jsme se o něm nakonec pár informací dozvěděli. Zajímalo nás totiž hlavně to, zda bude, kdy bude a co jej bude pohánět.
A hned na začátek je tu dobrá zpráva, že Škoda Kodiaq RS bude i v nové verzi a navíc docela brzo. Podle informací, které se nám podařilo zjistit, na něm už automobilka pracuje. Mohli bychom se na něj těšit dokonce už hned v příštím roce. Konkrétnější termín ovšem neznáme, není tedy jisté, zda půjde do prodeje současně s „běžným“ Kodiaqem už v létě anebo později.
Škoda Kodiaq druhé generace představen. Je větší, chytřejší a navazuje na kořeny
Zajímalo nás samozřejmě i to, co jej bude pohánět. V první generaci se pod kapotou Kodiaqu RS objevil nejprve naftový motor 2.0 Bi-TDI s 240 koňmi a 500 Nm, který byl v rámci faceliftu vyměněn za benzinový dvoulitr TSI se 180 kW/245 koňmi a s 370 Nm. Změna motoru se tehdy projevila na lepší dynamice, i když také na vyšší spotřebě paliva. Zatímco naftové eReSo zrychlilo z 0 na 100 km/h za rovných sedm sekund, to benzinové to zvládlo za 6,5 sekundy. Maximální rychlost naftového Kodiaqu RS byla 220 km/h, ale ten benzinový jel dokonce až 234 km/h.
Tak výkonný naftový motor jako byl v prvním Kodiaqu RS, jenž by bylo možné namontovat do platformy MQB, na níž druhá generace Škody Kodiaq stojí, ovšem koncern Volkswagen aktuálně nemá. Například naftová Škoda Octavia RS nebo Volkswagen Golf GTD využívají dvoulitr se 147 kW/220 koňmi a 400 Nm a ten bylo možné v první generaci Kodiaqu pořídit i pro běžné verze, takže pro nové RS by šlo o nedostatečný motor.
Po vzoru Octavie RS (ta se mimochodem dočká odhalení faceliftu v prvním kvartálu roku 2024) by se mohl nabízet třeba také plug-in hybridní pohon. I ten navíc druhá generace Škody Kodiaq pod kapotu dostane. Kombinován bude s novým benzinovým čtyřválcem 1,5 TSI a s větší baterií, díky čemuž bude čistě elektrický dojezd přes 100 kilometrů. Ten však není možné kombinovat s pohonem všech kol, což je u velkého SUV (tím spíše ve vrcholné verzi) docela problém.
Ze zástupců značky Škoda jsme nakonec získali informaci o tom, že pod kapotou druhé generace Škody Kodiaq RS bude benzinová pohonná jednotka se stejným nebo s mírně zvýšeným výkonem jako v první generaci. Samozřejmostí bude pohon všech kol a dvouspojková převodovka DSG. Škoda by pak měla druhou generaci Kodiaqu RS uvést a propagovat v červené barvě.