Jen těžko budete hledat člověka, který v životě vyzkoušel tolik aut jako Jeremy Clarkson a jeho parťáci James May a Richard Hammond. Ti jezdili starými auty, novými auty, ale také třeba auty, která mají tři kola, létají a nebo ani moc nejedou. Clarkson auta recenzoval 35 let, takže se dá jeho názor na ně považovat minimálně za relevantní. I když nutno říct, že u většiny automobilek asi nebude úplně populární.
Před nedávnem Jezza uspořádal malou sešlost s promítáním posledního dílu The Grand Tour a v rámci toho odpovídal na dotazy publika. Jeden z dotazů se týkal toho, co si Jeremy myslí o současných nových autech. A odpověď byla typicky v jeho stylu. „Nedokážu identifikovat asi 80 až 90 % současných aut. Nevím, co jsou zač. Máme nové hybridní pohony. Prostě je mi to úplně u p*dele,“ reagoval Clarkson.
Navíc je přesvědčen o tom, že starší auta prostě byla lepší, hlavně proto, že byla lehčí. A v tom má naprostou pravdu. Redakce magazínu Motor1.com přišla se zajímavým přirovnáním. Nové BMW M5 má takřka 2,5 tuny a stejnou hmotnost má třeba také Ford Ranger Raptor. Ano, zrovna BMW, ale třeba i Audi umí u svých ostře naladěných modelů hmotnost maskovat, ale pořád to je 2,5 tuny…
Jeremy Clarkson konečně odhalil identitu posledního Stiga. Ne, nebyl to Michael Schumacher
Jakkoliv je nepopiratelným faktem, že jsou nová auta často až nesmyslně rychlá, úsporná a samozřejmě bezpečná, vlastně musíme s Clarksonem souhlasit. Ta opravdu dobrá auta už byla vyrobena, většina současných si je podobná jako vejce vejci a řadě z nich naprosto chybí emoce. Otázkou ale je, jestli je to špatně. Chtěli by současní mladí řidiči auta, která je potřeba řídit? Chtějí se lišit a vystupovat z davu? Co si o slovech Clarksona myslíte vy? A co o současných autech? Souhlasíte s ním?
Ano, ma pravdu nova auta jsou nesmyslne draha,vybavena spoustou nesmyslu,ktere kdyz se porouchaji tak opravy jsou drahe to same plati i o servisu,pri dnesnich rychlostnich limitech zbytecne prekonovana a tudiz rychla.Vsude same radary s vetsinou aut kdyz jedete po dalnici povolenych 130km tak pedal jenom lehtate. A ted jeste ty emise,netvrdim,ze vsechny STK jsou koser,ale takhle vyradi napr.spoustu remeslniku,kteri stavi Prahu denne dojizdeji vetsinou se starsima dieslama 50-100km ,ktere jsou vetsinou v poradku ,teda az na ty nesmyslne emise,protoze oni se do prace musi dostavit,aby uzivili rodinu. A co lide na venkove,kteri najedou cca 5 000km rocne,protoze to bez auta nejde,vetsinou si je osetruji,kde by vzali 500 000,- a vyse penez na nove, ani by se jim to nevyplatilo pri takovych najezdech. Je to cesta do pekel.
Souhlas