toyota-hilux-bev-2026-2

Nezlomný pracant mění pravidla hry. Nová generace pick-upu Toyota Hilux bude bez nafty, ale s elektřinou

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Toyota - Foto: Toyota - 11. 11. 2025


Toyota Hilux deváté generace otevře úplně novou kapitolu. Toyota vsadila na paralelní rozvoj několika technologií, aby pokryla rozdílné potřeby zákazníků i specifika jednotlivých trhů. Poprvé tak vzniká čistě elektrická verze a také varianta s vodíkovým palivovým článkem. Nabídku doplní mild-hybridní systém se 48V palubní sítí, který se má stát evropským bestsellerem. V součtu půjde o nejširší paletu pohonů, jakou kdy kterýkoliv model Toyoty měl. Automobilka slibuje, že zůstanou zachovány tradiční hodnoty Hiluxu: robustnost, odolnost a spolehlivost.

Design, který počítá s prací i každodenním životem

Karoserie bude výhradně v provedení Double Cab. Vzhled je sebevědomější, s přepracovanou přídí a štíhlejšími světlomety propojenými centrální lištou s nápisem TOYOTA. Elektrická verze nevyužívá klasickou masku chladiče a má specifická kola, což zlepšuje aerodynamiku. Praktické detaily nepřišly zkrátka: pod korbou je nový schůdek, boční nášlapy jsou přepracované a přístup do nákladového prostoru je nyní jednodušší a pohodlnější.

Kabina působí hodnotněji a přehledněji. Středový panel má novou horizontální kompozici a kombinuje 12,3″ digitální přístrojový štít s 12,3″ dotykovým displejem infotainmentu. Ovládání pohonu 4×4 a terénních funkcí je soustředěné na jednom místě. Čistě elektrická verze používá elektronický volič převodů.

Novinkou je elektrický posilovač řízení. Dává volantu přirozenější odezvu, usnadňuje manévrování a zmenšuje riziko rázů při jízdě po rozbitém povrchu.

V nabídce je bezdrátové nabíjení telefonu a nové USB porty i pro zadní sedadla. Přes aplikaci MyToyota lze na dálku sledovat stav vozu a u firemních flotil až deseti aut kontrolovat například polohu, stav paliva nebo nabití a analyzovat trasy. Bezpečnostní výbavu rozšiřuje balík T-Mate s aktualizovaným Toyota Safety Sense. Podle výbavy a trhu přibývá potlačení nechtěné akcelerace, proaktivní asistent řízení a systém nouzového zastavení. Síťové aktualizace OTA umějí funkce vylepšovat průběžně. Nechybí sledování slepého úhlu, asistent bezpečného vystupování ani monitor pozornosti řidiče.

Toyota Hilux BEV: elektromobil bez kompromisů v terénu

Elektrická verze BEV vznikla s důrazem na odolnost a práci v náročném prostředí. Zůstává rámová konstrukce i terénní zaměření, baterie je chráněná proti poškození i vodě a brodivost odpovídá konvenčním verzím. Standardem je stálý pohon všech kol se dvěma elektrickými nápravovými jednotkami eAxle. Přední náprava má točivý moment 205 Nm, zadní 268,6 Nm. Lithium-iontová baterie má kapacitu 59,2 kWh. Před homologací Toyota uvádí užitečné zatížení 715 kg, tažnou kapacitu 1600 kg a dojezd přibližně 240 km podle WLTP.

Nechybí ani systém MTS, jenž umožňuje přizpůsobit brzdění a dávkování točivého momentu povrchu pod koly, podobně jako režim L4 (redukční převody) u spalovacích verzí.

Toyota Hilux Hybrid 48V: hlavní tahoun pro Evropu

Mild-hybridní 48V systém se poprvé objevil u dosavadního Hiluxu v roce 2025 a v nové generaci převezme klíčovou roli. Výroba pro Evropu má začít na jaře 2026.

Soustava kombinuje 48V lithium-iontovou baterii pod zadními sedadly, motorgenerátor a DC/DC měnič s osvědčeným 2,8litrovým spalovacím motorem. Výsledkem je plynulejší a tišší rozjezd i kultivovanější zrychlení na silnici i v terénu. Praktické parametry zůstávají silné: užitečné zatížení až 1 tuna a tažná kapacita brzděného přívěsu až 3500 kg.

Komponenty jsou navržené pro náročné podmínky; motorgenerátor je umístěn nahoře na motoru, takže si vůz udržuje brodivost 700 mm. Opět je k dispozici MTS pro různé povrchy, terénní monitor pro přesné vedení vozu a panoramatický kamerový systém pro manévrování i parkování.

Benzinové a naftové motory zůstanou i v nové generaci v nabídce pouze pro vybrané východoevropské trhy.

Vodík na obzoru

Toyota potvrdila, že chystá Hilux s vodíkovým palivovým článkem. Na trh by měl dorazit v roce 2028. Tato verze zapadá do širší snahy automobilky rozvíjet vodík jako čistý zdroj energie a podpořit budování související infrastruktury v Evropě.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru