Pro BMW typická radost z jízdy a sportovní elegance se kombinuje s moderní funkčností: Nové BMW řady 4 Gran Coupé je na základě této kombinace vlastností a promyšleného vylepšení vlastností i samotné podstaty produktu připraveno navázat na úspěch svého předchůdce. Stejně jako jeho nedávno představení noví sourozenci BMW řady 4, i třetí karosářská varianta v nabídce se vyznačuje výrazně vylepšenou jízdní dynamikou, ostřejším vzhledem s novým designovým stylem značky, vytříbenou prémiovou atmosférou v interiéru a širokou škálou inovací v oblasti obsluhy a konektivity. Čtyři dveře, pět plnohodnotných sedadel, velká a vysoko otevíratelná zadní výklopná stěna a univerzální zavazadlový prostor rovněž přispívají k tomu, že si nové BMW řady 4 Gran Coupé zachovává své charakteristické přednosti jak pro každodenní život, tak pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
Tento koncept čtyřdveřového kupé pro prémiový segment střední třídy si díky přesvědčivé kombinaci elegantně sportovního designu a charakteristické BMW radosti z jízdy získal nové zákazníky. Ve skutečnosti se právě BMW řady 4 Gran Coupé stalo skutečným ambasadorem těchto tradičních vlastností vozů BMW a během své jediné generace se zařadilo mezi tři modely, které nejvíce přispívají k image značky. Nová generace BMW řady 4 Gran Coupé se bude vyrábět v mnichovské továrně BMW Group společně s čistě elektrickým BMW i4. Montáž obou vozů v domovském závodě společnosti bude téměř zcela integrována do výrobního procesu vyvinutého pro BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring. Uvedení nového BMW řady 4 Gran Coupé na trh proběhne v listopadu 2021. Jeho ceny budou začínat na 1 229 800 Kč.
Druhá generace BMW řady 4 Gran Coupé se vyznačuje ještě více nezávislým pojetím. Vychází z technických základů nového BMW řady 4 Coupé, proto se ve srovnání s odcházejícím modelem v mnohem větší míře odlišuje od technicky spřízněného BMW řady 3, a to nejen z hlediska designu, ale i dynamických vlastností. Aerodynamika vozu, tuhost karoserie a uložení podvozku prošly důkladným vylepšením, zatímco na míru pečlivě naladěný podvozek slibuje sportovní jízdní vlastnosti a emocionálně velmi intenzivní zážitky z jízdy.
Výrazné proporce, mimořádně univerzální interiér
Osobitý charakter nového BMW řady 4 Gran Coupé doplňuje moderní praktičnost jeho celkové koncepce. S celkovou délkou 4783 mm, šířkou 1852 mm a výškou 1442 mm má proporce dynamického kupé. Je o 143 milimetrů delší, o 27 milimetrů širší a o 53 milimetrů vyšší než jeho předchůdce, přičemž se zvětšil i rozchod kol – na 1595 milimetrů vpředu (+50 mm) a 1623 milimetrů vzadu (+29 mm). To rovněž znamená nárůst rozchodu kol ve srovnání s BMW řady 3 Sedan o 6, resp. 19 milimetrů. Rozvor náprav 2856 milimetrů je o 46 milimetrů delší než u předchůdce a o 5 milimetrů větší než u řady 3 Sedan.
Výsledkem svébytné koncepce karoserie Gran Coupé je všestranný interiér nabízející velkorysý prostor v zadní části vozu, kde na cestující čekají tři plnohodnotná sedadla a podstatně více místa pro nohy a hlavu než v odcházejícím modelu i v novém BMW řady 4 Coupé. Nové BMW řady 4 Gran Coupé nabízí objem zavazadlového prostoru 470 litrů, což znamená zvětšení o 39 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel, standardně rozdělených v poměru 40:20:40, lze zavazadlový prostor zvětšit až na 1290 litrů.
Vylepšená aerodynamika a inteligentní lehká konstrukce zvyšují agilitu, hospodárnost i pasivní bezpečnost
Do celkového konceptu karoserie BMW řady 4 Gran Coupé se integrovala také řešení vylepšující aerodynamické vlastnosti, která mají příznivý vliv na jízdní dynamiku i hospodárnost. K účinnému usměrňování proudění vzduchu slouží aktivní systém ovládání vzduchových klapek rozdělených na horní a spodní polovinu, vzduchové clony, hladká kola z lehkých slitin a téměř zcela zakrytá podlaha. Součinitel odporu vzduchu (cx) 0,26, naměřený u BMW 420d Gran Coupé, představuje snížení o 0,02 oproti jeho předchůdci.
Na tom, že je nové BMW řady 4 Gran Coupé agilnější a efektivnější, se podílí také konstrukce karoserie a podvozku, u níž se uplatnil přístup minimalizace hmotnosti. Inteligentní kombinace materiálů pomáhá snižovat hmotnost vozidla a současně umožňuje navrhnout účinnější struktury pro zvýšení tuhosti karoserie a pohlcování energie v případě nárazu. Oceli lisované za tepla a hliníkové slitiny použité pro bezpečnostní strukturu pro cestující jsou doplněny vícefázovými ocelemi zajišťujícími dodatečné vyztužení.
V přední části karoserie je použit boční držák motoru z lisovaných hliníkových profilů, hliníkové odlitky se použily rovněž pro horní uchycení předních tlumičů a pružin. Dalšího snížení hmotnosti oproti předchozí generaci bylo u nového BMW řady 4 Gran Coupé dosaženo použitím kapoty motoru a předních bočních panelů z hliníkových plechů.
Komplexní přístup k řešení pasivní bezpečnosti maximalizuje ochranu cestujících při extrémně širokém spektru kolizí a zohledňuje požadavky nárazových testů na všech automobilových trzích po celém světě. Kromě extrémně tuhé buňky pro cestující a vysoce odolných nosných konstrukcí je součástí bezpečnostního konceptu také integrovaná bezpečnostní elektronika, která aktivuje jednotlivé zádržné systémy ve správném pořadí, v optimálním okamžiku a s požadovaným účinkem pro konkrétní typ a závažnost kolize. Nové BMW řady 4 Gran Coupé je pro zlepšení ochrany chodců standardně vybaveno systémem aktivní kapoty. Pyrotechnické aktuátory přizvednou kapotu v případě střetu vozidla s chodcem a vytvoří tak větší deformační prostor mezi kapotou a tvrdými konstrukcemi pod ní.