Nová generace modelu Dacia Sandero přijde v roce 2027. Nebude to žádná velká revoluce, ale spíše výraznější evoluce současného auta. Základem totiž bude i nadále podvozková platforma CMF-B skupiny Renault, což novince nejen umožní zachovat spalovací motory, ale zároveň bude možné přidat také elektrickou alternativu. Novinky ohledně nového oblíbeného modelu potvrdil před pár dny v rozhovoru pro britský magazín Autocar na autosalonu v Bruselu šéf designu Dacie David Durand.
Základem nové generace bude i nadále podvozková platforma CMF-B, která se poprvé představila v Renaultu Clio páté generace v roce 2019. Podle Duranda nepůjde Dacia cestou většiny ostatních automobilek, aby nabídku obměnila jen na crossovery a SUV, ale nové Sandero zůstane typickým hatchbackem. Důvodem je podle něj nejen to, že zákazníci Sandera si jej kupují právě proto, že je to hatchback, ale bude to i z toho důvodu, že nižší karoserie znamená i nižší emise. A to je v automobilovém světě téměř to nejdůležitější.
Durand ovšem také dodal, že Sandero a Sandero Stepway jsou u zákazníků vnímána skoro jako dvě úplně jiná auta. Sandero je klasický hatchback, ale Sandero Stepway má vyšší stavbu karoserie a nádech terénního auta (díky oplastování). Tento rozdíl je prý nutné zachovat i do nové generace. „Všimli jsme si, že majitelé Sandera vůbec nepřemýšlejí o Sanderu Stepway. Přicházejí si koupit Sandero. Lidé, kteří přicházejí pro Stepway, o běžném Sanderu také vůbec neuvažují. Oslovujeme tedy různé skupiny zákazníků, a proto musíme brát v úvahu všechny potřeby a pochopit, že někteří lidé chtějí prostě jen dobré auto, které se příliš nepředvádí.“
Dacia Sandero: Jaké je tajemství úspěchu nejprodávanějšího auta v Evropě
Nabízí se tedy otázka, zda by v nové generaci neměly vzniknout dva mnohem rozdílnější modely. „Mohli bychom mít Stepway úplně oddělený anebo mezi oběma modely vytvořit větší rozdíly, ale skutečnost, že oba vozy sdílí mnoho společných dílů a stejnou podvozkovou platformu, je zároveň součástí receptu na snižování nákladů. Mohli bychom říci: ‚dobře, vyrobíme dvě odlišná auta‘, ale museli bychom zvýšit investice a lidé by to nakonec museli někde zaplatit,“ vysvětluje David Durand.
Nakonec šéf designu také naznačil, že chystané elektrické Sandero se od benzinové verze nebude zásadně lišit: „Myslím si, že elektromobil může být pouze hnacím ústrojím. Není nutné, aby měla elektrická variant speciální design.“ Už dříve jsme o elektrickém Sanderu slyšeli, že hlavní u něj nebude dlouhý dojezd a rychlé nabíjení, ale úplně jiné hodnoty.
Představení nové generace by se mohlo odehrát už v roce 2026, do prodeje by pak měla novinka vstoupit v roce 2027.