Stejně funkční jako jeho předchůdce, inteligentní a přizpůsobitelný jako nikdy předtím: Nové kombi Třídy E, modelová řada 214, zaujme v mnoha oblastech. Změnil se design, který je v kombinaci s výrazně sklopeným zadním oknem progresivnější. Celková linie střechy je ve srovnání se svým předchůdcem koncipována dynamičtěji a nové kombi Třídy E zároveň boduje funkčností a objemem zavazadlového prostoru.
Tradičně praktický s velkorysým prostorem pro cestující
Ve srovnání se svým předchůdcem se šířka kombi Třídy E zvětšila o 28 milimetrů. To dává především cestujícím na zadních sedadlech ještě více prostoru: Prostor pro lokty v zadní části je zvětšen na 1519 milimetrů. Rozvor se zvýšil o 22 milimetrů na 2961 milimetrů. Výsledkem je, že ti, kteří sedí vzadu, mají více prostoru i pro kolena a nohy.
Zavazadlový prostor lze zvětšit z 615 litrů až na 1830 litrů. U plug-in hybridního modelu je objem zavazadlového prostoru 460–1675 litrů. Třída E kombi má povolenou hmotnost brzděného přívěsu až 2100 kilogramů. Maximální přípustné svislé zatížení tažného zařízení je až 84 kilogramů, díky tomu je možné pohodlně přepravovat např. i elektrokola.
Nová Třída E kombi (S 214) | Předchůdce (S 213 facelift) | Rozdíl | |
Vnější rozměry (mm) | |||
Délka | 4.949 | 4.945 | +4 |
Šířka | 1.880 | 1.852 | +28 |
Šířka včetně vnějších zpětných zrcátek | 2.065 | 2.065 | 0 |
Výška | 1.469 | 1.468 | +1 |
Rozvor | 2.961 | 2.939 | +22 |
Rozchod kol vpředu | 1.634 | 1.604 | +30 |
Rozchod kol, zadní1 | 1.651 | 1.613 | +38 |
Vnitřní rozměry (mm) | |||
Max. světlá výška, čelo, řidič | 1.065 | 1.060 | +5 |
Světlá výška, zadní | 1.006 | 1.005 | +1 |
Prostor pro nohy, přední | 1.059 | 1.058 | +1 |
Prostor pro nohy, zadní | 934 | 917 | +15 |
Prostor pro lokty, přední | 1.509 | 1.499 | +10 |
Prostor pro lokty, zadní | 1.519 | 1.494 | +25 |
Prostor pro ramena, přední | 1.468 | 1.468 | 0 |
Prostor pro ramena, vzadu | 1.460 | 1.450 | +10 |
Objem zavazadlového prostoru Modely se spalovacím motorem/plug-in hybridy | 615-1.830/ 460-1.675 | 640-1.820/ 480-1.660 | -25; +10/ -20; +15 |
Dynamický design zadní části a výborné aerodynamické vlastnosti
Přestože je linie střechy ve srovnání se svým předchůdcem koncipována dynamičtěji, nové kombi Třídy E opět boduje funkčností a objemem zavazadlového prostoru. S hodnotou cd od 0,26 si nové kombi třídy E vede ve svém segmentu velmi dobře. Překonává tak hodnotu dosaženou jeho předchůdcem (0,27). S výškou 2,38 m 2 je čelní plocha nové kombi třídy E o něco větší než u předchůdce (2,35 m²).
Vzduchem odpružená zadní náprava ve standardní výbavě
Nové kombi Třídy E je standardně vybaveno podvozkem AGILITY CONTROL a jednokomorovým vzduchovým odpružením na zadní nápravě. Ten se vyznačuje kompaktním designem, udržuje jízdní komfort i při plném zatížení na palubě a zajišťuje, že vozidlo zůstane vodorovné i při naloženém vozidle. Volitelně je k dispozici vzduchové odpružení AIRMATIC s plynule nastavitelnými tlumiči ADS+ na obou nápravách.
Maska chladiče s povrchem ve stylu černého panelu
Spojení tradice s moderností je obzvlášť patrné vpředu. Masku chladiče totiž propojuje se světlomety povrch ve stylu černého panelu. Tento vložený prvek s leskle černou povrchovou úpravou vizuálně připomíná plně elektrické modely značky Mercedes-Benz. Maska chladiče s trojrozměrným designem má v závislosti na výbavové linii buď progresivní, nebo klasický styl. Pro všechny výbavové linie se volitelně dodává osvětlení rámečku masky chladiče.
Široká nabídka motorizací a plug-in hybridů
Díky systematické elektrifikaci stanovuje nová Třída E nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Spalovací motory jsou čtyřválcové a šestiválcové jednotky z aktuální rodiny modulárních motorů Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Jak vznětové, tak zážehové motory jsou kromě systému přeplňování vybaveny také inteligentním systémem ISG (Integrated Starter-Generator), který kombinuje funkce startér-generátoru, resp. elektromotoru. Jedná se tedy o částečně hybridní systémy. Díky novému akumulátoru byl výkon elektromotoru zvýšen z 15 na 17 kW a podpůrný točivý moment na 205 Nm.
Mercedes-Benz bude od uvedení nové Třídy E na trh nabízet i verze s externě nabíjitelným hybridním pohonem čtvrté generace („plug-in hybrid“). Díky výkonu elektromotoru 95 kW (129 k) a dojezdu na výhradně elektrický pohon i více než 100 kilometrů (WLTP) budou tyto varianty v mnoha případech a dnech jezdit po silnicích pouze na elektřinu, bez spuštěného spalovacího motoru.
MBUX Superscreen s velkým skleněným povrchem
Přístrojová deska přináší do interiéru digitální zážitky. Je-li Třída E vybavena volitelným displejem před spolujezdcem vpředu, rozprostírá se velký skleněný povrch systému MBUX Superscreen až k centrálnímu displeji. Od tohoto celku je vizuálně oddělen displej sdružených přístrojů, umístěný v zorném poli řidiče. Hlavní ikony na centrální obrazovce i na volitelném displeji pro spolujezdce jsou nyní jednodušší, a také barevně rozlišené, takže se podobají dlaždicím na uživatelské ploše chytrých telefonů.
Nová elektronická architektura
Elektronická architektura je definována ve větší míře softwarem než hardwarem. Výpočetní funkce dosud oddělených domén jsou nově zajišťovány jedním procesorem. Displeje a informační a multimediální systém MBUX proto sdílejí nový, velmi výkonný centrální palubní počítač. Tato podoba propojení zvyšuje výkon a rychlost datových toků. Zábavní funkce ve Třídě E jsou ještě interaktivnější než dosud. Odborníci na software ze společnosti Mercedes-Benz vyvinuli nová řešení pro kompatibilitu, která umožňují instalaci aplikací třetích stran. Dalším novým prvkem výbavy je kamera pro pořizování vlastních portrétů a videí (součást volitelného systému MBUX Superscreen) v horní části přístrojové desky.
Vizualizace zvuku
Díky novému aktivnímu ambientnímu osvětlení s vizualizací zvuku mohou cestující vnímat hudební skladby a zvukový doprovod filmů nebo aplikací také zrakem. Vizualizace probíhá prostřednictvím pruhu světla, který je součástí aktivního ambientního osvětlení. Například rychlé sekvence rytmů mohou způsobovat rychlé změny světla, zatímco volně plynoucí rytmy vytvářejí světelnou atmosféru s měkkými přechody.
Automatické výdechy ventilační soustavy
Digitální ovládání ventilačních otvorů, které je součástí automatické klimatizace THERMOTRONIC (volitelná výbava), zvyšuje úroveň komfortu. Systém automaticky nastavuje výdechy ventilační soustavy vpředu podle požadovaného scénáře ventilace. Uvedený proces může být realizován pro každé sedadlo, například prostřednictvím uživatelského profilu. Ventilační výdechy lze však polohovat také obvyklým způsobem manuálně.
Inteligentní koncept blokování displeje spolujezdce vpředu
V Evropě a mnoha dalších zemích může spolujezdec vpředu sledovat na displeji dynamické obsahy, například televizní vysílání nebo video, i za jízdy. Předpokladem je splnění požadavku, aby byl řidič chráněn před odváděním pozornosti. Kamerový systém ve Třídě E používá vyspělý koncept filtrování, který je ještě inteligentnější než předchozí řešení. Řidič tak již nevidí dynamický obsah na displeji spolujezdce vpředu.
ATTENTION ASSIST s detekcí nepozornosti
ATTENTION ASSIST, ve spojení s kamerou v 3D displeji řidiče (volitelná výbava), dokáže detekovat nejen projevy mikrospánku. Pokud se řidič po dobu několika sekund nedívá na vozovku, ATTENTION ASSIST rozpozná jeho nepozornost a aktivuje akustická i vizuální upozornění. Pokud řidič ani pak nevěnuje svou pozornost dopravní situaci, přichází druhé, vystupňované upozornění s nepřerušovaným výstražným tónem. Jestliže ani pak řidič nereaguje na výstražná upozornění, systém zahájí nouzové zastavení vozidla.
Materiály přispívající k ochraně přírodních zdrojů
Řada komponentů Třídy E je vyráběna částečně z materiálů, které přispívají k ochraně přírodních zdrojů. Jedná se o recykláty a suroviny z obnovitelných zdrojů. Čalounění pro základní verzi sedadel Třídy E je vyráběno z nebarvené příze alpaka v kombinaci s recyklovaným materiálem. Poprvé jsou pro pěnový materiál sedadel používány certifikované recyklované suroviny v souladu s přístupem založeným na hmotnostní bilanci. Tyto suroviny se svými vlastnostmi neliší od surovin vyráběných z ropy.